Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Habertürk
Yazar: Mehmet Açar
Yönetmen Audrey Diwan, film boyunca Anne’in kendi bedeniyle ilişkisini ısrarla öne çıkarıyor. Anne, çözüm için çaba gösterirken bedenine zarar vermeyi göze alıyor ve belirli bir noktadan sonra her şeyin bedensel acıyla ilgili hale gelmesine katlanmak zorunda kalıyor. Çünkü her şey hayatına ve bedenine sahip çıkmayla ilgili… Bedenine acı çektirme pahasına yasaların onu yönlendirdiği tek seçeneğe karşı mücadele ediyor. Dolayısıyla, Anne’in kendi bedeniyle kurduğu ilişki, filmin görselliğinin en önemli parçası. Öyle ki bazı sahnelerde ‘Kürtaj’ın biyolojik korku türünün bir örneği olduğunu düşünmek dahi mümkün.
Eleştirinin tamamı için: Habertürk
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Baştan söyledim: Bu özellikle kadınlara göre bir film. Onların kaçırmaması gerekir; görmemeleri ayıp bile sayılabilir!.. Ama bunun ötesinde gerçekten birçok açıdan ilgiye değer bir filmle karşı karşıyayız. Öncelikle Fransa gibi bir ülkede, oldukça yakın bir tarihte yaşanan olay, içerdiği tüm sevgisizlikle, cinslerarası ihanet ve eziyetle, toplumsal güvensizlik vb. duygularla (daha doğrusu duygusuzluklarla) gerçekten çok yürek paralayıcı.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Habertürk
Yönetmen Audrey Diwan, film boyunca Anne’in kendi bedeniyle ilişkisini ısrarla öne çıkarıyor. Anne, çözüm için çaba gösterirken bedenine zarar vermeyi göze alıyor ve belirli bir noktadan sonra her şeyin bedensel acıyla ilgili hale gelmesine katlanmak zorunda kalıyor. Çünkü her şey hayatına ve bedenine sahip çıkmayla ilgili… Bedenine acı çektirme pahasına yasaların onu yönlendirdiği tek seçeneğe karşı mücadele ediyor. Dolayısıyla, Anne’in kendi bedeniyle kurduğu ilişki, filmin görselliğinin en önemli parçası. Öyle ki bazı sahnelerde ‘Kürtaj’ın biyolojik korku türünün bir örneği olduğunu düşünmek dahi mümkün.
T24
Baştan söyledim: Bu özellikle kadınlara göre bir film. Onların kaçırmaması gerekir; görmemeleri ayıp bile sayılabilir!.. Ama bunun ötesinde gerçekten birçok açıdan ilgiye değer bir filmle karşı karşıyayız. Öncelikle Fransa gibi bir ülkede, oldukça yakın bir tarihte yaşanan olay, içerdiği tüm sevgisizlikle, cinslerarası ihanet ve eziyetle, toplumsal güvensizlik vb. duygularla (daha doğrusu duygusuzluklarla) gerçekten çok yürek paralayıcı.