Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Genel çizgileri itibariyle iyinin ve kötünün bahçesinde dolaşan; insan denen muammanın kuytularına inen ve oradan yalnızlık, megalomani, küstahlık, ilgi, kendini beğenme, kıskançlık, bencillik, intikam gibi temel meselelere uğrayan bir yapıt var karşımızda.
Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
Gazete Duvar
Yazar: Şenay Aydemir
“Kuru Otlar Üstüne”, Nuri Bilge Ceylan’ın en politik filmi gibi görünse de en karanlık yapıtı bana göre. Kışın karlarla yazın kuru otlarla kaplı bu coğrafyada Samet’in çocuklar için biçtiği karanlık gelecekten farklı dünyalardan gelmiş bu üç genç öğretmenin de kurtuluşu yok sanki. Hiç ışık sızmıyor filmden içeriye… Yine de tam bir Nuri Bilge Ceylan filmi “Kuru Otlar Üstüne”. Beklediğimizden ne eksik ne fazla.
Eleştirinin tamamı için: Gazete Duvar
Habertürk
Yazar: Mehmet Açar
Finali bir yana bırakırsam ‘Kuru Otlar Üstüne’yi sevdim, beğendim. ‘Ahlat Ağacı’ üzerine yazdığım eleştiriye ‘Nuri Bilge Ceylan sineması, her yeni filmde tekrara düşmeden şaşırtıcı, kafa karıştırıcı ve heyecan verici olmayı başarıyor’ diye girmiştim. Günümüz sineması için önemli bir erdem bu… ‘Kuru Otlar Üstüne’ de bunun örneklerinden biri.
Eleştirinin tamamı için: Habertürk
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Samet'te Deniz Celiloğlu filmin hemen bütün yükünü taşıyor. Ve birinci sınıf bir performans veriyor. Hiç ödül almaması bir eksiklik; bunu gerçekten hak ediyor çünkü... Merve Dizdar'ın geçen yıl içindeki başarısını yazdık, burada yineleyelim. Kenan'da Musa Ekinci, Sevim'de Ece Sağcı da anılması gereken isimler.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Hurriyet
Genel çizgileri itibariyle iyinin ve kötünün bahçesinde dolaşan; insan denen muammanın kuytularına inen ve oradan yalnızlık, megalomani, küstahlık, ilgi, kendini beğenme, kıskançlık, bencillik, intikam gibi temel meselelere uğrayan bir yapıt var karşımızda.
Gazete Duvar
“Kuru Otlar Üstüne”, Nuri Bilge Ceylan’ın en politik filmi gibi görünse de en karanlık yapıtı bana göre. Kışın karlarla yazın kuru otlarla kaplı bu coğrafyada Samet’in çocuklar için biçtiği karanlık gelecekten farklı dünyalardan gelmiş bu üç genç öğretmenin de kurtuluşu yok sanki. Hiç ışık sızmıyor filmden içeriye… Yine de tam bir Nuri Bilge Ceylan filmi “Kuru Otlar Üstüne”. Beklediğimizden ne eksik ne fazla.
Habertürk
Finali bir yana bırakırsam ‘Kuru Otlar Üstüne’yi sevdim, beğendim. ‘Ahlat Ağacı’ üzerine yazdığım eleştiriye ‘Nuri Bilge Ceylan sineması, her yeni filmde tekrara düşmeden şaşırtıcı, kafa karıştırıcı ve heyecan verici olmayı başarıyor’ diye girmiştim. Günümüz sineması için önemli bir erdem bu… ‘Kuru Otlar Üstüne’ de bunun örneklerinden biri.
T24
Samet'te Deniz Celiloğlu filmin hemen bütün yükünü taşıyor. Ve birinci sınıf bir performans veriyor. Hiç ödül almaması bir eksiklik; bunu gerçekten hak ediyor çünkü... Merve Dizdar'ın geçen yıl içindeki başarısını yazdık, burada yineleyelim. Kenan'da Musa Ekinci, Sevim'de Ece Sağcı da anılması gereken isimler.