Senaryosı, Drew Goddard tarafından yazılan “Cloverfield”, yönetmen koltuğunda oturan Matt Reeves’in ikinci uzun metrajlı sinema filmi…
25 milyon dolar gibi Hollywood standartlarına göre oldukça mütevazı sayılabilecek bir bütçeyle çekilen filmin brüt gişe hasılatı 170,8 milyon dolar… Ki bu, aynı Matt Reeves’i “Dawn of the Planet of the Apes” (2014) ve “War for the Planet of the Apes” (2017) gibi yine oldukça iyi gişe yapan filmleri de çekerken görmemizi sağlayan bir rakam…
Daha sonra “10 Cloverfield Lane” (2016) ve “The Cloverfield Paradox” (2018) gibi devamları da çekilen filmimizdeki yaratık “Clover” a ilişkin “ana fikrin”:
Kendisiyle yapılan bir söyleşide, filmin yapımcısı J. J. Abrams’ın, oğluyla birlikte bir Japon oyuncak mağazasına yaptığı ziyaret sırasında oluştuğunu ve bu yaratığın “The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe” (2005), “Watchmen” (2009), “Avatar” (2009), “Super 8” (2011), “Noah” (2014) ve “Star Trek Beyond” (2016) gibi filmlerdeki yaratıklarda da imzası bulunan Neville Page tarafından özel olarak tasarlandığını öğreniyoruz…
16 Ocak 2008’de vizyona giren bu dikkat çekici filmin, 7/10 (342.008 oy) ve 3.4/5 (420.214 oy) olan IMDB ve Rotten Tomatoes izleyici puanı ortalamalarıyla 6.8/10 (215 yorum) ve 64/100 (37 yorum) olan Rotten Tomatoes ve Metacritic yorum ortalamaları da (özellikle de oylamaya katılan izleyici sayısı açısından) oldukça iddialı…
Gelin isterseniz, bu puanların etkisinde kalmadan, filmimizi, her zamanki gibi önceliği yine oyuncu kadrosuna vermek suretiyle mercek altına alarak bizzat kendimiz incelemeye ve sonrasında da puanlamaya çalışalım…
Evet, oyuncu kadrosundan başlayalım…
Başlayalım da, emin olun kızcağızın birinin feryat figan bağırışları dışında filmdeki karakterlerin hiç birinin adı dahi aklımızda kalmadı…
Ki zaten bu filmde oyuncu kadrosunda kimlerin bulunduğunun da pek fazla önemi yok gibi…
Zira bu ve buna benzer filmler tamamen teknik kadronun becerisiyle alakalı olan filmler…
O yüzden gelin isterseniz daha fazla oyalanmadan işin teknik kısmına geçelim… Ancak o bölüme geçmeden oyuncu kadrosuyla ilgili son bir not olarak, film çekimleri esnasında oyuncuların, sağda solda koşuşturan ve kendilerine saldıran yaratıkların hiçbirini görmeden "varmış gibi yaparak" oynadıklarını ve bu yaratıklara ilişkin görüntülerin, sanal efekt ekibince montaj masasında filme sonradan ilave edildiğini belirtelim…
Teknik ekibe gelince… Zaten biraz önce bu bölümle ilgili ana fikre ilişkin kopyayı verdik… Evet, bu filmin başrolünde 208 kişilik (ancak o kadarını sayabildik) sanal efekt ekibi ile yaptığı işler arasında “Inception” (2010), “Harry Potter and The Deathly Hallows Part 2” (2011), “Interstellar” (2014), “Ex Machina” (2015), ve Blade Runner 2049 (2017) gibi 4 Academy ve 4 BAFTA ödülü kazandığı filmler de bulunan Londra merkezli sanal efekt uzmanı DNEG firması var… Ki, John Carpenter’ın “Escape from New York” (1981) filminden esinlenilen özgürlük anıtının kopartılan kafasının caddeye fırlatılması işi de bu firmanın filmdeki marifetlerinden sadece bir tanesi… Elbette filmin bir diğer hoş özelliği de çekimlerin amatör el kamerasıyla yapıldığı izleniminin verilmesi…
Sonuç olarak, çok fazla eğlendirmese de 85 dakikalık makul süresi nedeniyle en azından izleyiciyi sıkmayan bu film için puanımız 3önerimiz ise, “izlenebilir” şeklinde olacak…
Serinin diğer iki filmi “10 Cloverfield Lane” (2016) ve “The Cloverfield Paradox” (2018)’un yorumlarında görüşmek üzere…
Keyifli seyirler,
Son bir not:
Tüm hakları bize ait olan bu yorumun orijinali; bir başka mecrada tarafımızca, 26 Ekim 2018 günü saat 00.11’de yazılarak paylaşılmıştır...