Altyazı, durgun yaz aylarının ardından tekrar hareketlenmeye başlayan yeni sezona, ilk filmi Annemi Öldürdüm (J'ai tué ma mère) ile büyük gürültü koparan Xavier Dolan'la merhaba diyor. Henüz 20 yaşındayken hem yönetip hem de başrolünde akılda kalıcı bir performansa imza attığı Annemi Öldürdüm ile geçtiğimiz İstanbul Film Festivali'nde dikkatleri üzerine çeken Dolan, başta Cannes olmak üzere birçok prestijli festivalden de ödüllerle dönmüştü.
Altyazı'nın 'Vizyon' sayfalarında dikkati çeken bir diğer yazı ise, kısa sürede bir fenomene dönüşen Başlangıç'ın (Inception) yönetmeni
Derginin 'Vizyon ötesi' sayfalarında ise 12 Eylül darbesinin Türkiye sineması üzerindeki etkilerini 80 sonrası farklı dönem ve türlerden birçok filmi bir araya getirerek sorunsallaştıran kapsamlı bir inceleme yer alıyor. '12 Eylül sonrası Türkiye sineması' tartışmasını 12 Eylül'de cezaevine girmiş biri olarak kendi deneyimleriyle destekleyen ise, Ankara'da sinemaya gönül vermiş herkesin yolunun bir şekilde kesiştiği, Uluslararası İşçi Filmleri Festivali'nin düzenleyicilerinden Fatin Kanat oluyor. Eylül sayısındaki bir diğer kapsamlı tematik inceleme de, Hollywood sinemasında son dönemde gittikçe artan bir eğilime, dinsel temalara ve 'kutsal imgeler'e duyulan düşkünlüğe dikkat çekiyor ve bu eğilimin nedenleri üzerine düşünmeye davet ediyor.
100. sayı için okurlara çağrı:
Kasım ayında derginin 100. sayıya ulaşması şerefine bir 'özel sayı' çıkaracak olan Altyazı ekibi, Eylül sayısında tüm okurlarına bir de çağrıda bulunuyor ve onlardan Altyazı'nın hayatlarında kapladığı yere dair kısa fikir ve anekdotlarını konu başlığına '100. Sayı' yazarak altyazi@altyazi.net adresine göndermelerini rica ediyor.