Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Şiraz’da geçen filminde Farhadi kendi insanının, kendi kültür reflekslerinin arasında daha etkili atmosfer kuruyor. Hoş senaryo bir-iki yerde, her şeyde mantık arayan (benim gibi) seyirciler için inandırıcılık problemleri yaşıyor ama yine de genel toplamda anlatılan öykü, insan denen varlığın doğasına ait çelişkileri o kadar çok hatırlatıyor ki, bu genel çerçevede her şey inandırıcı ya da kabul edilebilir geliyor...
Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
Evrensel
Yazar: Şenay Aydemir
Farhadi’nin filmlerinde kahraman (ya da kahramanlar) ahlaki ikilemlerle sınanır. Bir durum karşısında ahlaki bir karar vermek zorunda kalır, bu karar yeni bir ahlaki ikilem ortaya çıkarır, yeni karar yeni bir kararın kapısını açar. Bu dağılıyormuş gibi görünen hikaye, finale doğru ustaca manevralarla kapatılır ve nihayete erer. “Kahraman”ı öncekilerden ayıran şey, Farhadi’nin bu anlatıdaki iddiasını çok yukarılara taşıması. Bu kez, hemen her kahramanın bir tercih yapmak zorunda kaldığı ve hikayenin dallanıp budaklandığı bir yapı söz konusu.
Eleştirinin tamamı için: Evrensel
Habertürk
Yazar: Mehmet Açar
Biraz uzatıldığını düşünsem de ‘Kahraman’ı baştan sona ilgiyle izledim. Farhadi’nin, ele aldığı meseleler ve anlattığı öyküler itibarıyla günümüzün önemli yönetmenlerinden biri olduğunu düşünüyorum. Ama hikâye örgüsünde aklıma takılan bazı noktaları yazmadan geçmem mümkün değil.
Eleştirinin tamamı için: Habertürk
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Film kimilerinin çok iyi bulduğu, benimse son derece konuşkan olarak nitelediğim senaryosuyla kuşkusuz önemli temalar çevresinde geziniyor. Böylece elbette İran denen önemli komşu ülkenin birçok gerçeğini tanıyoruz. Hem de Şiraz gibi bir rüya kentte çekilmiş olmasının sağladığı Orta Doğu egzotizmi havasıyla...
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Hurriyet
Şiraz’da geçen filminde Farhadi kendi insanının, kendi kültür reflekslerinin arasında daha etkili atmosfer kuruyor. Hoş senaryo bir-iki yerde, her şeyde mantık arayan (benim gibi) seyirciler için inandırıcılık problemleri yaşıyor ama yine de genel toplamda anlatılan öykü, insan denen varlığın doğasına ait çelişkileri o kadar çok hatırlatıyor ki, bu genel çerçevede her şey inandırıcı ya da kabul edilebilir geliyor...
Evrensel
Farhadi’nin filmlerinde kahraman (ya da kahramanlar) ahlaki ikilemlerle sınanır. Bir durum karşısında ahlaki bir karar vermek zorunda kalır, bu karar yeni bir ahlaki ikilem ortaya çıkarır, yeni karar yeni bir kararın kapısını açar. Bu dağılıyormuş gibi görünen hikaye, finale doğru ustaca manevralarla kapatılır ve nihayete erer. “Kahraman”ı öncekilerden ayıran şey, Farhadi’nin bu anlatıdaki iddiasını çok yukarılara taşıması. Bu kez, hemen her kahramanın bir tercih yapmak zorunda kaldığı ve hikayenin dallanıp budaklandığı bir yapı söz konusu.
Habertürk
Biraz uzatıldığını düşünsem de ‘Kahraman’ı baştan sona ilgiyle izledim. Farhadi’nin, ele aldığı meseleler ve anlattığı öyküler itibarıyla günümüzün önemli yönetmenlerinden biri olduğunu düşünüyorum. Ama hikâye örgüsünde aklıma takılan bazı noktaları yazmadan geçmem mümkün değil.
T24
Film kimilerinin çok iyi bulduğu, benimse son derece konuşkan olarak nitelediğim senaryosuyla kuşkusuz önemli temalar çevresinde geziniyor. Böylece elbette İran denen önemli komşu ülkenin birçok gerçeğini tanıyoruz. Hem de Şiraz gibi bir rüya kentte çekilmiş olmasının sağladığı Orta Doğu egzotizmi havasıyla...