Altyazı Aylık Sinema Dergisi’nin Eylül sayısının kapağında, Woody Allen’ın merakla beklenen yeni filmi Paris'te Gece Yarısı (Midnight in Paris) yer alıyor. Yönetmenin Barcelona ve Londra'dan sonra Paris'i mercek altına aldığı ve Cannes Film Festivali’nin açılışını yaptığı filmle ilgili ilk değerlendirme yazısı, vizyondan önce Altyazı'da.
Tayfun Pirselimoğlu’nun İstanbul Film Festivali’nde Altın Lale kazanan son filmi Saç'ı sayfalarına taşıyan dergi, yönetmenin Rıza ve Pus filmleriyle başlayan ‘Ölüm Üçlemesi’ni kentin çeperlerindeki bireylerin yaşadığı yabancılaşmayı gözler önüne seren yapıtlar olarak ele alıyor.
Derginin TV sayfalarında ise fenomen olma yolunda ilerleyen Leyla ile Mecnun yer alıyor. İkinci sezona başlayan diziyi “TV dünyasında bir istisna” olarak gören Altyazı, erkeklik hallerinden büyüme sancılarına, sinemasal konvansiyonlardan televizyon klişelerine, önüne gelenle dalgasını geçen dizinin ruhu, dünyası ve karakterlerini inceliyor.
Değerli tarihçi Cemal Kafadar, bu sayıda, Süleymaniye’de Haliç manzaralı bir “kahvehane”de Altyazı’nın ‘İzliyorum’ köşesine konuk oldu. Filmlerden yola çıkarak 60’ların İstanbul’uyla başlayan sohbet, “bir Post-Tayyip distopyası” olarak Reha Erdem’in Kars’ına kadar uzandı. “Tarihin bir ders ağırlığındaki tortusu” bu söyleşide ortadan kalkıyor ve sinemanın zamanı “kamera öncesi”ne kadar genişliyor.
ALTYAZI’da ayrıca
Amerikan Bağımsız sinemasının yeni imzası Kelly Reichardt
Genç Alman sinemasının öncü filmi Genç Törless
Altın Koza Film Festivali
Mihalis Kakoyannis’in ardından Zorba
Peter Falk: Müfettiş Kolombo’nun vedası
Bu sayıdaki eleştiriler
Maymunlar Cehennemi: Başlangıç
Üç
Harry Potter ve Ölüm Yadigârları: Bölüm 2
İmkânsızın Şarkısı
Akılalmaz
Yağmuru Bile
Aşırıcılar