Hesabım
    Kestik!
    BEYAZPERDE ELEŞTİRİSİ
    3,5
    İyi
    Kestik!

    Sinema kimin içindir?

    Yazar: Duygu Kocabaylıoğlu

    Ekim ayı sonunda dijital platform işleri özellikle yerli yapımlarla zirveye doğru oynarken, Avrupa ve festival sinemasının mabedi MUBİ’de, 2022’ye ait leziz bir film biraz sessiz sedasız biçimde vizyona girdi. Orijinal adıyla "Coupez!", Türkçe çevirisiyle "Kestik!" geçtiğimiz sene kasım ayındaki Başka Sinema vizyonundan sonra, şimdi dijital platform seyircisi için yayında. 

    “Kestik!”, Fransız sinemacı Michel Hazanavicius’un hem ‘filmcilik’ mesleği ile hem de belli ki tanıdık simalar ile bolca eğlenmek için çektiği, aralara da ufak taşlamalar serpiştirdiği, hoş vakit geçirmelik keyifli bir komedi. 

    Sıradan tanıtım ve reklam filmleri çeken yönetmen Rémi, bir gün tesadüfen garip bir Japon kadın ve yanındaki yapımcı ile karşılaşır. 30 dakikalık, biraz da sıradışı bir film projesine yönetmen arayan bu kişiler, zombi temalı bu filmi hayata geçirmek için Remi’ye teklifte bulunurlar. Zombi filmi çekmeye çalışan ve gerçeklik takıntılı bir yönetmenin, ‘gerçek sanat’ uğruna oyuncularını -ve tüm set ortamını- zombiye dönüştürme çabasını merkeze alan, bu film içindeki film, nihayetinde Rémi’ye ve ailesine de unutulmayacak mevzular yaşatacaktır.  

    Ülkesi Fransa’da Mayıs 2022’de ilk kez Cannes Film Festivali’nde seyirci karşısına çıkan, biraz da absürt komedi olarak kategorilendirebileceğimiz yapım, yönetmen Hazanavicius’un nevi şahsına münhasır mizahi dokunuşlarını fazlasıyla barındırıyor. Bol ödüllü ve Oscarlı yönetmenimiz çok sevdiği sinemanın arkeolojisine ve B movies tarzının klişelerine göndermeler yaparak, eğlenceli bir zombi parodisi çekerken, sanata dair de içindekileri dökmeyi amaçlamış ve bunu da başarmış gibi görünüyor. Fransız sinemasının sevilen oyuncularından Romain Duris’in yanına başrol olarak yine eşi Bérénice Bejo’yu koyan Hazanavicius, bu ‘light komediyi’ salt oyuncularına ya da hikayesinin gücüne terk etmiyor ve yine işini ciddiyetle yönetiyor. Özellikle ilk bölümdeki zombi filminin diyaloglarının kapitalist taşlamalarla birleştirilmiş olması, film içindeki filme bir üst anlam yükleme çabası takdire şayan! Öte yandan tüm bunların tek plan bir çekimde ‘anı’ kurtarmak için yapıldığını filmin ikinci yarısında öğrendiğinizde kesinlikle başa dönüp Remi’nin çektiği filmi bir daha seyretmek isteyeceksiniz!  

    Yönetmenlik filmografisinin 8. işi olan "Kestik!" filminde Hazanavicius, slasher-korku ve komedi türlerinin özelliklerini ustaca kullanarak seyirciye hem tatlı gerginliklerle kendisini izlettiriyor hem de kinayelerle bol bol tebessüm ettiriyor. Öte yandan özellikle filmin ilk yarım saatinde seyrettiğimiz- ki bu bağlamda tek plan sekans senaryoya olan bağlılığına da şapka çıkarmak gerek- zombi filminin sahnelerinde karşımıza gelen kan ve vahşet dolu gore planlar, hem ilk anda ürkütüyor hem de bu derece gerçek olamayacağı için gerçeklik-kurgu arasında gidip gelen seyirciyi içten içe gülümsetiyor. 

    Bu noktada filmin oyunculuk performanslarına dair de bir çift kelam edelim. Huysuz ve tutkulu yönetmen rolünde Romain Duris ve tabii kendisine eşlik eden Bérénice Bejo oldukça yetkin performanslar ortaya koyuyorlar. Grégory GadeboisFinnegan Oldfield ve Sébastien Chassagne’in de haklarını teslim edelim; aslında burada ismi geçmeyen figüran diyebileceğimiz kasta kadar herkes, özellikle film setindeki oyuncular nefis oyunculuklarla size hikayeyi sonuna kadar izlettiriyor. Teknik anlamda yüzde sekseni neredeyse tek mekanda geçen ve bu terk edilmiş lokasyonu çok iyi kullanan filmde, müzikler çok ince düşünülmüş. Yönetmen Remi’nin 30 dakikalık filminin daha önce defalarca dinlediğimiz gerilim türüne teşne müzikleri tüm filme öyle bir yayılıyor ki müziksiz anında mutlaka bir yanlışlık olduğunu seziyorsunuz.

    Özellikle saç-makyaj departmanı ayrı bir alkışı daha hak eden "Kestik!" filmi, 7. sanat olarak bağrımıza bastığımız sinemanın Avrupa’daki dahi sektörel yüzünü, perde arkasını ve mücadele sahalarını mizahi bir dille anlatan, çok korkutmasa da biraz ürküten hem de keyifle eğlendiren bir yapım olarak karşımızda duruyor. MUBİ platformunu takip edenlere ve dijital platform bombardımanı altında yorulanlara ‘hararetle’ tavsiye olunur! Leziz finalinin akabinde gelen, orijinal dokunuşlu jenerikten sonraki sürprizli finali de sakın atlamayın! 

    İyi seyirler!

    Daha Fazlasını Göster
    Back to Top