Altyazı, Haziran sayısının önemli bir bölümünü yakın dönemden, kimi festivallerde gösterilen kimi hiçbir yerde gösterilmeyip doğrudan DVD raflarındaki yerini alan, ama hiçbiri de vizyona girmemiş filmlere ayırıyor.
Sinema salonlarının değişen yapısıyla birlikte salon sayısının artmasına karşın seçeneklerin azaldığı ve giderek tektipleşen 'vizyon'a alternatif bu dosya: Klasik mafya filmi kalıplarını günümüz Fransa'sının çokkültürlü iklimine taşıyan Yeraltı Peygamberi'nden kamerasını İngiliz işçi sınıfının 'arzuları'na çeviren Fish Tank'e, Güney Kore'nin kendine has absürd suç filmi geleneğinin doruk noktalarından Ana'dan Kanadalı bir gencin annesine olan nefretine bakarak ona karşı derinlerde yatan sevgisini bulduğu Annemi Öldürdüm'e, birkaç cümlelik bir çocuk kitabından 'hiç bitmeyen bir öykü' çıkaran Where the Wild Things Are'dan Filistin'in tarihine bakarken geçmişin güzelliğini sıradışı yaşamların en sıradan detaylarında bulan Geride Kalan'a ve Werner Herzog, Claire Denis gibi usta yönetmenlerin son filmlerine uzanan yazılarla, yakın zamanda çeşitli vesilelerle sinema dünyasında büyük etki bırakan ancak ülkemiz sinema salonlarından uzak kalan filmleri gündeme taşıyor.
'Vizyon'un es geçmediği, ancak ne oranda sansüre uğrayacağı halen tartışma konusu olan Deccal (Antichrist) ise Altyazı'nın Haziran sayısının bir başka öne çıkan konusu. Her filminde yeni bir meydan okumayla karşımıza çıkan Lars von Trier'in geçtiğimiz sene Cannes Film Festivali'nde gösterildiğinde büyük gürültü koparan filmi Deccal, dergide kapsamlı bir yazıyla ele alınıyor. Deccal'e Lars von Trier sinemasının alışıldık temalarının ışığında bakan bu yazıda Fırat Yücel, von Trier'in filmografisinin içinden ilerleyerek filme eleştirel bir bakış geliştiriyor.
Derginin 'Vizyon' sayfalarında ayrıca, Semih Kaplanoğlu'nun Altın Ayı ödüllü filmi Bal'ı şair Guiseppe Ungaretti'nin 'Batık Liman' isimli eseriyle karşılaştırıp Bal'a şiirsel bir okuma sunan bir deneme yazısı ile, usta yönetmen Costa-Gavras'ın bir göçmen hikâyesi anlattığı son filmi Cennet Batıda (Eden à l'Ouest) hakkında kaleme alınmış bir analiz göze çarpıyor.
'Vizyon Ötesi' sayfalarının en çok dikkat çekenleri ise, İranlı yönetmen Macid Macidi ile sinemada alt sınıfların ve emeğin temsilinden İran Devrimi'ne, melodramdan toplumsal gerçekçiliğe uzanan bir söyleşi, 11 Eylül sonrası dünyanın ilgisini toplayan İranlı görsel sanatçı Şirin Neşat'ın sanat serüvenini ele alan geniş bir portre yazısı ve Mayıs ayında gerçekleşen 63. Cannes Film Festivali'nde görücüye çıkan filmlere ayrılan bölüm oluşturuyor.
Altyazı'nın 96. sayısında yer alan diğer filmlerden bazıları ise şunlar: Robin Hood (Ridley Scott), Son Mevsim: Şavaklar (Kazım Öz), Yeşil Bölge (Paul Greengrass), Pus (Tayfun Pirselimoğlu), Gözlerindeki Sır (Juan José Campanella), İç Bölge (Tariq Teguia), Şok Doktrini (Michael Winterbottom & Mat Whitecross), Troçki (Jacob Tierney).