New Montreal Film Festivali ödüllerini dağıttı. Festivalde bir çok yerli ve yabancı film, zor bir karar verme sürecinden sonra ödüllerin sahibi oldu.
Theatre St. Denis'te yapılan törende, Luc Picard'ın yönetmenliğini yaptığı The Audition festivalin Altın İris Büyük Ödülü'nü aldı. Peter Entell'den Josh's Trees, Gümüş İris Büyük Jüri Ödülü ile onurlandırıldı.
Gümüş İris ise Japon yapımı Su-ki-da'ya verildi. Su-ki-da, Hiroshi Ishikawa tarafından çekilmişti. Angela Baraldi, Quo Vadis, Baby'deki performansı ile en iyi kadın oyuncu dalında Gümüş İris'i kazandı. Park Ji-Bin, Güney Kore yapımı, Lim Tay-hyung'un yönetmenliğini yaptığı Little Brother'daki oyunculuğu ile en iyi erkek oyuncu dalında Gümüş İris'in sahibi oldu.
Enrique Cortes ve Eduardo Raspo, Arjantin yapımı Tatooed ile en iyi senaryo Gümüş İris ödülünü kazandı. Tatooed, Erduardo Raspo tarafından çekilmişti. Georgi Djulgerov'un Bulgar yapımı Lady Zee'si izleyici ödüllerinde en iyi film olarak seçildi. Orso Miret'in yönetmenliğini yaptığı Fransız yapımı film olan Le Silence, Quebec Eleştirmenleri Ödülü'nün sahibi oldu. The Dignity of the Nobodies, Ulusal Film Kurulu Belgesel Ödülü'nü kazandı. Fernando Solanas, The Dignity of the Nobodies'in yönetmenliğini yapmıştı.
Festival, 2006 Eylül'ünde yeniden başlamayacak. Yönetim ve film dağıtımcıları arasındaki sorunlardan dolayı bu yılki festival sıkıntılı günler yaşamıştı. Umarız New Montreal Film Festivali gelecek yıl sorunsuz ve daha güçlü bir ekip ile sinemaya gönül veren binlerce kişiyi yeniden buluşturur.
Ödül Listesi
Altın İris Büyük Ödülü
The Audition / Luc Picard
Gümüş İris Büyük Jüri Ödülü
Josh's Trees / Peter Entell
Gümüş İris
Su-ki-da / Hiroshi Ishikawa
En İyi Kadın Oyuncu Gümüş İris Ödülü
Angela Baraldi / Quo Vadis, Baby
En İyi Erkek Oyuncu Gümüş İris Ödülü
Park Ji-Bin / Little Brother
En İyi Senaryo Gümüş İris Ödülü
Tatooed / Enrique Cortes - Eduardo Raspo
İzleyici Ödülü
Lady Zee / Georgi Djulgerov
Quebec Eleştirmenleri Ödülü
Le Silence / Orso Miret
Ulusal Film Kurulu Belgesel Ödülü
The Dignity of the Nobodies / Fernando Solanas