Aslı Özge’nin yazıp-yönettiği Hayatboyu İtalya’nın Lecce kentinde düzenlenen 15. Avrupa Filmleri Festivali’nde Jüri Özel Ödülü’nü kazanırken, filmin başrol oyuncusu Defne Halman, İtalyan Sinema Yazarları Derneği (SNGCI) tarafından verilen En İyi Oyuncu ödülüne layık görüldü.
32. İstanbul Film Festivali’nde En İyi Yönetmen ve En İyi Görüntü Yönetmeni ödüllerini kazanan filmin dünya galası 63. Berlin Film Festivali’nde gerçekleşmişti. Hong Kong’tan Şikago’ya, Rio de Janerio’dan Londra’ya kadar pek çok uluslararası festivale katılma başarısı gösteren Hayatboyu, yönetmenin ikinci filmi. İlk filmi Köprüdekiler ile adından söz ettiren Aslı Özge’nin ikinci filmi Hayatboyu ile ilgili uluslararası basında çıkan bazı haberler şu şekilde;
- “Hayatboyu başrol oyuncularının olağanüstü performansları ve etkileyici görüntü yönetimiyle, stilize ve çarpıcı bir film.” Leslie Felperin (Variety)
- “Hayatboyu etkileyici kompozisyonları, renk kullanımı, karakterlerine ve hikayesine cesur yaklaşımı ve incelikli oyuncu yönetimiyle dikkat çekiyor. Antonioni'yi anımsatan bu sıradışı film, yönetmenin çok farklı bir tarzda olsa da aynı derecede etkileyici olan ilk filmi Köprüdekiler’in başarısının tesadüfi olmadığını kanıtlıyor. Aslı Özge mutlaka takip edilmesi gereken bir yönetmen."Geoff Andrew (BFI Sight&Sound)
“Orta yaşlı bir çiftin parçalanan ilişkisi nadiren bu kadar iyi bir şekilde sahnelenmiştir.”
David D'Arcy (Screen International)
- “Müthiş görüntüler, usta işi oyunculuk…” Jordan Mintzer (The Hollywood Reporter)
- “Dar bir mekanı, çıkışsız bir ilişkiyi anlatmak için mükkemmel bir görsel metafor olarak kullanan , 'usta' işi bir film.” Daniela Sannwald (Der Tagesspiegel)
- “Aile içi uyumsuzluğa sıradışı ve keskin bir bakış.” David Cox (Film 4)
- “Bir çiftin birbirlerinden ayrı düşmesi gibi klasik bir konuyu ele alan Aslı Özge, biçimsel açıdan son derece başarılı olmasının yanında, söylenmeden bırakılan şeylerin incelikli algısı, sessizliklerin yoğunluğu ve yüz ifadelerinin nüanslı derinlikleriyle zenginleşmiş zarif üslubunu ustalıkla ortaya koyuyor.” Fabian Lemercier (Cineuropa)