Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
‘İlk Aşk’, Miike’nin kalburüstü yapıtlarından biri değil. Senaryo elini fazla belli eden cinsten. Öykünün tutunduğu en belirgin dal olan aşk hikâyesinin de çok etkileyici olduğunu söyleyemem, aksiyonun ve kaotik yapının yanında bir tür mola yeri gibi duran bir romans (Amerikalı bir eleştirmen bu yapısıyla filmin yer yer ‘True Romance’ı hatırlattığını söylemiş).
Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Filmin aslında birçok ilginç ögesi var. Örneğin kadın-erkek dengesi. Düzinelerce erkeğe karşın, sadece iki temel kadın kişiliği var, takma adlarıyla Monica ve Julie. Ama ikisi de öylesine sert çizgili, öylesine güçlü kişiler ki... Bu bile tek başına vurucu. Ama tümünün içinde yitip gidiyor. Filme damgasını vuran şiddete gelince... Bu başlıbaşına önemli. Sinemasında da bunu iyi kullanagelmiş olan bu kültürde, örneğin Manga’lar var: Yani Japon usulü çizgi-romanlar... Naifliği ve mantığa meydan okuyuşu içinde, acaba film bunlardan birine mi dayalı diye sorar oluyorsunuz. Nitekim tek bir sahne, bir aksiyon sahnesi bu teknikle çekilmiş.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Hurriyet
‘İlk Aşk’, Miike’nin kalburüstü yapıtlarından biri değil. Senaryo elini fazla belli eden cinsten. Öykünün tutunduğu en belirgin dal olan aşk hikâyesinin de çok etkileyici olduğunu söyleyemem, aksiyonun ve kaotik yapının yanında bir tür mola yeri gibi duran bir romans (Amerikalı bir eleştirmen bu yapısıyla filmin yer yer ‘True Romance’ı hatırlattığını söylemiş).
T24
Filmin aslında birçok ilginç ögesi var. Örneğin kadın-erkek dengesi. Düzinelerce erkeğe karşın, sadece iki temel kadın kişiliği var, takma adlarıyla Monica ve Julie. Ama ikisi de öylesine sert çizgili, öylesine güçlü kişiler ki... Bu bile tek başına vurucu. Ama tümünün içinde yitip gidiyor. Filme damgasını vuran şiddete gelince... Bu başlıbaşına önemli. Sinemasında da bunu iyi kullanagelmiş olan bu kültürde, örneğin Manga’lar var: Yani Japon usulü çizgi-romanlar... Naifliği ve mantığa meydan okuyuşu içinde, acaba film bunlardan birine mi dayalı diye sorar oluyorsunuz. Nitekim tek bir sahne, bir aksiyon sahnesi bu teknikle çekilmiş.