Hesabım
    Kurban
    BEYAZPERDE ELEŞTİRİSİ
    3,0
    Ortalama
    Kurban

    <b>Kurban</b>

    Yazar: Serdar Kökçeoğlu

    Kurban’ın yönetmeni Francisco Plaza, ilk uzun metraj filminin web sitesinde şık bir imzayla bitirdiği notlarında, hayal mahsülü canavar, yaratık ve garibelerin kendisini korkutmadığını, hemen dibimizde soluk alıp veren insanların kendisine daha fazla tedirginlik verdiğini ve filminin çıkış noktalarını burada bulduğunu belirtiyor. Kurban işte bu yönde ilerleyerek genç bir kadının, en yakınındaki insanlara karşı tırmanan dehşetini konu ediniyor.

    İspanyol sinemasından batı’ya uzanan yol gösterici baş parmağın dışındaki parmakların hepsi gerilim ve korku sinemasını gösteriyor bu aralar. Kurban da, tıpkı yakın zamanda kuyruğuna girdiğimiz Darkness gibi İspanya’nın dev film şirketi Filmax’ın kanatları altında başlamış batıya uzanan yolculuğuna. Filmax’ın sitesinde sadece fantastik sinemaya yüzünü dönmüş iki ayrı bölüm bulunuyor. Bize bu satırları yazdıran yapım da, Fantastic Discovery bölümünün ilk filmi olma özelliğini taşıyor.

    Korku ve gerilim sinemasının dinlerle ilişkisi kimi yapımlarda uç noktalara varmıştır. Kutsal kitapların barındırdığı inanılmaz öyküler ve karakterler defalarca canlandırılarak, korku sinemasının fantezi boyutu zenginleştirilmiştir. Kurban ise bu mitolojinin en ilginç efsanelerinden birine son derece gerçekçi yaklaşarak onun günümüzdeki olası yansımaları üzerine bir senaryo üretiyor. Avrupalı bir yönetmenin gölgesini hemen her karesinde iliklerine kadar hisseden filmin klasik korku öğelerinden uzak durması da biraz bundan kaynaklanıyor olmalı. Henüz bitmeden kararmaya başlamasında da bunun etkisi var tabii.

    Daniella, birbirini takip eden bir olay örgüsünü paralel kurguyla ve etkileyici bir müzikle gözler önüne süren jeneriğin ardından babasız bir dünyanın ilk gününü yaşamaya başlıyor. Fazla yakın olmamasına rağmen, eksiksiz bir sevgi ve saygı duyduğu adam intihar ederek kızını ve bir akıl hastanesinde kalan karısını bırakıp gitmiştir. Genç kadın çocukluk görüntülerini izleyerek, ucu azıcık körelmiş bir iğneyi yarası üzerinde dolaştırmaya başlar.

    Sonraki günlerde gelen esrarengiz telefonlar ve bir rahibin, Hz. İbrahim'in kurban hikayesini çarpıtarak bir gelenek haline getiren İbrahimiler adlı bir tarikatten bahsetmesiyle, babasının ve masonik bir yapıyı andıran diğer akrabalarının gizli ve dehşet verici yönünü keşfeder. Tabii, kendi varoluşu da bu keşifle ilginç bir anlam kazanmaya başlayacak ve yeniden çizilmeyi bekleyecektir.

    Kısa film kökenli gerçekçi yönetmen, filmin ana kurgusunu oluşturan araştırmalara ve gerilime farklı bir yön kazandırıyor. İnsanın en yakınında yaşayan dehşeti anlatan öyküsüne ve bunun el verdiği gerilim unsurlarına soğuk yaklaşan yaratıcı, izleyiciyi diken üstünde bırakmaktan özenle kaçınıyor. Katharsis zerresi bile taşımayan umutsuz sonuyla da cansız bir tat bırakıyor ağızlarda.

    Doğaüstü bir gerilim yaratmaya müsait çıkış noktasına rağmen, soğuk ve kasvetli bir dünyanın gizli saplantılarına yönelen film, karakterinin psikolojisindeki gerilimi hedef alıyor. Ana karakterine kendi başına bir yaşam kurma şansı vermeden de karanlığa itiyor. Bu tükeniş hikayesi ise en çok genç oyuncu Erica Prior’a yaramış gibi.

    Daha Fazlasını Göster
    Back to Top