Hesabım
    Bağlılık Aslı
    Ortalama puan
    2,9
    yayın
    • Habertürk
    • Sabah
    • T24
    • Gazete Duvar

    Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.

    Basın Eleştirisi

    Habertürk

    Yazar: Mehmet Açar

    "Yumurta", "Süt" ve "Bal"daki modernizm eleştirileri ve inanca, dindarlığa yapılan vurgular daha geniş bir yelpazaye sesleniyordu. "Bağlılık Aslı" ise geleneksel ahlaki değerlere yaptığı vurguyla o yelpazeyi giderek daraltıyor... Kaplanoğlu'nun filmleri de kaçınılmaz olarak ülkedeki siyasal kutuplaşma bağlamında yorumlanıyor artık... "Bağlılık Aslı"dan benim anladığım, Kaplanoğlu'nun bu tür yorumlardan hiç çekinmediği, tam aksine meydan okuduğu yönünde...

    Eleştirinin tamamı için: Habertürk

    Sabah

    Yazar: Olkan Özyurt

    Dolayısıyla Bağlılık- Aslı, modern hayat, hatta kapilalist sistemin anneçocuk ilişkilerini nasıl değiştirdiğini, bu süreci farklı şekilde yaşayan iki annenin hikayesi üzerinden anlatırken ebeveynlik üzerine ciddi ciddi düşünmemize sağlıyor. Özellikle annelik meselini ele alsa da babalığı da sorgulamayı es geçmeyen film, aile ile kurulan güçlü ya da zayıf bağların insan hayatına etkilerini de dert ediyor.

    Eleştirinin tamamı için: Sabah

    T24

    Yazar: Atilla Dorsay

    Yine de filmin özellikle kadınlara seslendiğini görmemek zor. Çünkü biz erkekler kadınlarımızı ve çocuklarımızı ne kadar seversek sevelim... Bir annenin duygularını, kaygılarını, sorumluluklarını, kısaca anne sevgisi denen şeyi gerçek anlamda duyumsamamız çok zor, giderek imkansız. Bu filmin bunu eşsiz biçimde verdiğini yadsıyamayız. Ama 135 dakika boyunca perdeye bir hanım seyirci kadar bağlanamadığımız da gerçek... Bu arada Angelopoulos'un görüntü yönetmeni Andreas Sinanos'un görsel dünyası ve Anjelika Akbar'ın müziği de övgüyü hak ediyor. Filmin genç oyuncuları oldukça başarılı. Özellikle iki annede Kübra Kip ve Ece Yüksel. Yüksel daha geçen hafta izlediğimiz Kız Kardeşler'deki Reyhan'dan sonra burada da döktürüyor. 'Bebek oyuncu' Almina Kavcı büyüyünce oyuncu olur mu, bilemem!.. Küçücük bir rolde 'Alamanyalı' Jale Arıkan'ı bulmaksa hoş bir sürpriz. Ve göründüğü tek sahne, aynı zamanda Aslı'nın gerçek kimliğini açıklamada da bir anahtar-sahne.

    Eleştirinin tamamı için: T24

    Gazete Duvar

    Yazar: Şenay Aydemir

    Semih Kaplanoğlu, içinde bulunduğumuz siyasal ikliminin sorumlularını gizlemeye çalışarak, kadınların çalışma yaşamı içindeki durumunu görmezden gelerek, geleneksel ailenin kadına biçtiği rolün üzerini örterek oklarını ‘modern’ bir kadına yöneltme kolaycılığına kaçıyor. Aslı’nın suretinde bütün kadınlara asli görevlerinin ‘analık’ olduğunu dayatan siyasi dilin tebliğciliğine soyunuyor bu sefer.

    Eleştirinin tamamı için: Gazete Duvar
    Daha Fazlasını Göster
    Back to Top