İzlediğim tüm Ferzan Özpetek filmlerinde duygular ön plandaydı. Film müzikleri her zaman çok etkileyiciydi. Kutsal Yürek'te de bunu görmek mümkün. Fakat ben bu filmi biraz dikkat dağıtıcı ve sıkıcı buldum. Filmde bazen kopuşlar yaşanabiliyor bu yüzden.
kieslowki'nin ''mavi''sini bergman yazmış olsaydı ve bu senaryoyu da almodovar çekmiş olsaydı ortaya bu film çıkabilirdi.oyunculuk etkileyici,senaryo anarşist ve nihlist.kısaca her yönüyle muhteşem bir filmdi.serra yılmaz'ın olmaması da ayrıca bir güzellik katmış.:)
kutsal yürek sevgiyi anlatan en başarılı filmlerin arasında başarılı bir örnek bence..çok etkilendim ve bi o kadarda ferzan özpetek yine büyüledi beni diebilirim ..iii seyirler..
Filmi bilemem(yönetmen benim tarzım değil)ama afişinin berbat olduğunu söylemek zorundayım.Gerçekten çok sıradan ve bayağı olmuş,yurtdışında film çeken bir yönetmenin afişi daha iyi olmalıydı.Saygılar.
Ferzan Özpetekin son çalışması filmografisinde farklı bir yerde duruyor.Önceki filmlerinde farklı bir cinselliği tartışılabilir kılan yönetmen,’ötekiler’olarak niteleyebileceğimiz çağın yeni insan figürlerini(aslında antik yunana kadar uzanır ya her neyse)’olgusal’ bir durum olarak resmetmişti.’Kutsal Yürek’ filmi ise daha çok varoluş problemleri üzerine eğilen ve afişindeki Battoni tablosundan da anlaşılacağı üzere, Kieslowski tarzına yakın duran bir film.Dolayısıyla,mistizizmin ırmağından beslenen yeni bir çalışma var karşımızda. İrena’nın ölmüş annesinin odasında gün ışığına çıkan dini motifler ve varoluş sorununa cevap olabilecek nitelikteki duvar yazıları, İrena’nın bireysel yolculuğunda bir başlangıç noktası oluyor.Herşeye sahip ve daha da fazlasına sahip olabilmek için her yolu mübah sayan, bu yolda önüne çıkan herkesi acımasızca ezen teyzesinin izinde giderken, yaşadığı ve tanık olduğu kimi olaylar, İrena’yı fazlasıyla sarsıyor.Yaşadığı travmalar büyük bir duygusal çöküş getiriyor.Kendisiyle iç hesaplaşması uzadıkça ’kendi ruhsal kurtuluşunu’annesinin felsefesinde buluyor ve bunun bir yansıması olarak bütün varlığını diğer insanlara yardıma adıyor. Ferzan Özpetek bundan önceki ’Karşı pencere’ filminde olduğu gibi düşsel olanla gerçek olanı çok iyi harmanlamış ve düşsellikten gerçekliğe geçişi çok iyi sağlamış.Mesela havuzdan çıkan İrena’nın ağır adımlarla yardım kuruluşuna yönelmesi ’düşselliği’, daha sonra yardım kuruluşunda hummalı bir çalışma içerisinde yansıtılması ise somut bir ’gerçekliği’ ifade eden önemli sekanslar.Filmde bir de ’Pieta’sahnesi olarak algılanabilecek, İrene’nin Giancarlo’yu bir azize sıcaklığıyla sarışı var.Burda yönetmen gerçekten bunu mu yansıtmak istemiş tartışılır;ama kendini azize mertebesine taşımaya çalışan İrene’nin ruhsal dünyasını tanımlayan önemli bir sahne bence. Filmde kurgusal açısından boşluk yaratan kısım ise bence filmin açılış sekansında gerçekleşen iki çiftin intiharı.Açıkçası ben neden-sonuç ilişkisi içerisinde bu sahnenin neye hizmet ettiğini idrak edemedim ve eminimki çok kilit bir sahne bu.Belki filmi ikinci kez izleme imkanım olursa gözümden kaçan bu noktayı