Altyazı Aylık Sinema Dergisi Aralık sayısında Dardenne Kardeşlerin son filmi İki Gün ve Bir Gece’yi kapağına taşıyor. İşini kaybetmemek için çalışma arkadaşlarını alacakları ikramiyeden vazgeçirmesi gereken Sandra’nın iki gününü anlatan film, dergide geniş bir değerlendirme yazısıyla ele alınıyor. Osmanlı topraklarındaki Ermeni katliamlarının en büyüğünün yaşandığı 1915 yılında başlayan Kesik, tek bir karaktere odaklanan, kamerasını olayların kendisinden ziyade sonuçlarına yönelten bir film.
İsveç sinemasının yaşayan büyük ustalarından Roy Andersson kendisine Venedik’te Altın Aslan kazandıran İnsanları Seyreden Güvercin ile “insan olmak üzerine” üçlemesini tamamladı. Gezici Festival yirminci yılında, Murathan Mungan’ın hazırladığı Gerçeğe Açılan Üç Kapı seçkisi kapsamında Cinayeti Gördüm (Blow-Up), Konuşma (The Conversation) ve Raşomon (Rashômon) filmlerini izleyicilerle buluşturuyor. Bu ay Altyazı’da, Mungan’ın kendi eserlerinde de sık sık işlediği ‘gerçeğin göreliliği’ meselesini dert edinen bu üç filmi bir arada değerlendiren bir inceleme yazısı yer alıyor.
ALTYAZI’da ayrıca
Peter Greenaway ile söyleşi: Usta yönetmenle sinemanın ölümü ve yeniden doğumu üzerine
Ve Perde: Sils Maria (Clouds of Sils Maria): Olivier Assayas’tan oyunculuk ve gösteri dünyasına dair bir öykü
Albert Serra ile söyleşi: Deneysel sinemanın genç yeteneği
Kuzu: Kutluğ Ataman’dan bir köy masalı
Yıldızlararası (Interstellar): Christopher Nolan’ın çok tartışılan filmi üzerine iki farklı değerlendirme
Açlık Oyunları: Alaycı Kuş Bölüm 1 (Hunger Games: Mockingjay Part 1): Katniss ile sona yaklaşırken
Gece: Romandan beyazperdeye
Özgürlük Dansı (Jimmy’s Hall): Sosyalist sinemanın kalburüstü bir örneği
Bire Bir (Il-dae-il): Kim Ki-duk’tan yeni bir intikam öyküsü
Karışık Kaset: Seyrişeker bir romantik komedi
Deniz Seviyesi: Ezber bozmaya çalışan bir kadın hikâyesi
Kirli Para (The Drop): Gösterişsiz bir gerilim
Fury: Yeterince cesur olamayan bir savaş filmi
Basit Sorular: Yekta Kopan’ın bu ayki soruları Aşk ve Tutku (Miss Julie) filmine
Ayın Kısası: Barış Çorak’tan Birlikte