Hesabım
    Kimlik
     Kimlik
    15 Ağustos 2003 Sinemada | 1s 27dk | Gerilim
    Yönetmen James Mangold
    |
    Senarist Michael Cooney, James Mangold
    Oyuncular: John Cusack, Ray Liotta, Amanda Peet
    Orijinal adı Identity
    Üyeler
    4,4 1351 Puanlama, 207 Eleştiri
    Beyazperde
    3,5
    Puanım :
    0.5
    1
    1.5
    2
    2.5
    3
    3.5
    4
    4.5
    5
    İzlemek İstiyorum

    Özet

    Karanlık ve felaket kokan bir gecede ortaya çıkan bir kasırga o sırada farklı dertler peşinde koşan on yabancıyı bir araya getirir. Birbirini daha önce görmemiş olan bu on yabancı çeşitli sebepler nedeniyle bir otele sığınmak zorunda kalır. Bu izbe otelde dışarıdaki dünyayla iletişimini kaybeden bu yolcular kısa bir süre içerisinde çeşitli tuhaf durumlara tanık olmaya başlarlar. Kim olduğunu bilmedikleri bir güç, seri bir şekilde cinayetlere imza atmakta, hayatta kalmak anbean daha da zorlaşmaktadır.

    Amerikan bağımsız sinemasının heyecan verici isimlerinden James Mangold tarafından çekilen korku ve gerilim türündeki film başarılı oyuncu kadrosuyla da ilgi çekiyor.

    Beyazperde Eleştirisi

    3,5
    İyi
    Kimlik

    <b>Kimlik</b>: Hepimiz Birimiz İçin...

    Yazar: Serdar Kökçeoğlu
    Bağımsız yönetmen James Mangold, 95 yılında Şişman isimli müstesna filmle yönetmenliğe adım attıktan sonra, ikinci filmi Güçlüler Bölgesi ile ağırlığını pekiştirdi. Fakat daha sonra çektiği iki film, özelikle de Büyülü Çift (Kate & Leopold), Şişman’ın tuhaf ve huzursuz havasından uzaklaşmaya başladığını gösteriyordu. Şimdilik son çalışması olan Kimlik ise değeri ancak izlendiği zaman anlaşılabilecek, küçük bir sır gibi sessiz sedasız filmografisindeki yerini aldı. Tek mekanda, kimliği belirsiz bir katilin yol açtığı dehşet ancak filmin sonlarına doğru bir anlama kavuşuyor. Uzun süre hızını kesmeyen, baş döndürücü yapım nihayet derin bir nefes aldırdıktan sonra da yepyeni soru işaretleri ile yolcu ediyor. Mangold’un eski günlerine dönmeye başladığına hiç şüphe yok! Çölün ortasında yolları keşisen yabancılar, fırtınadan kaçmak için soluğu tekinsiz bir motelde almak zorunda kalıyorlar. İlk

    Fragmanlar

    Kimlik Orijinal Fragman 2:25
    Kimlik Orijinal Fragman
    19.777 gösterim
    Öneriler

    Son Haberler

    2003 Yılının En İyi Filmleri Burada!
    Haberler - Fotoğraf & Videolar
    9 Mayıs 2017 Salı

    Oyuncular

    John Cusack
    Rolü : Ed
    Ray Liotta
    Rolü : Rhodes
    Amanda Peet
    Rolü : Paris
    Alfred Molina
    Rolü : Doctor

    İzleyici eleştirisi: sevdiler

    En iyi ve en faydalı yorumlar
    BABA S.
    BABA S.

    Takipçi 94 değerlendirmeler Takip Et!

    3,5
    21 Eylül 2020 tarihinde eklendi
    Senaryoda ki eksikleri efsane atmosferiyle kapatan,finalinde daha önce görülmemiş bir şey vermemesine rağmen azımızı açık bırakıyor,atmosferiyle sizi içine çekiyor ve tek düşünebildiğiniz karakterlerin düşündükleri oluyor.İyi seyirler..
    Ugur Tazegül
    Ugur Tazegül

    Takipçi 672 değerlendirmeler Takip Et!

    5,0
    30 Aralık 2016 tarihinde eklendi
    10 ÜZERİNDEN 10 TÜRÜNÜN BAŞYAPITI İZLEYİN İZLETTİRİN ■ ■ İlk defa bir filmi izlerken korktuğumu hissettim. ■ ■ Korku filmi mi ? hayır tam olarak sayılmaz. Ama filmdeki atmosfer pskolojimi öylesine etkiledi ki kendimi korkmaktan alıkoyamadım. Peki sıradan bir serikatil filmi mi ? kesinlikle değil ..Aslında hepsinin karışımı.. Tamamen pskolojik gerilim olan film sizi çok şaşırtacak eminim..Hatta ''vay arkadaş ...
    Devamını oku
    JeanClaudeVanDamme
    JeanClaudeVanDamme

    Takipçi 1.209 değerlendirmeler Takip Et!

