Hesabım
    Kristal Kızlar
    Ortalama puan
    3,1
    2 Puanlama
    Kristal Kızlar hakkında görüşlerin ?

    1 Kullanıcı eleştirisi

    5
    0 Eleştiri
    4
    1 Eleştiri
    3
    0 Eleştiri
    2
    0 Eleştiri
    1
    0 Eleştiri
    0
    0 Eleştiri
    Sırala
    En yararlı eleştiriler En yeniler En çok eleştiri yazmış üyeler En çok takip edilen üyeler
    Turgay Buğdacigil
    Turgay Buğdacigil

    Takipçi 2.048 değerlendirmeler Takip Et!

    4,0
    10 Nisan 2022 tarihinde eklendi
    Senaryosunu da, Jorge Naranjo ile birlikte yazan Jota Linares'in yönetmen koltuğunda oturduğu “Las niñas de cristal / Dancing on Glass”; bale sanatının, perde arkasında yaşananlar ile o sanata gönül veren emekçilerin yüz yüze kaldıkları zorlukların, romantik balenin baş yapıtlarından biri olarak kabul edilen "Giselle" aracılığı ile gözler önüne serildiği, müzikal bir melodrama olarak geliyor karşımıza...

    Gelin isterseniz, görsel efekt ve yeşil perde teknolojileri ile dublör oyuncu performanslarının etkin bir biçimde kullanıldığı; Ivan Palomares'ın müzikleriyle kulakların pasını silerken estetik açıdan da göz doldurmayı becerebilen İspanyol yapımı bu Netflix filmine biraz daha yakından bakalım...

    ***

    İki perdelik bir baleden oluşan film, Maria Poza'nın (Samantha Vottari) canlandırdığı "Giselle" in final sahnesi ile başlar...

    ***

    Birinci Perde:

    Her zaman olduğu gibi (yedikten sonra kusarak kilo almamaya çalışanlara ait rahatsızlık) "bulimia nervoza" dan mustarip olan Irene (María Pedraza); kilo, kol, kalça, bel ve göğüs gibi beden ölçülerini birer birer kontrol edip, günlük olarak defterinde kayıt altına almaktadır...

    Evden çıkmaya hazırlanırken de kendisine şans dileyen yargı mensubu annesi Rosa (Ana Vagener) ve kız kardeşi Lidia (Iria del Río) ile ayak üstü şöyle bir sohbet eder...

    Öte yandan yüzünde "doğum lekesi" taşıyan Aurora (Paula Losada) ve annesi Pilar'da (Marta Hazas) son hazırlıklarını yapmaktadırlar...

    ***

    Bu bağlamda kızların her ikisi de yola koyulurlarken; Metro istasyonunda beklemekte olan Irene'yi, Norma'nın (Mona Martínez) asistanı Laura (Silvia Kal) telefonla arar...

    Katılmaya hak kazandıkları Ulusal Klasik Bale topluluğu binasına vardıklarında da soyunma odasında; Elena (Elena Suarez), Beatriz (Beatriz Jimeno) ve Nazareth (Nazareth Troya) kendi aralarında laflarlarken intihar eden Maria'nın yerine Giselle rolünün kendisine verildiğinden neredeyse tamamen emin olan Ruth'da (Olivia Baglivi) çıkarak geliverir...

    Halbuki o rolü; kurumun direktörü Norma, Irene'ye vermiştir bile...

    Zaten Laura'nın Irene'yi aramasının tek sebebi de budur...

    Bu arada kumpanyanın eğitmeninin adının da Carmen (Carmen Corella) olduğunu belirtmiş olalım...

    ***

    Günün akşamındaki kutlama partisine katılmakta gönülsüz davranan Aurora'yı annesi cesaretlendirir...

    Ki o gece, Irene ve Aurora'nın yakınlaşmalarının başlangıcı da olur...

    ***

    Ertesi sabah:

    Ruth'u Myrtha, Aurora'yı orman Wili'si ve Israel'i de (Juanjo Almedia) Albrecht karakterlerine; Norma ile beraber uygun görecek olan Erik Christiansen'de (Angel Ro) yeni koreograf olarak tanıştırılır topluluğa...

    Yalnız hemen vurgulayalım ki, Aurora dışındaki bütün kızlar, bir an önce Irene'nin ayağını kaydırmanın peşindedirler...

    Öyle ki, Irene girmeden önce duşa; ayağına saplanması amacıyla kırık cam parçacıkları dahi koyulabilmektedirler...

    ***

    Dans etmenin genç işi olması sebebiyle babası Fernando (Javier Lago), Irene'nin otuzlu yaşlarında işsiz kalacağından endişelenmekte ve bunu kızına da hissettirmektedir...

    Derken...

    Aurora Irene'yi; gençliğinde kendileri gibi dansçı olan ve o yüzden de dansçılar arasındaki kıskançlığın insanlara yaptırdıklarını fazlasıyla iyi bilen annesi Pilar ile tanıştırır...

    ***

    Rolünü kaybetmekten Aurora sayesinde son saniyede kurtulan Irene ile Aurora; Aurora'nın gönlünü kaptıracağı çapkın delikanlı Jon'a (Fernando Delgado-Hierro) tek bilet parası ödeyerek, modern dans sanatından örneklerin sergilendiği Nuevo Garaje Lumière'de düzenlenen akşam etkinliğine katılırlar...

    ***

    Ruth'un Giselle rolünü kaybetmesinin yol açtığı hırçınlıkları, provalarda da sürdürerek hem Norma'nın hem de Erik'in tepkisini çekerken bir gün, aynı mekana; Maria Poza'nın babası Oscar (Andres Lima) öylesine, "Kızımın özel eşyalarını istiyorum" diyerek dalmasın ve Norma'yı işaret ederek, "Şüpheniz olmasın, bu kadın hepinizi öldürecek" demesin mi...

    Fazlaca bir direnç göstermeyen Norma, kızının bir kutunun içine konulmuş olan eşyalarını Oscar'a teslim eder...

    Eder etmesine de...

    Eşyalar arasındaki, oyuna ilişkin talimat mahiyetindeki notların kaydedildiği defteri, farkında olmadan düşürdüğü için artık o; Maria'nın bakış açısıyla, Irene ile Aurora'nın elindeki bir Giselle rehberi halini almıştır...

    Dakika 60...

    Irene ve Aurora'nın, kafalarını dinledikleri "güvenli yerlerindeki" mutluluk dolu geçen günlerinin ardından; "İkinci Perde" nin girişine tam üç dakika kala anlatımı, burada kesiyoruz...

    Çünkü hikayeye damgasını vuracak olan çok önemli bir olay daha yaşanacak ve biz de o detaya dair "spoiler" vermek istemememiz nedeniyle burada yorumumuza son noktayı koyacağız...

    (Özellikle de klasik müzik ve bale hayranları başta olmak üzere) geride sizleri; ilginizi kaybetmeden izleyeceğiniz 77 dakikalık "ters köşe" sürprizlere de sahip olan muhteşem bir bölüm daha bekliyor olacak...

    Keyifli seyirler,
    Daha Fazlasını Göster
    • En son Beyazperde eleştirileri
    • En İyi Filmler
    • Basın Puanlarına Göre En İyi Filmler
    Back to Top