Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Habertürk
Yazar: Mehmet Açar
‘His House’, Bol ile Rial’in deneyimleri itibarıyla iki ayrı film gibi duruyor. Bol’un hayaletli ev serüveni, çok iyi çekilmiş olsa dahi bildik tanıdık korku filmi trüklerinin ötesine geçemiyor açıkçası. Buna karşılık hayaletlerden korkmayan Rial’in evde ve dışarda yaşadıkları daha ürpertici, anlamlı ve özgün geldi bana… Bazen Bol’un arkasında beliren hayaletleri ondan önce görebildiğimiz oluyor. Rial’ın gördüklerini ise genelde onunla birlikte izliyoruz. Yönetmen Remi Weekes’in ilk uzun sinema filminde kayda değer bir iş çıkardığını; korku gerilim türü kalıpları içinde mülteci olmak üzerine anlamlı bir öykü anlattığını düşünüyorum.
Eleştirinin tamamı için: Habertürk
Gazete Duvar
Yazar: Şenay Aydemir
En nihayetinde, “His House” yakın dönemin politik/etnik ve kimlik siyasetine dair sorunlarını kendisine dert edinen yeni nesil korku filmlerinden (The Babadook, Midsommar, The Witch, Get Out, It Follows). Ve açıkçası gerilim unsurlarını yerli yerinde kullanıyor. Bu bakımdan gayet işleyen bir yapısı var. Ancak günlük hayata içkinleşmiş siyasal alana dair açık/örtük göndermelerin anlatıya dâhil olduğu yerlerde sıkıntılar baş gösteriyor. Bir yerden mistisizm sızıyor, diğer yerden oryantalizm rengini belli ediyor ve nihayetinde yaratıcılarının kimliğinden, ten renginden bağımsız olarak ortaya hayli Batılı ve bütün bu trajedinin vicdan yükünü mağdurların omzuna yükleyen bir anlatı çıkıyor.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Habertürk
‘His House’, Bol ile Rial’in deneyimleri itibarıyla iki ayrı film gibi duruyor. Bol’un hayaletli ev serüveni, çok iyi çekilmiş olsa dahi bildik tanıdık korku filmi trüklerinin ötesine geçemiyor açıkçası. Buna karşılık hayaletlerden korkmayan Rial’in evde ve dışarda yaşadıkları daha ürpertici, anlamlı ve özgün geldi bana… Bazen Bol’un arkasında beliren hayaletleri ondan önce görebildiğimiz oluyor. Rial’ın gördüklerini ise genelde onunla birlikte izliyoruz. Yönetmen Remi Weekes’in ilk uzun sinema filminde kayda değer bir iş çıkardığını; korku gerilim türü kalıpları içinde mülteci olmak üzerine anlamlı bir öykü anlattığını düşünüyorum.
Gazete Duvar
En nihayetinde, “His House” yakın dönemin politik/etnik ve kimlik siyasetine dair sorunlarını kendisine dert edinen yeni nesil korku filmlerinden (The Babadook, Midsommar, The Witch, Get Out, It Follows). Ve açıkçası gerilim unsurlarını yerli yerinde kullanıyor. Bu bakımdan gayet işleyen bir yapısı var. Ancak günlük hayata içkinleşmiş siyasal alana dair açık/örtük göndermelerin anlatıya dâhil olduğu yerlerde sıkıntılar baş gösteriyor. Bir yerden mistisizm sızıyor, diğer yerden oryantalizm rengini belli ediyor ve nihayetinde yaratıcılarının kimliğinden, ten renginden bağımsız olarak ortaya hayli Batılı ve bütün bu trajedinin vicdan yükünü mağdurların omzuna yükleyen bir anlatı çıkıyor.