    3,5
    4 Temmuz 2008 tarihinde eklendi
    Filmi sevip sevmemeniz ne kadar sıklıkta film izlediğinizle doğru orantılı olacaktır.Çok film izleyenlerdenseniz finaline fazla şaşırmayacak,ara sıra takılanlardansanız şoke olacaksınız.Çok fazla bir orijinalliği olmadığı için sadece ortalama bir gerilim filmi benim için.
    bluevelve
    bluevelve

    Takipçi 115 değerlendirmeler Takip Et!

    4,0
    21 Ocak 2006 tarihinde eklendi
    ? labirentin ortasına düşüyorsunuz, çıkış yolu kapalı ve kısılmış bir başına kaçıyorsunuz kendinizden, oysa kaçtığınız hep orda, varolan çoğulluğun gölgesi. İşte bu gölge, bu filmin baştan sona bize yaşattığı gerilimin öznesi. insan benliğini saran gizler yumağı çıkıyor karşımıza, yağmurlu bir gecede çöl ortasındaki motelde. Bir biri ardına geliyor misafirler ve hepside aynı beynin ürünü ...
    Devamını oku

    Fotoğraflar

    Teknik bilgiler

    Ülke ABD
    Dağıtımcı -
    Yapım yılı 2003
    Metraj uzun metrajlı film
    İlginç Detaylar -
    Bütçe 30 000 000 USD
    Dil İngilizce
    Görüntü formatı -
    Renk Renkli
    Ses formatı -
    Yapım formatı -
    Viza numarası -

    Bu Filmi Beğendiysen, Şunlara da Göz At:

    Bu filmi sevdiyseniz, şunlar da ilginizi çekebilir: : Yılın en iyi filmleri 2003, En iyi film: Gerilim, {Genre} türündeki en iyi filmler : 2003.

