Hesabım
    Seksten Daha Güzel
    BEYAZPERDE ELEŞTİRİSİ
    3,0
    Ortalama
    Seksten Daha Güzel

    <b>Seksten Daha Güzeli</b> Can Sağlığı

    Yazar: Zafer İlbars

    Normal şartlar göz önünde bulundurulduğunda seksi yaratmak için önce aşkı bulmak gerekir. Seks genelde aşkı bulduktan sonra devreye giren bir ihtiyaçtır. Yazılı olmayan ve artık çok da ciddiye alınmayan ahlak kurallarına kulak kabartacak olursanız izlenen sıra budur. Aşkı bulmadan seks yapmak ayıptır. Ama bu kimin umurunda! Çünkü biliriz ki seks, şeytanın kontrolünde olan karmaşık bir alanda konuşlanmıştır. Belirsiz, lanetli ve sihirlidir.

    Modern diye tanımlanan ama aslında tam olarak nasıl bir sıfatla varlığını pekiştireceğimize karar veremediğimiz insan modeli, önceden ezberletilmiş ahlak kurallarının kısıtlayıcılığını dikkate alıp kabullenme yoluna gitmeden, görerek bilir. Görerek bildiğinden ötürü id?in ve ego’nun dürtülerine daha açıktır. Süperegosu tarafından uygulanan engelleyici baskılardan etkilenmez. Ahlak kurallarına göre ayıp ve günah olan davranışlar onun için olsa olsa iletişimin sonsuz alternatiflerindendir.

    Seksten Daha Güzel, bu noktadan hareketle, modern insanın seksi, kendi varlığını karşısındakiyle uygunluk içinde tanımlamasına izin veren ifade tarzı, dahası seksi bir iletişim aracı olarak ele alıyor. Günümüzde adına one night stand denilen, kadın erkek flört ilişkilerinde tek gecelik verkaç yapmaya dayanan bir alışverişi konu alıyor film.

    Bohem bir hayat süren moda tasarımcısı kadın stüdyo tipi bir dairede yaşıyor. Vahşi yaşam fotoğrafçısı erkek ise birkaç gün sonra ülkesine döneceğinden tatilde geçireceği son günlerin tadını çıkarmaya çalışıp atacağı son dakika golüyle skor yapmaya çalışıyor. Bir gece kulübünde başlayan yakınlaşma kadının evine doğru taşınıyor. Hancı kadın, yolcu adamı evine kabul ediyor.

    Bu davet kadının bedeninin gizliliğini adama açması demek oluyor. Bu noktadan sonra kadının ve adamın tam olarak devreye giren libidal motivasyonu cinselliğin hem gülünç hem de patetik olan boyunduruğunun mutlaklığını anlamamıza yol açıyor. Kadın artık vajinasıyla konuşuyor. Vulvası, şakımaya başlayan dudakları konumunda. Erkek ise penisiyle konuşuyor. Ereksiyonla beraber sesini gürleştiriyor. ANAHTAR KURAL 1: One Night Stand coğrafyasının sakinlerinin sadece yatakta anlaşabilmeleri yeterlidir!

    Birkaç güne sığacak cinsellik merkezli bu ilişki ertesi sabahtan itibaren yataktan evin diğer yerlerine sıçramaya başlıyor. Cinsellikle duygunun birbirinden kopmasına, ilkel bir baştan çıkarma ayinine, yani rastgele bir cinselliğe dayanan ilişkinin aktörleri; birbirlerini daha yakından tanımaya başlıyorlar.

    Başlangıçta rastgeleciliğe dayalı cinsel yaklaşım sonucu yaşadıkları kimlik firesinden kurtulmaya başlıyorlar. Yavaş yavaş, birbirlerini tanıdıkça cinselliğin gücünün farklı bir şekilde devreye girdiğini görüyoruz. Seksi doğuran aşk iken; bu kez reçetede yazılı olanın aksine, aşkı doğuran seks oluyor. Standart ilişkilerin aksine bu ilişki modelinde tüme varılmıyor. Tümden geliniyor. Yani yataktan aşka doğru bir istikamet çiziliyor. Aşktan yatağa doğru değil. Kısacası gülünçlük ve patetiklik kolkola gidiyor. ANAHTAR KURAL 2: Her şekilde seksin ve aşkın tutsağıyız. Kaçmaya çalışırsak sakatlanırız!

    Sınırları ve kuralları belli olan bu ilişkinin seyri değişince bir anda krizler ortaya çıkmaya başlıyor. Kadın ve erkeğin beklenti rotası değişmeye başlıyor. Dile getirmeseler de bunu hissediyoruz. Yatak dışarısında, yatakta anlaşabildikleri kadar anlaşamıyorlar. Bunun sonucu aşkın kapsadığı tüm duyguları sergilemeye başlıyorlar: Kıskançlık, güç gösterisi, kapris ve kavga. Aşkı keşfetmeleri cinselliği keşfetmeleri kadar basit olmuyor. Bedenlerini birbirlerine gizlemeden ve o törensel kur sürecinin kuluçka dönemini yaşamadan armağan etmeleri, bulmaca çözmelerini engellemiş durumda çünkü.

    Öncelikle soyunan ruhları değil bedenleri olduğundan ve ilişkileri yataktan dışarı sıçradığından birbirleri üzerinde farkında olmadan hak talep edip iktidar kurmaya çalışıyorlar. Sonuçta kaçınılmaz olan klasik kavgalar patlak veriyor. Kavga etmek birbirlerini umursadıkları anlamına geldiğinden kaçacak yer kalmıyor. Adam için iki seçenek kalıyor geriye: Ya uçağa binip gitmek, ya da bir hazine haritası olan yatakta bulduğu sürpriz kıvılcımı aleve dönüştürmek. ANAHTAR KURAL 3: Adam kapıyı çekip gitmelidir. Ama bumerang adımlarıyla!

    Aşkın tersine dönen saati ayrılma zamanını gösterdiğinde gevşeklikle ve ucuz bir merakla başlayan ilişkide kıvılcımların ateşe döndüğünü görüyoruz. Ufak aşk sığınağının bacasını ateşin sarmasıyla birlikte baştaki gevşeklik, birbirlerini göremeyecek olmalarının yarattığı panikle sıkı bir kaosa yol açıyor. Adam uçağa binmekten vazgeçerken, kadın havaalanına gidiyor. Adam kadının evindeyken, kadın uçağın içinde erkeğinin yanına gittiğini sanıyor.

    Son dakikada ödedikleri bu tuhaf bedel bir ilanı aşk komedyasına dönüşüyor. Artık çelişkilerden arınmış, son derece sağlıklı ve birbirlerine ait olmaya hazır birer aşıklar. Eros okunu kalpten önce başka taraflara da sokarak aşkı eğlenceye çeviriyor. Anlaşılan konvansiyonel formüllerden onun da canı sıkılmış olmalı.

    SONUÇ: Kadının buzdolabında bulunan yiyeceklerden bile taze olan vibratörü artık emekliye ayrılıyor!

    Daha Fazlasını Göster
    Back to Top