Sinemanın ustalarından Altın Palmiyeli İranlı yönetmen Abbas Kiarostami'den bir baş yapıt daha. 58. Cannes Fim Festivali'nde, Caméra d'or jürisi başkanlığından sonra ünlü yönetmen ilginç ve polemik bir piyesle kendinden hayli söz ettiriyor.
Kerbela Olayı'nın temsili, seyircinin iştirakını temel alan, Taziye rituellerini, İran'ın altı değişik bölgesinde görüntüleyen Kiarostami, tiyatro sahnelerinde, estetik ve sosyal bariyerleri kıran modern bir video performans sergiliyor.
Roma'dan sonra Paris'in Bastille Tiyatrosu'nda gösterimi süren Looking at Ta'ziye adlı oyun için, yönetmen ''Seyircinin yüzünde oyanayan tiyatro benim için çok ilginç, böylesi trajik bir oyunda, görüş açıları yüze aynı bir sinema ekranı gibi yansıyor. Eser ve seyircinin bir bütün oluşturduğu düşünülürse, biz sinemacılar, seyircinin masumiyetini ve ekran karşısındaki o an için şuur altı varlıklarını dikkate almalıyız'' ifadesini kullanıyor.
Seyircinin yüzüne 50 cm yaklaşarak DV kamera ile çekim yapan Kiarostami, altı farklı belgeselini, en az bir İran minyatürü kadar renkli piyesinin arka fonuna altı dev ekranda yansıtıyor. Dans, tiyatro ve sinema alaşımındaki Video performans piyes, ekimden itibaren Nantes'ta da perde açacak.
Ece Güçer