“The Music Box”, senaryosunu Adriana Marzagalli ile birlikte yazan John Real’in, yönetmen koltuğunda oturduğu 83 dakikalık bir gerilim filmi olarak geliyor beyaz perdeye...
494 bin dolar gibi sinema sektöründe neredeyse çerez parası sayılabilecek bir bütçeyle çekilerek 15 Eylül 2018 tarihinde ABD’de vizyona giren ve 10 Ocak 2019 tarihi itibarıyla da (ilginç bir biçimde) brüt 2.5 milyon dolarlık bir gişe rakamına da ulaşabilen filmin; hâlihazırda IMDB, Rotten Tomatoes ve Metacritic gibi mecralarda ciddiye alınacak miktarda oydan oluşan bir izleyici ve yorumcu puanı ortalaması mevcut değil…
O nedenle bizde, 7 Mart 2019 tarihinde kendi anavatanı İtalya’da da vizyona giren bu filmi; her zamanki gibi önceliği yine oyuncu kadrosuna vermek suretiyle bizzat kendimiz mercek altına alarak incelemeye, ardından da puanlamaya çalışacağız…
***
Ancak, artık neredeyse yorumlarımızda geleneksel bir özellik halini aldığı üzere ayrıntılı incelemeye geçmeden önce filme ilişkin ilk tespitimizi ardından da (bu filme özel) naçizane ilk önerimizi paylaşalım:
Karşımızdaki, biraz daha özenli işlenseymiş (aslında o da şüpheli ya) bir şeye benzeyecek olan bir hikâyesi dışında başka da hiçbir şeyi olmayan son derece lüzumsuz bir film…
Belki, yine klasik bir laf olacak ama bu söylediklerimiz, filme ilişkin ilk tespitimiz olsun…
***
İlk önerimize gelince:
Kesinlikle uzak durun…
Neden mi?
Evet, anladık paran yok…
Elindeki bütçe, yukarıda da söylediğimiz gibi topu topu 494 bin dolar…
Tamam da be mübarek, hiç insafında mı yok?
Örneğin, nedir bu oyuncuların hali?
Geçtim doğallığı, Fiona Whitelaw dışında kadroda “doğru” performans sergileyen bir tane bile oyuncunun olmaması nasıl izah edilebilir?
Öyle ki, neredeyse tamamı, tel tel dökülüyor…
Hele o, Hırvat ve İtalyan oyuncuların kulak tırmalayan aksanlı İngilizceleri…
Gerçekten de inanılır gibi değil castingin bu içler acısı durumu…
Hadi diyelim, bu filmde oynamak için başka kimseyi ikna edemedin ve kendince kötünün iyisi olan bunlarla durumu idare etmek zorunda kaldın…
“İyi de be John Real kardeşim, görsel efektlere para yetiştirilemediği için bu tür düşük bütçeli korku – gerilim filmlerinin yegâne silahları olan ışık, müzik, ses efektleri ve farklı kamera kullanım açıları nerede bu filmde?” diye soracağız…
Ama maalesef onlardan da eser yok…
***
E, ne var o zaman bu filmde?
Hiçbir şey…
Sıfıra sıfır elde var sıfır…
Sonuç olarak, tamamen ciddi bir zaman kaybı olan bu “gereksiz” film için puanımız 1, önerimiz ise “kendi işinize bakın” şeklinde olacak,
Son bir not:
Tüm hakları bize ait olan bu yorumun orijinal hali, 16 Mart 2019 tarihinde bir başka mecrada yayınlanmıştır...