Naughty Dog'un The Last of Us video oyunları, zengin bir şekilde örülmüş anlatıları, harika bir şekilde hayata geçirilmiş karakterleri ve yoğun aksiyon, korku ve kalp kırıklığı karışımıyla ünlüdür. Ayrıca, insanların vurulduğu, dövüldüğü ve oyuncunun karakterlerin boğazlarını el yapımı bir bıçakla kesmesini gerektiren çok sayıda acımasız ölümle oldukça şiddetlidirler.
Yayınlanan yeni bir röportaja göre, yaklaşmakta olan HBO dizi uyarlaması oyunlardaki bu vahşetin dozunu azaltarak ekrana getirecek. Dizinin ortak yaratıcısı ve Naughty Dog'un eş başkanı Neil Druckmann, SFX dergisiyle konuştu ve hikayenin bir medyumdan diğer bir medyuma aktarılmasının, şiddetin daha fazla etki yaratmak için yalnızca en önemli sahnelere indirilmesi anlamına geldiğini açıkladı:
Joel ile bağlantı kurabilmeniz ve bir akış durumuna geçebilmeniz için mekanik olarak kullanabileceğimiz belirli bir miktarda aksiyona veya şiddete ihtiyacımız var. O zaman ekrandaki bu avatarla gerçekten bir bağ kurduğunuzu ve dünyayı onun gözlerinden gördüğünüzü hissedersiniz. Ancak pasif bir ortamda bu yoktur. Ortak yaratıcı Craig Mazin ve HBO'dan çok erken duyduğum ve sevdiğim şeylerden biri, "Çok önemli olanlar dışında tüm şiddeti ortadan kaldıralım" idi. Bu, şiddetin oyundakinden daha fazla etkiye sahip olmasına izin verdi çünkü tehdidi göstermeye devam ettiğinizde ve insanların bir tehdide tepkisini gördüğünüzde, bu onu daha da korkutucu hale getiriyor.
Başrollerini Pedro Pascal ve Bella Ramsey'nin paylaştığı "The Last of Us" 15 Ocak'ta HBO'ya geliyor. Açılış bölümünün 85 dakika sürdüğü bildirilirken, dokuz bölümlük sezonun tamamı 100 milyon dolara varan bir bütçeye sahip.