Boğaziçi Üniversitesi Mithat Alam Film Merkezi tarafından aylık olarak çıkartılan sinema dergisi Altyazı, Kasım ayında 100. sayısına ulaşmasının şerefine iki sayıyla birden okuyucularının karşısına çıkıyor. Derginin güncel içerikli Kasım sayısı bayilerdeki yerini alırken, sinema, edebiyat ve müzik dünyasından birçok önemli ismin sinemayla olan kişisel ilişkilerine dair yazı, çizim ve fotoğraflarını paylaştıkları 100. Özel Sayı ise Kasım'ın ikinci haftasında raflardaki yerini alacak. Merakla beklenen özel sayı için bir hafta daha sabretmek gerekiyor.
Altyazı'nın Kasım sayısında, geçtiğimiz aylarda yitirdiğimiz büyük usta Bir Kadın Meselesi (Une affaire de femmes), Seremoni (La cérémonie) ve Sıcak Çikolata (Merci pour le chocolat) gibi farklı dönemlere ait Chabrol filmlerini ele alan yazılar yer alıyor.
Derginin 'vizyon' sayfalarında son yıllarda sinefillerin gözde yönetmeni haline gelen Amcam Önceki Hayatlarını Hatırlıyor hakkındaki bir yazıyı bulmak mümkün. Altyazı'nın geçtiğimiz sayısında hakkında geniş bir portre yazısı bulunan Sosyal Ağ ile yeniden derginin vizyon sayfalarına konuk oluyor.
Kasım sayısının 'vizyon ötesi' sayfalarında ise, 17. Altın Koza Film Festivali için Adana'da bulunan Merkez İstasyonu'yla başlayıp Tanrıkent ve Özel Tim'e kadar uzanan bir zaman diliminde 'Yeni Brezilya Sineması' olarak adlandırılan eğilimi tartışan kapsamlı bir inceleme bulunuyor.
Altyazı'nın artık gelenekselleşen köşelerinden 'İkinci El', Eylül ayının sonunda yaşamını yitiren Çoğunluk, Saç, Gölgeler ve Suretler, Kağıt, Zefir, Press, Atlıkarınca ve Gişe Memuru filmlerinin eleştirilerini okumak mümkün. Bu filmlerden Çoğunluk dışında diğer filmlerin henüz gösterime girmediğini düşününce, yerli sinema üzerine yapılan eleştirilerin değeri bir kat daha artıyor.
Altyazı'nın 100. sayısında yer alan diğer filmlerden bazıları ise şunlar: Borsa: Para Asla Uyumaz (Oliver Stone), Toprak Altında (Rodrigo Cortés), Benim Güzel Oğlum, Sen Ne Yaptın? (Werner Herzog).