da kendimce çözümlemiş olurum.Bu tür farklı algılamalara neden olabilecek sahneler Özpetek’in özgün sinemasında belirgin bir öğe;bu durum yönetmenin filmlerindeki ’düşünsel derinliğe’işaret ediyor şüphesiz.Bu düşünsel derinlik popüler sinema izleyicisini ne ölçüde sorgulamaya iter tartışılır;ama Ferzan Özpetek kendi özgün sinemasından taviz vermeyerek sanatsal açıdan sağlam bir duruş sergiliyor. Ferzan Özpetek bütün bunların dışında oyuncu seçimlerinde bundan önce olduğu gibi çok başarılı.Filmde aksayan hiçbir oyuncu yok.Sezen Aksu’yla açılan ve seçkin italyan örneklerle izleyicide etkili bir lirizm doğuran müzikler, Ferzan Özpetek’in sinemasındaki ana omurgayı korumaya devam ettiğini gösteriyor. Ferzan Özpetek bu son çalışmasıyla artık sinemasının fazlasıyla olgunlaştığını kanıtlıyor.Üstelik Hollywoodun düşünsel temelden yoksun örneklerine karşı 7.sanat sinemanın nelere kadir olabileceğini de gösteriyor bizlere.Farklı bir sinemanın da mümkün olabileceğini Ferzan Özpetek’e bakarak anlayabiliriz...
farklı sürükleyıcı ve ınsanları derınden etkıleyen bı bakıs acısı var,bunu fılmlerınde açıkca görebılıyoruz.sadece bu fılmı degıl butun fımlerı muhtesem ferzan özpetıgın.ama kutsal yürek gerçekten de muhtesem.kendısını cok sevıyordum ama bu fılmle adeta ferzancı oldum.fılmın ıcerıgı konusunda yorum yapmıycam.ızleyın ve fılm nasıl olurmus görun.yenı fımlmını heyecanla beklıyoırum.
Bu filme ilk önce gitmediyseniz eğer; kafanızdaki bu film ve Özpetek hakkında oluşan önyargıları (özellikle de hristiyanlık propogandası olduğu yönündeki) bir kenara bırakıp bir sağlam temellere dayanan, mesajını seyirciye ulaştıran, dini motiflerle süslü ama gerçekten harikulade bir filme gideceğim diye gidin, hakikaten o zaman bu filme gittiğinize değecektir. Gerçekten şimdiye kadar yapılmış Özpetek filmleri arasında (gerçi ben halen Karşı Pencere’yi bir başyapıt olarak görsem de) en sağlamı ve en başarılısı. Zaten, forumdaki yorumları okuduğumda 'bosphorb' nick’li forumdaki arkadaş, zaten herşeyi yazmış onun üzerinde fazla birşey katmayacağım, beni okuduktan sonra bir de onun yorumuna okumanızı tavsiye ederim. 9/10. Saygılar.
muhteşem bir yönetmen,senarist.her alanda basarısını kanıtlamıs bir basarı örnegi.6 tane deha ürünü filmin yönetmeni ferzan özpetek.kutsal yüregi daha izlemedim.ama eminim mükümmeldir.en kısa zamanda,bulundugdm sehre gelince gidicem.iyi bir yönetmen bence oyunculuguda denemeli.müzikleri inanılmaz bir hassasiyetle seçiyor.o ödülleri zaten kapıyor.söylenecek söz yok...........
Kutsal Yürek filminin Ferzan Özpetek'in diğer filmleriyle karşılaştırırsak sosyal içerikli mesajlar taşıdığını görürüz.Abartısız bir anlatımla seyirciye sunulmuş iyi bir drama bence.
bu filmi dün gece izledim,ama gerçekten harika bi filmdi.bence ferzan özpetek her zaman olduğu gibi hakkını vermiş.ben inanılmaz güzel buldum bu filmi.ama sonu gerçekten kafa karıştırıcı bitti.sanki devamı gelicekmiş gibi.ben herkese tavsiye ediyoum,hayatın gerçeklerinide anlatan bi filmdi aynı anda.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.