En yararlı eleştirilerEn yenilerEn çok eleştiri yazmış üyelerEn çok takip edilen üyeler
Filtrele:
Hepsi
Funda Gür
47 değerlendirmeler
Takip Et!
4,0
5 Ağustos 2023 tarihinde eklendi
Harika bir yönetmenden harika bir film! Film sahneleri sanki fotoğraf kareleri gibi. Doğa unsurları bile bir fotoğraf karesi gibi özenle düzenleniyor. Baştan sona sanat dolu. Konu itibariyle sosyal olaylar işlenirken bu olayların bireylere, hayvanlara, yapıtlara yansıması da incelikle dokunmuş. Andrei Ruplev'in içsel çelişkilerini, geçmişinin gölgesini, geleceğe karşı vurdumduymazlığını bize çok güzel yansıtıyor. Ancak baş karakter olmasına rağmen bazı yerlerde arka planda kalıyor, bu karakterin filme ismini vermesi ilginç. Ben soytarı karakterinden çok etkilendim. Sahnede yürüyen kişilerin tökezleyip düşmesi, atılan taşın hedefe varamaması gibi ince detayları da sevdim. Döneminin diğer filmlerinden hatta tüm zamanlardan ayırdedici birçok unsuru olan, farklı bir film. Bir Rus veya bir hristiyan için etkisi muhakkak daha yoğundur. Şiddeti ve vahşeti işlerken yine de ekrana direk yansıtmaması da güzeldi. Film küçük bölümler halinde, ara verilerek de izlenebilir.
Andrei Roublev, kötülüğe maruz kalan bir dünyada sanatın meşruiyeti üzerine bir film ... A) - Enteresan bu ağacı daha önce hiç farketmemişim. B) - Bir daha göremeyeceğini bilince ... Baksana, ne kadar güzel! - Bilgeliğin arttığı yerde keder de artar. Ve bilgisini artıran derdini de artırır ...
Tarkovsky sineması.. yönetmenin sinema dilini bu filmde oldukça beğendiğim.. 3 buçuk saatlik süresine rağmen akıcı bir film.. fakat bazı gereksiz ve uzatılmış sahneler olmasaydı çok daha çarpıcı olabilirdi.. kıskançlık, pişmanlık, yurtdaşlık, savaşın getirdiği acı, inanç ve merhamet gibi kavramlar çok iyi anlatılmış.. oyuncular çok başarılı.. sonuç olarak iyi bir film andrei rublev ve bazı gereksiz sahneler dışında oldukça etkili.. 8/10
Rublevin gözünden bize geçen dönemde ırkçılıgın,şiddetin,etnik ayrımıın kol gezdigi kötülügün uç noktadaki gezinmelerine onunla beraber tanık oluyoruz hatta yasıyoruz.Tarkovski film boyunca sanattan ikdidara aralarındaki çekişmelere,cinsellige ve artık tarkovski sinemasının merkezinde bulunan kültür,inanç ve etik ile ilgili temalar ele alır.Sinemaskop formatta çekilen karelerin sanki filmden bagımsız bi şekilde ilerliyomuş izlenimi versede asllında bunlar büyük bi resmi olusturan yapboz parçalarıdır.Bu resmin her karesindede tarkovski nin o görsel gücünü yasiyoruz.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.