Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Cannes 2022'de gösterilip hayli sükse yapan bu film bence son dönemin o en büyük sürprizi getiren filmlerinden biri. Bir kez daha, bir büyük kitle filmi olmasa da, izlenmesi ve en güzel sinemasal anılarımız arasında yer almayı hak ediyor.
Eleştirinin tamamı için: T24
Gazete Duvar
Yazar: Şenay Aydemir
"Çaykovski’nin Karısı", belki "Leto" kadar dokunaklı, "Petrov Grip Oldu" kadar heyecan uyandırıcı değil ama yönetmenin vasatının üstünde kalan önemli filmlerinden. Hikâyenin tek boyutluluğu, Antonina’nın bir süre sonra saplantılı bir kadın gibi algılanmasına neden olabilir. Filmin sıkıntısı, bu tek boyutluluk ve hiçbir yan hikâyeye alan açmaması. Bu da 140 dakikalık süreyi hayli uzun hissettiriyor. Ama filmin görsel dünyası hayranlık uyandırıcı olduğu için bu ihmal edilebilir bir kusur!
Eleştirinin tamamı için: Gazete Duvar
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Klasik müzik tarihinin dâhilerinden Çaykovski’nin evlenerek adeta mutsuzluğa mahkûm ettiği Antonina Miliukova’nın korkunç yalnızlığından ve hayal kırıklıklarıyla dolu hayatından kesitler sunan ‘Çaykovski’nin Karısı’ aynı zamanda karanlık, yıpratıcı, kasvetli bir Rusya portresi çiziyor.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
T24
Cannes 2022'de gösterilip hayli sükse yapan bu film bence son dönemin o en büyük sürprizi getiren filmlerinden biri. Bir kez daha, bir büyük kitle filmi olmasa da, izlenmesi ve en güzel sinemasal anılarımız arasında yer almayı hak ediyor.
Gazete Duvar
"Çaykovski’nin Karısı", belki "Leto" kadar dokunaklı, "Petrov Grip Oldu" kadar heyecan uyandırıcı değil ama yönetmenin vasatının üstünde kalan önemli filmlerinden. Hikâyenin tek boyutluluğu, Antonina’nın bir süre sonra saplantılı bir kadın gibi algılanmasına neden olabilir. Filmin sıkıntısı, bu tek boyutluluk ve hiçbir yan hikâyeye alan açmaması. Bu da 140 dakikalık süreyi hayli uzun hissettiriyor. Ama filmin görsel dünyası hayranlık uyandırıcı olduğu için bu ihmal edilebilir bir kusur!
Hurriyet
Klasik müzik tarihinin dâhilerinden Çaykovski’nin evlenerek adeta mutsuzluğa mahkûm ettiği Antonina Miliukova’nın korkunç yalnızlığından ve hayal kırıklıklarıyla dolu hayatından kesitler sunan ‘Çaykovski’nin Karısı’ aynı zamanda karanlık, yıpratıcı, kasvetli bir Rusya portresi çiziyor.