Hesabım
    Kısmetse
    BEYAZPERDE ELEŞTİRİSİ
    1,0
    Çok Kötü
    Kısmetse

    Aşk, <b>Evlilik</b>, Reklamlar ve Diğerleri...

    Yazar: Serdar Kökçeoğlu

    Tommaso ve Stefania, reklam setlerinde başlayan ilişkilerini evlilikle noktalamaya karar veren, aşkla bağlı bir çift. Çevrelerinden gelebilecek baskı, kıskançlık, dedikodulara ve evliliğin yol açabileceği diğer sorunlara karşı son derece güçlüler. İlişkilerini buz üzerinde kayan patenci çiftlerin, tehlikeli ama cesur mücadeleleriyle özdeşleştiriyorlar. Bu zorlu mücadeleye başlamak ve gerekli imzaları atmak için de, uzaklarda, kendi halindeki bir kilisede karar kılıyorlar. Yorucu bir yolculuktan sonra kendilerini karşılayan, klasik kilise görevlilerinden farklı gözüken, çenesi düşük ve ders vermekten oldukça zevk alan bir rahip olacak ve bu genç ve güzel çifti dünya evine sokmak için bir dakika bile tereddüt etmeyecektir. Aradığı fırsat ayağına gelmiştir çünkü.

    İtalyan sineması son dönemde aşk, kadın erkek ilişkileri ve evlilik gibi konular üzerine uzmanlaşmaya çalışıyor gibi gözüküyor. Alessandro D'Alatri'nin filmi Benimle Evlenir misin?, diğer benzer filmlerden aldığı güçle bir uzman edasıyla, genç bir çifti evlilikle ve bu kurumu çevreleyen dış dünyayla imtihan ediyor. Bu sınavın sorularını hazırlayan ve aynı zamanda gözetmen olarak da başlarında bekleyen ise çok bilmiş Rahip'ten başkası değil. Özellikle genç kuşak evlililerin en ufak bir rüzgarda darmadağın olmasından rahatsız olan ve bu kurumun saygınlığını yitirmeye başladığını hisseden Kilise'nin, evliliğe adım atacak olanlar için hazırladığı bir ders filmi gibi bu. Hatta filmin çift üzerinden konu edindiği reklam dünyasının diliyle konuşursak, bütün filmin uyarı amaçlı sosyal bir reklam filmi olduğunu da söyleyebiliriz.

    Filmin iki öznesi evliliğe adım attıktan sonraki ilk büyük sınavlarını dünyaya gelen çocuklarıyla veriyorlar. İkisinin de iş dışındaki tüm yaşamlarını kaplamaya başlayan çocuk, sosyal ilişkilerini de zayıflatmaya başlıyor. Bu ise, kurumun çatısını sarsan ilk rüzgarın, çifti sıradan bir karı kocaya dönüşmekle suçlayacak olan yakınlarından gelmesine yol açıyor. Bu rüzgar, çocuğunu koruma içgüdüyle işini de bir kenara bırakan kadınla, ailesini işi açısından bir tehlike olarak görmeye başlayan adamı evin farklı köşelerine atıyor. İkinci sınav ise uzaklarda bir iş gezisinde yaşanıyor ve Tomasso, soğumaya başlayan hayatını başka bir kadının sıcak vücuduyla ısıtmayı deniyor. Bu da evin çatısını uçuran ve iyi başlayan evliliğin sonunu getiren hareket oluyor. Buzda gayet estetik bir şekilde kayan çift, hayatlarını çevreleyen insanların etkisiyle savrulup gidiyor. Filmde de gerçeküstü bir şekilde görselleştirilen bu kopma, aslında Rahip'in de bu heyecanlı ilişkide gördüğü kaçınılmaz son.

    Yapım her ne kadar iyi başlayan bir evliliğin parçalanmasına neden olabilecek dış etkenleri ortaya koyarak, doğru bir ilişkinin formülünü gözler önüne sermeye çalışsa da; tam tersine, özellikle ortaya konulan çevrede evliliğin imkansızlığına dair bir film olarak da görülebilir. Evlilik düşmanlarının, bayat finali haricinde bu "deneyden" fazlasıyla zevk alacağına şüphe yok.

    Fakat özellikle son adımda, bilirkişimizin anlattığı öykünün ardından tüm konukları dışarı çıkarıp çifti güçlendirme çabasının anlamsız, duygusal bir şovdan başka bir özelliği yok. Bu da zaten hayatta kalmayı becerebilen bir çok evliliğin, uzun ömrünü sosyal dünyadan mümkün olduğu kadar izole olabilmekle gerçekleştirdiği gerçeğini çağrıştırıyor. Demek ki, evliliklerin geldiği noktadan rahatsızlık duyan sevimli Rahip'imizin söylemeye çalıştığı tek şey, içinde ya da dışında, nerede olursanız olun, bu kuruma saygı duymanız. Filmimizin doruk noktasındaki mesajı, sahte bir duygusallıktan ve işte bu umutsuz arzudan öteye gidemiyor.

    İyi başlayan ama hızla inişe geçen bir evliliği izlemenin ötesinde farklı anlamlar arayanlar için tatmin edici olamayan bir yapım Casomai. Ama özellikle ilişkinin hararetli anlarında araya giren ve olayları arka arkaya, hızlı bir kurguyla yorumlayan "diğerlerinin" filmin anlatımına bir ilginçlik kattığına şüphe yok. İlişki sürecini öncesi ve sonrasıyla birlikte izlemek ise, ortaya çıkacak olan resmi merak edenler için bir puzzle'a dönüşüyor. Bu oyunun nadir keyifli yanlarından birisinin de, olgun ve düşünceli havasına rağmen, ilişkiye yeni başlayan bir kadının masum heyecanını gayet iyi yansıtan Stefania Rocca olduğuna ise hiç şüphe yok.

    Daha Fazlasını Göster
    Back to Top