İlk uzun metrajlı Sivas filmiyle, Venedik’te Jüri Özel Ödülü’nü kazanan Kaan Müjdeci’yle yapılan söyleşinin yanında filmle ilgili bir inceleme yazısı da dergide yer alıyor. Sivas’ın afişi ise Altyazı’nın tüm okuyucularına armağanı!
Yeryüzü Aşkın Yüzü Oluncaya Dek filminin 51. Altın Portakal Film Festivali Belgesel Yarışması’ndan çıkartılması ve ardından yaşanan tartışmalar, yakın dönemdeki benzer vakalarla birlikte ele alınıyor. Kısa filmleriyle tanınan Erol Mintaş, kimlik ve aidiyet sorununa sınıfsal bir boyut da katmayı başaran ilk uzun metrajı Annemin Şarkısı'nı Altyazı’ya anlattı. Erden Kıral’ın Latin Amerika sinemasıyla tanıştığı Paris’ten Fassbinder ve Wenders’li Berlin’e, Genco Erkal ve Erkan Yücel’li Hakkari’de Bir Mevsim’den son filmi Gece’ye uzanan keyifli söyleşi derginin bu ay öne çıkan başlıklarından biri.
ALTYAZI’da ayrıca
Roxy ve Godard: Ressam Leyla Gediz’den Godard’ın Dile Veda’sına (Adieu au Langage) dair
İsimsiz Ölüler: Saklı (Caché) filmi ekseninde cereyan eden siyasi tartışmalardan yola çıkarak sinema ve hafıza üzerine
Kayıp Kız (Gone Girl): Feminist mi kadın düşmanı mı?
Evrim (Transcendence): Kafası karışık bir bilimkurgu
Ben O Değilim: Kimliğin tanımlanamaz hali
Temmuz Soğuğu (Cold in July): Retro bir polisiyeden fazlası
Pek Yakında: Munis korsancının hikâyesi
Asasız Musa: Musa Anter üzerine bir deneme
Basit Sorular: Yekta Kopan’ın bu ayki soruları Sivas’a
Ayın Kısası: Zeyno Pekünlü’den Sus Kimseler Duymasın