Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
İspanyol usta melodrama ne kadar hâkim olduğunu, eski Yeşilçam filmlerinde rastlayabileceğimiz ve fazlasıyla mantıkdışı gelecek gelişmeleri o denli inandırıcı kılarak gösteriyor... Zaten filmin etkileyiciliğini Almodóvar’ın yaşına rağmen kaybetmediği mahareti, akıcı anlatımı ve derinlikli çizilmiş karakterleri sağlıyor. Sürekli oyuncusu Penélope Cruz, Janis’te her zamanki kalitesini ortaya koyarken Ana’da Milena Smit muhteşem bir performans sergiliyor.
Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
Evrensel
Yazar: Şenay Aydemir
“Paralel Anneler”, annelik hakkında ve öncelikle kadınlar için bir film kuşkusuz. Ama öte yandan hafıza, unutma, kapanmayan hesaplar ve bitmeyen savaşlara dair de çok şey söylüyor. Üstelik iç savaşın toplu mezarlarını yalnız geçmişin hesabının kapatılmasıyla değil, gelecek endişesiyle birlikte sunuyor finalde Almodovar. Bir içsel tarih yolculuğu olan önceki uzun metrajı “Acı ve Zafer”den sonra bu kez ülkesinin tarihine bir iç yolculuk Almodovar’dan…
Eleştirinin tamamı için: Evrensel
Habertürk
Yazar: Mehmet Açar
‘Paralel Anneler’in sürprizlerle ilerleyen, yer yer dağınık gibi görünen, birkaç yıla yayılan bir hikâye örgüsü var. Sadece annelik ve kayıplar üzerine bir film seyretmiyoruz. İşin içinde aşk, kıskançlık, ilişkiler ve ahlaki ikilemler var. Filmi sevmeyen birinin, Almodovar’ın öykünün içine çok şeyi boca ettiğini ve ipin ucunu kaçırdığını söylemesi mümkün. Filmi seyrederken ben de biraz öyle hissettim. Ama üzerine düşündükçe daha çok sevdim.
Eleştirinin tamamı için: Habertürk
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Karşımızda hayli kusurlu, eksik kalmış bir film var. Ama ilginç noktaları olduğu da kesin ve özellikle kadın seyirciler için de ’kaçırılmaz’ olduğu düşünülebilir.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Hurriyet
İspanyol usta melodrama ne kadar hâkim olduğunu, eski Yeşilçam filmlerinde rastlayabileceğimiz ve fazlasıyla mantıkdışı gelecek gelişmeleri o denli inandırıcı kılarak gösteriyor... Zaten filmin etkileyiciliğini Almodóvar’ın yaşına rağmen kaybetmediği mahareti, akıcı anlatımı ve derinlikli çizilmiş karakterleri sağlıyor. Sürekli oyuncusu Penélope Cruz, Janis’te her zamanki kalitesini ortaya koyarken Ana’da Milena Smit muhteşem bir performans sergiliyor.
Evrensel
“Paralel Anneler”, annelik hakkında ve öncelikle kadınlar için bir film kuşkusuz. Ama öte yandan hafıza, unutma, kapanmayan hesaplar ve bitmeyen savaşlara dair de çok şey söylüyor. Üstelik iç savaşın toplu mezarlarını yalnız geçmişin hesabının kapatılmasıyla değil, gelecek endişesiyle birlikte sunuyor finalde Almodovar. Bir içsel tarih yolculuğu olan önceki uzun metrajı “Acı ve Zafer”den sonra bu kez ülkesinin tarihine bir iç yolculuk Almodovar’dan…
Habertürk
‘Paralel Anneler’in sürprizlerle ilerleyen, yer yer dağınık gibi görünen, birkaç yıla yayılan bir hikâye örgüsü var. Sadece annelik ve kayıplar üzerine bir film seyretmiyoruz. İşin içinde aşk, kıskançlık, ilişkiler ve ahlaki ikilemler var. Filmi sevmeyen birinin, Almodovar’ın öykünün içine çok şeyi boca ettiğini ve ipin ucunu kaçırdığını söylemesi mümkün. Filmi seyrederken ben de biraz öyle hissettim. Ama üzerine düşündükçe daha çok sevdim.
T24
Karşımızda hayli kusurlu, eksik kalmış bir film var. Ama ilginç noktaları olduğu da kesin ve özellikle kadın seyirciler için de ’kaçırılmaz’ olduğu düşünülebilir.