Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Evrensel
Yazar: Şenay Aydemir
Düzgün bir hayattan başka rüyaları olmayan Tori ve Lokita’nın toplumun bir parçası olamayıp dönüp dolaşıp suça mecbur kalmaları da, birbirlerinden başka tutunacak dal bulamamaları da filmin karamsar ve umutsuz havasını büyütüyor. Ve evet, Dardenne kardeşlerin son dönem sinemasına dair şu yorumu rahatlıkla yapabiliriz artık: Umutsuz!
Eleştirinin tamamı için: Evrensel
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Luc ve Jean Dardenne’ler, Avrupa sinemasının vicdanı olmayı sürdürüyor ve son çalışmaları ‘Tori ve Lokita’da (Tori et Lokita) göçmen sorununa bir kez daha parmak basıyorlar. Filmde ucuz işgücü kaynağı olarak kullanılan Afrikalı göçmenler her cephede eziliyor, sömürülüyor ve aynı zamanda cinsel istismara da uğruyor. Dardenne’ler bu öyküyü sinemasal süslemelerden uzakta, ‘yeni gerçekçilik’ çizgisinde bir üslupla anlatıyor.
Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Film tüm bu özel kişilerinin öyküsü içinde temel bir sorunu gündeme getiriyor: Yoksul ülkelerden binbir riski göze alarak zengin ülkelere göç edenlerin dramı; ki şu günlerde biz de ayni sorunu yaşıyoruz. Genelde Belçika hükümetinin bu olaylardaki en azından ilgisizliği ve yardım eksikliği filmin ana temalarından biri oluyor. Tori'de Pablo Schils ve Lokita'da Jeoly Mbundu adlı amatör oyuncular rollerinin altından çok iyi kalkıyorlar. Pablo'yu biraz daha beğendim diyebilirim!..
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Evrensel
Düzgün bir hayattan başka rüyaları olmayan Tori ve Lokita’nın toplumun bir parçası olamayıp dönüp dolaşıp suça mecbur kalmaları da, birbirlerinden başka tutunacak dal bulamamaları da filmin karamsar ve umutsuz havasını büyütüyor. Ve evet, Dardenne kardeşlerin son dönem sinemasına dair şu yorumu rahatlıkla yapabiliriz artık: Umutsuz!
Hurriyet
Luc ve Jean Dardenne’ler, Avrupa sinemasının vicdanı olmayı sürdürüyor ve son çalışmaları ‘Tori ve Lokita’da (Tori et Lokita) göçmen sorununa bir kez daha parmak basıyorlar. Filmde ucuz işgücü kaynağı olarak kullanılan Afrikalı göçmenler her cephede eziliyor, sömürülüyor ve aynı zamanda cinsel istismara da uğruyor. Dardenne’ler bu öyküyü sinemasal süslemelerden uzakta, ‘yeni gerçekçilik’ çizgisinde bir üslupla anlatıyor.
T24
Film tüm bu özel kişilerinin öyküsü içinde temel bir sorunu gündeme getiriyor: Yoksul ülkelerden binbir riski göze alarak zengin ülkelere göç edenlerin dramı; ki şu günlerde biz de ayni sorunu yaşıyoruz. Genelde Belçika hükümetinin bu olaylardaki en azından ilgisizliği ve yardım eksikliği filmin ana temalarından biri oluyor. Tori'de Pablo Schils ve Lokita'da Jeoly Mbundu adlı amatör oyuncular rollerinin altından çok iyi kalkıyorlar. Pablo'yu biraz daha beğendim diyebilirim!..