    Yorumlar

    • UGUR-TAZEG?L
      10 ÜZERİNDEN 10 TÜRÜNÜN BAŞYAPITI■ ■ İlk defa bir filmi izlerken korktuğumu hissettim. ■ ■ Korku filmi mi ? hayır tam olarak sayılmaz. Ama filmdeki atmosfer pskolojimi öylesine etkiledi ki kendimi korkmaktan alıkoyamadım. Peki sıradan bir serikatil filmi mi ? kesinlikle değil ..Aslında hepsinin karışımı.. Tamamen pskolojik gerilim olan film sizi çok şaşırtacak eminim..Hatta ''vay arkadaş adamlar harbiden yapmış'' diyeceksiniz. Birbirinden bagımsız karakterler ve meydana gelen olaylar zinciri mükemmel bir şekilde bağlanıyor.Puanlarının hiçbir önemi yok orjinal senaryosu, müthiş atmosferi gizemi ve yönetimi ile son yıllarda izlediğim en iyi Pskolojik gerilim. Kısacası Film başlarken Bir nefes alıyorsunuz ve bitene kadar nefesinizi tutuyorsunuz. Yönetmenin filmografisine bi göz atayım dedim dudaklarım uçukladı. En sevdiğim filmlerden olan 3:10 to yuma nın yönetmeni. Türü Western.Gece ve gündüz.Türü komedi aksiyon. Ve kimlik Pskolojik gerilim. Çok farklı çizgilerde ilerliyor fakat hepsinde başarılı. ■ “Merdivenden çıkarken, Orada olmayan biriyle karşılaştım. Bugün de orada değildi. Keşke, keşke gitseydi dedim…Çok büyük beğeni kazanmış, hakkında olumlu çok yazı ve fikir beyan edilmiş bir film Identity. Kendinize ait sandığınız bütün tercihlerin aslında sizin adınıza yapıldığını, gerçekte tesadüf diye bir şey olmadığını ve yazgınızın önceden belirlendiğini bir düşünün. Kişiliğin (ağır suçluluk ve suç yüzünden) birden fazlasına bölünmesi. Çoklu kişilik işte böyle tanımlanır. Şiddetli bir fırtına, birbirine yabancı ve sırlarla dolu on insanı, asabi bir gece müdürünün idaresindeki ıssız bir motelde bir araya getirir. İçlerinde bir limuzin şoförü, bir tele kız, bir katili nakleden bir polis, 80li yılların bir televizyon yıldızı, yeni evli bir çift ve kriz içinde olan bir aile bulunmaktadır. Sığınacak bir yer bulmanın getirdiği rahatlama, yolcuların teker teker ölmeye başlamasıyla yerini korkuya bırakır. Çok geçmeden, yaşamak istiyorlarsa, kendilerini bir araya getiren sırrı çözmekten başka çareleri olmadığını anlayacaklardır. Bir gerilim türü filmden ne bekleniyorsa hemen hepsinin mevcut olduğu, dahice bir senaryoya sahip efsane film. Cusack, Liotta ve Peet oyunculuk yeteneklerini kesinlikle ispatlıyorlar. Özellikle Ray Liotta tam bir gerilim filmi oyuncusu, adamın oynadığı bütün filmler birinci sınıf gerilim filmleri. Labirentin ortasına düşüyorsunuz, çıkış yolu kapalı ve kısılmış bir başına kaçıyorsunuz kendinizden, oysa kaçtığınız hep orada, var olan çoğulluğun gölgesi. İşte bu gölge, bu filmin baştan sona bize yaşattığı gerilimin öznesi. İnsan benliğini saran gizler yumağı çıkıyor karşımıza, yağmurlu bir gecede çöl ortasındaki motelde. Bir biri ardına geliyor misafirler ve hepside aynı beynin ürünü kişilikler. İçlerinden biri geri sayımı başlatıyor, 10 dan 1 e giden ve kimlikleri sıfıra indiren bir kıyım yaşanıyor. Bu kıyım her seferinde dahice planlanmış bir şekilde işliyor. Soru işaretleri her yana saçılmış,gözler güvensizliğin ve dehşetin rengiyle solmuş, çaresiz bakışların ardında kaybolmaya yüz tutmuş bir donuklukta. Arayışlar fayda etmiyor izbe motel odalarında. Her kurbanın kendine sakladığı sırları bulunmakta. Bu sırlar birbirlerine güvenmelerini olanaksız kılmakta. Bu güvensizlik onların yaşamlarını korumalarında kaygan bir zemin yaratmakta. 10 yabancı ve yanlarında getirdikleri gizler , havada ağır bir sis olup, tüm bilinmezliğiyle sarıyor zihinleri. Bağlarla birbirine ilintili bu kişilikler, ortak bir nokta buluyorlar, hastalıklı bir beynin yol göstermesiyle. Başka bir yerde ve bir masanın çevresinde, sorgulanan bir adam anlatıyor olanları o gece. Yüzü yüzüne dönüşüyor ve sözcükleri ona bölünüyor. On ayrı benliği içinde yaşatan ve bu benlikleri geçmişin ağır travmaları eşliğinde var eden bu beyin, tüm kapılarından içeri alıyor sorgulayan gözleri ve teker teker sonlandırıyor var olan nefesleri. Açığa çıkan dehşetin nefesi ölümün gövdesinde dirilerek yok ediyor sondan başa, ipucu vermeden kendi yarattığı benlikleri. Bu yok ediş, dahiyane metotlarla vücuda geliyor ve her bir ölüme götürüş zeka pırıltıları saçıyor etrafa. Yağmur yağıyor tüm ağırlığınca. Ve ölüm sonlandırmış çoğulluğu usulca. Zihinde yaratılan kişilikler yok oldukça, bedenlerde ortadan kaybolmakta. Aslında hiç var olmamışlardı, hepsi bir hayalin ,hastalıklı bir beynin yansımasıydı oysa ve bu beyin, kurbanlarını bu yansımaları yerine koyarak ortadan kaldırdıkça, bir bakıma kendi beyninin ürünü olan bu yan karakterleri noktalamakta. Yola çıkılıyor, olacakları görmeden ve bu yolculuğun nasıl sonlanacağı bilinmeden. Başlıyor tekrar bedenden kopuş ve portakal ağaçlarının arasında, bir numara beliriyor. Bu numara sona kalan kişiliği ortaya koyuyor. Karşısındaysa hiç düşünülemeyecek biri ayakta duruyor. Ve fahişelere ikinci bir şans asla sunulmuyor. Yönetmen James Mangold'un bu insan beyninin sırlarıyla ve psikolojik vurgularla bizi sarmaladığı ve senaryosuyla ,hiç beklenmedik sonlanmasıyla, mekanların sunumunun kusursuzluğuyla, aralara serpiştirdiği flash-becklerlerin yadsınamaz katkısıyla, güçlü bir anlatımın dile gelmesini sağladığı filmi psikolojik çözümlemeler yaparak ve insana özgü farklı bir hastalığı konu babında öznesi olarak belirleyerek, hem filmin özgünleşmesini sağlıyor hem de karmaşık kurgulamasıyla izleyicinin, karelerden oluşan ve dağınık bir yapı arz eden olay örgüsünü, kendi içinde bütünleştirerek genele yayması ve birbirinden kopuk seyreder görünen bağlar arasında ortak bir nokta bulmasına yönlendirerek, izleyicinin filmin içine dahil edilmesinin amaçlanması, güçlü bir çekim etkisi ve filme karakter kazandırıyor. Tipik bir Stephen King eserinden fırlamış gibi duran karakterleri, Agatha Christie romanlarını andıran seri cinayetleri ve Alfred Hitchcock'un Psycho'sunu anımsatan hikayesiyle kaliteli bir gerilim. Ve son olarak yorumumu taparcasına sevdiğim usta yönetmen David Lynch'in sözüyle bitirmek istiyorum; Her şeyin ne anlama geldiğini ya da nasıl yorumlanacağını bilmemek daha iyidir. Çünkü aksi takdirde olayları kendi akışına bırakmaya korkarsınız. Psikoloji gizemi ve büyü niteliğini yok eder. Anlamlardan konuşmak beni çok rahatsız ediyor. Çünkü anlam çok kişisel bir şeydir ve herkese göre değişir.
    Back to Top