Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Evrensel
Yazar: Şenay Aydemir
Görsel olarak iyi kotarılmış, ses tasarımı yerli yerinde, baştan sona kadar neredeyse hiç konuşmadan jest ve mimikleriyle bütün filmi kotaran Çocuk Oyuncu Petr Kotlár yapımın öne çıkan tarafları. Václav Marhoul’un adaptasyonla ilgili sıkıntılar yaşadığını, her şeye rağmen filmin biraz daha kısaltılabileceğini düşünüyorum. Yine de böylesine zor bir metni eli yüzü düzgün bir şekilde aktardığını ve sınıfı geçtiğini de eklemeden edemeyeceğim…
Eleştirinin tamamı için: Evrensel
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
‘Boyalı Kuş’un içerikteki vuruculuğunun yanı sıra görselliğinin de son derece etkileyici olduğunu belirtmek gerek. Görüntü yönetmeni Vladimir Smutny’nin olağanüstü kadrajları, filmin hiçbir anında boşa düşmeyen çerçevelemeleri ve açıları görselliği üst düzeye çıkarıyor. Siyah-beyaz tercih de özellikle yüz çekimlerinde bir avantaja dönüşmüş gibi. Böylelikle hikâyede önümüze çıkan karakterlerin ruhlarındaki yük ve acı çok daha etkileyici biçimde yansıtılmış.
Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
Sabah
Yazar: Olkan Özyurt
Yönetmen Vaclav Marhoul'un uzun yıllar üzerinde çalışıp çekebildiği Boyalı Kuş, Kosinski'nin kitabına halel getirmiyor ve yazarın söylemini mükemmel bir sinematografi ile beyazperdeye taşıyor. Daha filmin açılışında güçlü ile güçsüz arasındaki şiddet ve vahşet ilişkisini çarpıcı bir şekilde gösteriyor. Sıradan insanın, içindeki faşiste kulak verince, kendinden güçsüz birine (çocuk, hayvan fark etmiyor) karşı nasıl acımaz olduğunu anlamamızı sağlıyor. (Haneke'nin Beyaz Bant'ında bu meselenin farklı bir şekilde anlatıldığını da hatırlatalım.) Kahramanımız her gittiği evde, şiddetin, vahşetin türlüsünü görüyor.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Evrensel
Görsel olarak iyi kotarılmış, ses tasarımı yerli yerinde, baştan sona kadar neredeyse hiç konuşmadan jest ve mimikleriyle bütün filmi kotaran Çocuk Oyuncu Petr Kotlár yapımın öne çıkan tarafları. Václav Marhoul’un adaptasyonla ilgili sıkıntılar yaşadığını, her şeye rağmen filmin biraz daha kısaltılabileceğini düşünüyorum. Yine de böylesine zor bir metni eli yüzü düzgün bir şekilde aktardığını ve sınıfı geçtiğini de eklemeden edemeyeceğim…
Hurriyet
‘Boyalı Kuş’un içerikteki vuruculuğunun yanı sıra görselliğinin de son derece etkileyici olduğunu belirtmek gerek. Görüntü yönetmeni Vladimir Smutny’nin olağanüstü kadrajları, filmin hiçbir anında boşa düşmeyen çerçevelemeleri ve açıları görselliği üst düzeye çıkarıyor. Siyah-beyaz tercih de özellikle yüz çekimlerinde bir avantaja dönüşmüş gibi. Böylelikle hikâyede önümüze çıkan karakterlerin ruhlarındaki yük ve acı çok daha etkileyici biçimde yansıtılmış.
Sabah
Yönetmen Vaclav Marhoul'un uzun yıllar üzerinde çalışıp çekebildiği Boyalı Kuş, Kosinski'nin kitabına halel getirmiyor ve yazarın söylemini mükemmel bir sinematografi ile beyazperdeye taşıyor. Daha filmin açılışında güçlü ile güçsüz arasındaki şiddet ve vahşet ilişkisini çarpıcı bir şekilde gösteriyor. Sıradan insanın, içindeki faşiste kulak verince, kendinden güçsüz birine (çocuk, hayvan fark etmiyor) karşı nasıl acımaz olduğunu anlamamızı sağlıyor. (Haneke'nin Beyaz Bant'ında bu meselenin farklı bir şekilde anlatıldığını da hatırlatalım.) Kahramanımız her gittiği evde, şiddetin, vahşetin türlüsünü görüyor.