Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Sinemamızın şimdiki zamanlardaki en yaratıcı isimlerinden Reha Erdem, son filmi ‘Neandria’da geniş bir ilgi alanında dolaşıyor ve tıpkı ‘Beş Vakit’te olduğu gibi öyküsünü bir köy düzleminde kuruyor. Bu düzlemde geçmişteki yapıtlarından izler, sesler, dokular var ama öte yandan bu son adımı, kıyametine ilerleyen bir düzende umudu genç fidanların ördüğü bir hikâye sunuyor.
Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Bu ırak Anadolu köşesinde insanlığın ezeli sorunları kadar, çağdaş yönetimlerin de neden olduğu sorunlar yaşanır; modernle eskinin çatışması ortaya çıkar. Kasaba merkezinde şık yüzme havuzları vardır; iklim için okul grevleri de yapılır. Öte yandan, gizemli dinsel çabaların başarısızlığı ortaya çıkar. Belki en çok da genç insanlara; Z Kuşak'lara güvenmenin gerekliliği, hatta kaçınılmazlığı...
Eleştirinin tamamı için: T24
Evrensel
Yazar: Şenay Aydemir
Mizansen duygusunu, atmosfer kurma gücünü biraz gerilere itmiş, sözünü daha doğrudan söylemeyi, insanın kendisiyle ve doğa ile kurduğu ilişkiye dair cevaplar vermeyi öncelemiş bir Reha Erdem sineması bu. Meselesini seyirciye geçirme telaşının, sinemasına galebe çaldığı bir Reha Erdem durağı sanki “Neandria”.
Eleştirinin tamamı için: Evrensel
Milliyet
Yazar: Müjde Işıl
Doğanın ritmiyle insan hayatını eşitlemeyi seven Erdem, özellikle İmam karakteri ile sinemasındaki en ilginç tiplemelerden birini yaratırken aynı zamanda (ve bazen seyirciyi güldürecek kadar) kitabi ve yapay diyaloglara yer açıyor.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Hurriyet
Sinemamızın şimdiki zamanlardaki en yaratıcı isimlerinden Reha Erdem, son filmi ‘Neandria’da geniş bir ilgi alanında dolaşıyor ve tıpkı ‘Beş Vakit’te olduğu gibi öyküsünü bir köy düzleminde kuruyor. Bu düzlemde geçmişteki yapıtlarından izler, sesler, dokular var ama öte yandan bu son adımı, kıyametine ilerleyen bir düzende umudu genç fidanların ördüğü bir hikâye sunuyor.
T24
Bu ırak Anadolu köşesinde insanlığın ezeli sorunları kadar, çağdaş yönetimlerin de neden olduğu sorunlar yaşanır; modernle eskinin çatışması ortaya çıkar. Kasaba merkezinde şık yüzme havuzları vardır; iklim için okul grevleri de yapılır. Öte yandan, gizemli dinsel çabaların başarısızlığı ortaya çıkar. Belki en çok da genç insanlara; Z Kuşak'lara güvenmenin gerekliliği, hatta kaçınılmazlığı...
Evrensel
Mizansen duygusunu, atmosfer kurma gücünü biraz gerilere itmiş, sözünü daha doğrudan söylemeyi, insanın kendisiyle ve doğa ile kurduğu ilişkiye dair cevaplar vermeyi öncelemiş bir Reha Erdem sineması bu. Meselesini seyirciye geçirme telaşının, sinemasına galebe çaldığı bir Reha Erdem durağı sanki “Neandria”.
Milliyet
Doğanın ritmiyle insan hayatını eşitlemeyi seven Erdem, özellikle İmam karakteri ile sinemasındaki en ilginç tiplemelerden birini yaratırken aynı zamanda (ve bazen seyirciyi güldürecek kadar) kitabi ve yapay diyaloglara yer açıyor.