Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Evrensel
Yazar: Şenay Aydemir
“6 Numaralı Kompartıman”ın aşağıda kısa özetini anlatacağım hikayesinde hiçbir özellik yokmuş gibi geliyor. Ve aslında gerçekten de öyle. Ama Kuosmanen’in asıl mahareti, antik Yunan’dan bugüne binlerce kez anlatılmış bir hikayeyi bambaşka ifade etmenin yolunu bulması.
Eleştirinin tamamı için: Evrensel
Habertürk
Yazar: Mehmet Açar
Aslında baştan sona yalnızlık üzerine buruk bir film seyrediyoruz. Özellikle filmin son bölümü, yani tren Murmansk’a vardıktan sonra yaşananlar, hikâyeyi başka bir noktaya taşıyor. Laura’nın kent merkezinden çıkıp karlı ve soğuk havada petrogliflere ulaştığı kara yolculuğu da unutulmaz anlar vadediyor. Karakterlerin yalnızlığını, hüznünü, soğuğu, kışı ve o imkânsızlık duygusunu içimizde hissediyoruz.
Eleştirinin tamamı için: Habertürk
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Laura’da Seidi Haarla’nın, Ljoha’da da Yuriy Borisov’un canlandırdıkları karakterleri basit ama etkili dokunuşlarla son derece gerçekçi portrelere dönüştürdüğü ‘6 Numaralı Kompartıman’, geçen yıl Cannes’da Büyük Ödül’ü Asghar Farhadi’nin ‘Kahraman’ıyla paylaşmıştı. Sonuç olarak ilgiye değer bir yapım.
Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
Sabah
Yazar: Olkan Özyurt
Juho Kuosmanen, onu tanıdığımız Olli Maki'nin En Mutlu Günü/Hymyileva filmine göre daha doğal anlatımı tercih ederek adeta sinemasını sadeleştirerek yoluna devam ediyor. İlk dönemindeki gibi artistik ve estetik kadrajlar yerine, karakterin yolculuğuna bizi dahil eden bir 'kirli estetik' tercih ediyor. Bu kirli estetik açıkçası 90'lar Rusya'sıyla ile ilgili algımıza cuk diye de oturuyor.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Evrensel
“6 Numaralı Kompartıman”ın aşağıda kısa özetini anlatacağım hikayesinde hiçbir özellik yokmuş gibi geliyor. Ve aslında gerçekten de öyle. Ama Kuosmanen’in asıl mahareti, antik Yunan’dan bugüne binlerce kez anlatılmış bir hikayeyi bambaşka ifade etmenin yolunu bulması.
Habertürk
Aslında baştan sona yalnızlık üzerine buruk bir film seyrediyoruz. Özellikle filmin son bölümü, yani tren Murmansk’a vardıktan sonra yaşananlar, hikâyeyi başka bir noktaya taşıyor. Laura’nın kent merkezinden çıkıp karlı ve soğuk havada petrogliflere ulaştığı kara yolculuğu da unutulmaz anlar vadediyor. Karakterlerin yalnızlığını, hüznünü, soğuğu, kışı ve o imkânsızlık duygusunu içimizde hissediyoruz.
Hurriyet
Laura’da Seidi Haarla’nın, Ljoha’da da Yuriy Borisov’un canlandırdıkları karakterleri basit ama etkili dokunuşlarla son derece gerçekçi portrelere dönüştürdüğü ‘6 Numaralı Kompartıman’, geçen yıl Cannes’da Büyük Ödül’ü Asghar Farhadi’nin ‘Kahraman’ıyla paylaşmıştı. Sonuç olarak ilgiye değer bir yapım.
Sabah
Juho Kuosmanen, onu tanıdığımız Olli Maki'nin En Mutlu Günü/Hymyileva filmine göre daha doğal anlatımı tercih ederek adeta sinemasını sadeleştirerek yoluna devam ediyor. İlk dönemindeki gibi artistik ve estetik kadrajlar yerine, karakterin yolculuğuna bizi dahil eden bir 'kirli estetik' tercih ediyor. Bu kirli estetik açıkçası 90'lar Rusya'sıyla ile ilgili algımıza cuk diye de oturuyor.