Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Habertürk
Yazar: Mehmet Açar
‘Kuzeyli’ hem kahramanlığı hem erkekliği sorguluyor. Amleth’in annesiyle yaptığı konuşma sırasında ve sonrasında her şeye farklı bir yerden bakmaya başlıyoruz. Öyle ki, kimin kahraman kimin kötü adam olduğu belirsizleşiyor. Hatta her şey bitince, kimin daha kötü ve vahşi olduğunu düşündüğümüzde, kafamız daha da karışıyor.
Eleştirinin tamamı için: Habertürk
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Alexander Skarsgard’ın Amleth’te bol bol ‘kas şovu’na soyunduğu, Claes Bang’ın amca Fjölnir’de dikkat çektiği, Nicole Kidman’ın Kraliçe Gudrún’da fazlasıyla soğuk ve mesafeli bir karakter çizdiği, Anya Taylor-Joy’un da Olga’da etkileyici bir profil sunduğu film izlemesi zevkli ama meseleye ilişkin entelektüel dokunuşlardan uzak bir yapıt olmuş.
Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
T24
Yazar: Atilla Dorsay
İşte filmin başarısı da buradadır. Daha önce 2015'lerde yaptığı The Witch-Büyücü ve The Ligthouse-Deniz Feneri filmleriyle küçük çapta bir efsane yaradan Robert Eggers, kuşkusuz en iddialı filmini imzalar: her şeyiyle abartılı, ama bu abartının kendi içinde bir dengeye ulaştığı özgün bir filmle... Ya çok seveceğiniz ya da nefret edeceğiniz... Seçim sizin...
Eleştirinin tamamı için: T24
Birgün
Yazar: Tuğçe Madayanti Şen
İntikam alan kahramanların efsaneleri, görünenden başka yüzleri ortaya çıkınca ve hikayelerine keşifsel anlamlar yüklenince zevk alarak izlenebiliyorlar. Yönetmeni Robert Eggers olunca haliyle, intikamın vaadi ettiği tatmin duygusundan daha ileriye kamerasını çevirmesini bekliyorsunuz. Ama öyle olmuyor. Şiddeti en vahşi halinde göstermesinin haricinde filmin albenisi yok. Kuzeyli, gerçekçi kanlı resim sunmanın ötesine geçemeyen intikamın, kahraman üzerindeki sebep sonuçlarının üzerine düşünülecek felsefi bir bakış açısının zerresini sunmayan bir film.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Habertürk
‘Kuzeyli’ hem kahramanlığı hem erkekliği sorguluyor. Amleth’in annesiyle yaptığı konuşma sırasında ve sonrasında her şeye farklı bir yerden bakmaya başlıyoruz. Öyle ki, kimin kahraman kimin kötü adam olduğu belirsizleşiyor. Hatta her şey bitince, kimin daha kötü ve vahşi olduğunu düşündüğümüzde, kafamız daha da karışıyor.
Hurriyet
Alexander Skarsgard’ın Amleth’te bol bol ‘kas şovu’na soyunduğu, Claes Bang’ın amca Fjölnir’de dikkat çektiği, Nicole Kidman’ın Kraliçe Gudrún’da fazlasıyla soğuk ve mesafeli bir karakter çizdiği, Anya Taylor-Joy’un da Olga’da etkileyici bir profil sunduğu film izlemesi zevkli ama meseleye ilişkin entelektüel dokunuşlardan uzak bir yapıt olmuş.
T24
İşte filmin başarısı da buradadır. Daha önce 2015'lerde yaptığı The Witch-Büyücü ve The Ligthouse-Deniz Feneri filmleriyle küçük çapta bir efsane yaradan Robert Eggers, kuşkusuz en iddialı filmini imzalar: her şeyiyle abartılı, ama bu abartının kendi içinde bir dengeye ulaştığı özgün bir filmle... Ya çok seveceğiniz ya da nefret edeceğiniz... Seçim sizin...
Birgün
İntikam alan kahramanların efsaneleri, görünenden başka yüzleri ortaya çıkınca ve hikayelerine keşifsel anlamlar yüklenince zevk alarak izlenebiliyorlar. Yönetmeni Robert Eggers olunca haliyle, intikamın vaadi ettiği tatmin duygusundan daha ileriye kamerasını çevirmesini bekliyorsunuz. Ama öyle olmuyor. Şiddeti en vahşi halinde göstermesinin haricinde filmin albenisi yok. Kuzeyli, gerçekçi kanlı resim sunmanın ötesine geçemeyen intikamın, kahraman üzerindeki sebep sonuçlarının üzerine düşünülecek felsefi bir bakış açısının zerresini sunmayan bir film.