Bir yataklı vagon, iki yabancı..
Yazar: Hande KaraNetflix Türkiye’nin Mart ayında yaptığı lansmanda tanıştığımız yapımlardan biriydi Yarına Tek Bilet. Yönetmenin Ozan Açıktan olduğunu öğrendiğimde heyecanlanmıştım, çünkü Açıktan hem bağımsız hem de ana akım sinemaya işler üreten, reklam kökenli bir yönetmen. Netflix’in orijinal yapımlarından Atiye’de de imzası bulunan Ozan Açıktan, komedi filmlerinin ardından çektiği Silsile ile İstanbul ve Adana Film Festivali’nde yarışmış, sonra yine komediye dönerek Aile Arasında’yı çekmiş ve eli yüzü düzgün komedi ihtiyacımızı karşılamış bir isim. Hal böyle olunca, beklentilerimiz az çok şekillenmişti. Yarına Tek Bilet, iki oyunculu, geveze, kendi halinde bir yol filmi olacaktı ki, nitekim öyle oldu.
İsveç yapımı Hur man stoppar ett bröllop (How Stop a Wedding) isimli filmden uyarlanan, Ozan Açıktan ve Silsile’de de beraber çalıştıkları Faruk Özerten’in imzasını taşıyan bir senaryo ile karşımıza çıkan Yarına Tek Bilet, bağımsız bir yol filmi. Filmin ilk bakışta Before Sunrise benzeri bir etki bırakacağı düşünülse de, fazlaca tesadüfe dayanan senaryosu ve diyalogların havada kalmasıyla, bu düşünceden çok çabuk vazgeçiliyor.
Birbirine yabancı genç bir kadın ile erkek, Ankara’dan İzmir’e hareket eden Mavi Tren’de, aynı yataklı kabinde yolculuk etmek zorunda kalıyorlar. Yaklaşık 14 saat sürecek bu yolculuk boyunca, birbirlerini tanımaya başlayan bu iki insanın, ilerleyen saatlerde keşfettikleri ortak noktalar, onların trenden başka insanlar olarak inmelerini sağlayabilir, tabi birbirlerine tahammül edebilirlerse..
Leyla ve Ali'nin, birbirlerini gördükleri ilk andan itibaren, yaratılmaya çalışılan çatışma, ezbere diyalogların da etkisiyle maalesef yapay kalıyor. Böyle anlarda müziğe sarılıyor hikaye.. Ozan Açıktan'ın diğer film ve dizilerinde olduğu gibi müzik kullanımı genel olarak başarılı, ancak şarkı seçimleri konusunda çok emin değilim. Sadece Ercan Saatçi'nin çok sevdiğim şarkısı "Sayenizde" aklımda kalmış mesela. Zira filmin en beğendiğim bölümü de, o şarkı ile biten 6. bölüm.
Yarına Tek Bilet’in iki başrolü (filmde zaten neredeyse başka oyuncu yok) Metin Akdülger ve Dilan Çiçek Deniz, karakterleri için uygun fiziki özelliklere sahip olsalar da, birbirleri ile çok da uyumlu görünmüyorlar. Belki verilmek istenen mesaj budur, o yüzden bir şey diyemiyorum. Açıktan'ın Atiye'de de beraber çalıştıkları Metin Akdülger'in oyunculuğunu beğenirim, ancak bu filmde kendini göstermesi için çok da şansı olmamış, partneriyle dar alanda kısa paslaşmalar dışında.
Orijinal filmde olduğu gibi bölümlere ayrılan Yarına Tek Bilet, hikayesindeki mantıksal boşluklar olmasa ve daha altı dolu diyaloglarla bezense, son dönemin başarılı yerli filmlerinden biri olarak sayılabilirdi. Oldukça geveze olan ve aslında sadece bu özelliği ile bile öne çıkmayı hak eden Yarına Tek Bilet, bu haliyle de Netflix'in genç izleyicisini tatmin edecek ve oyuncularının da etkisiyle yayınlandığı ilk gün Top 10 listesine girecektir. Umarım Netflix, özellikle İspanyol yapımı filmlerde karşımıza çıktığı gibi, Türk yapımlarında da böyle, küçük hikayeler çekmeye ve izleyici ile buluşturmaya devam eder.