Hesabım
    Meraklı Adamın 10 Günü
    BEYAZPERDE ELEŞTİRİSİ
    3,5
    İyi
    Meraklı Adamın 10 Günü

    İyi Sadık, Kötü Adil, Meraklı Öçal!

    Yazar: Duygu Kocabaylıoğlu

    Üçlemenin son etabına hazır mısınız? Mehmet Eroğlu’nun imzasını taşıyan “İyi Adamın 10 Günü - Kötü Adamın 10 Günü - Meraklı Adamın 10 Günü” polisiye roman üçlemesinin, orijinal bir Netflix projesine dönüştüğü maceranın sonuna geldik. Uluç Bayraktar’ın yönetmen koltuğuna oturduğu ve Kerem Çatay’ın prodüktörlüğünde kotarılan üçlemenin son halkası, Nejat İşler’i bir kez daha karşımıza Sadık Adil Öçal olarak çıkartıyor.

    İkinci filmin sonunda tüm kahramanlarımızı belalardan sıyırıp Eskişehir’e, hayatlarında yeni bir sayfa açmaya yollamıştık ama hikaye o ki kimse yerinde duramamış. Eskişehir’in rahatı, bela paratoneri ekibe yaramamış olacak ki karakterlerimiz, bu huzurlu hayatı terk edip, bir şekilde tekrar İstanbul’a sürüklenmiş.

    Adil, bu geçen zaman zarfında yazarlığa soyunmuş ve birkaç aydır bir polisiye öykü üzerinde çalışırken, yayınevinden aldığı “kurgunuz zayıf ve yetersiz bulunmuştur” cevabı ile tetiklenir. Hali hazırda zaten meraklı bir adam iken, yazdığı kurgunun heyecan dozunu arttırmak ve edebi hikayesini derinleştirmek için yeni serüvenlere yelken açar. Hadi biz ona bir nev-i ‘kaşınır’ diyelim. E son yerleştiği Balat semtinde de belaya bulaşmak ata sporudur zaten.

    Netflix

    Mahallesinde yaşayan genç bir kadının (Mutena/Yansın Bu Dünya) ortadan kaybolması haberi üzerine, kapılar birbiri ardına açılır, kapanır ve hikayeler peşi sıra akarken, Sadık Adil Öçal’ı yine çeşitli entrikalar, mafyöz tipler, kayıp vakaları, potansiyel katiller ve cinayetler beklemektedir; üstelik havalarda uçuşan yüzbinlerce dolar da cabası! Bu yeni maceralar silsilesinde de başta Pınar (İlayda Akdoğan) olmak üzere Meral (Şenay Gürler), Zeynel (Rıza Kocaoğlu) ve Hüso (Kadir Çermik) da kemik kadro olarak kendisine eşlik etmeye devam eder.

    Hikayenin arka planına bir de 2020 baharında ülkemizde baş gösteren ve sonrasında resmi kapanmalar ile sosyal hayatı allak bullak eden Covid-19 salgınının yerleştirildiğini ekleyelim. Mutena’nın ortadan kaybolduğu günler daha hastalığın Türkiye’de taze telaffuz edildiği, maske kullanma zorunluluğunun ya da sosyal mesafe yasaklarının net olarak gelmediği o muğlak aralığa denk geliyor. Ama Corona salgınının filmin ana hikayesi üzerinde eni konu da bir etkisi olmadığını not düşmüş olalım.

    İlk iki filmde olduğu gibi yine birden fazla suç vakasının iç içe geçtiği, seyirci dikkatini azami ölçüde gerektiren bir akış var karşımızda. Mutena’nın izini karış karış İstanbul’da sürerken, kim kiminle, nerede, nasıl ve hangi suç vakasına karışmış, seyircinin aklı da bir nebze karışabilir. Zira hiçbirimiz kendi sıradan, kişisel hayatlarımızda Sadık Adil Öçal kadar dedektif ruhlu olmayabiliriz. Nejat İşler’in yine yetkin bir performans ortaya koyduğu karakter üçlemenin nihayetinde hem iyi Sadık’tan, hem karanlık tarafı ortaya çıkan Adil’den hem de merak duygusunun peşinden sürüklenen Öçal’dan ortaya bir karışık çıkartıyor adeta. Ve sanki bu son versiyon, en inandırıcı ve bir kurgu karaktere en yakın versiyon gibi.

    Yalnız yönetmen koltuğuna üçüncü kez geçen Uluç Bayraktar, ikinci filmden yönetmenlik tarzı olarak birkaç ana noktada ayrılıyor gibi. İkinci film kamera açılarından müzik tercihlerine dek pek çok detayda western tarzını buram buram hissettirirken, son filmde bu janr özellikleri biraz vites düşürmüş gibi duruyor. Maceranın sürükleyiciliği elbette yine baki, ama sinemasal tavır ilk film ile daha benzer sanki. Öte yandan, ilk iki filmde olduğu gibi Feza Çaldıran’ın görüntü yönetmenliği ve sanat departmanlarının incelikli işleri Meraklı Adamın 10 Günü filmini prodüksiyon kalitesi açısından da seyredilir kılıyor.

    Toparlamamız gerekirse, üçüncü film seyirciye ‘edebi’ bir kurgu içerisinde olduğunu birden çok kez hatırlatsa da serinin bütünlüğüne zarar vermeden, farklı bir lezzet ile kotarılıyor. Üçlemenin son halkası, diğer iki filmden aşina olduğumuz kaliteyi korurken, salgının getirdiği yeni bir sosyo-kültürel bağlamda geçmesiyle de dönemin ruhuna ufak bir hatırlatma gönderiyor.

    Sonuç olarak, "Meraklı Adamın 10 Günü" ile final yapan film üçlemesi, arka arkaya izlendiğinde polisiye türünün hakkını veren, karakter derinlikleri ve karmaşık olay örgüsüyle dikkat çeken bir seri olarak Netflix kataloğundaki yerini alıyor. Mehmet Eroğlu, Uluç Bayraktar ve Nejat İşler'e, Sadık Adil Öçal polisiye karakterini, seyirciler nezdinde “seyir zevki yüksek edebiyat uyarlamaları evrenine” kazandırdıkları için teşekkürlerimiz ile…

    Meraklı Adamın 10 Günü
    Meraklı Adamın 10 Günü
    1s 50dk
    Yönetmen Uluç Bayraktar
    beraberinde Nejat İşler, İlayda Akdoğan, Sezer Arıçay

    Daha Fazlasını Göster
    Back to Top