Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Aslında ilginç bir kadro kadar o kah diri, kah boynu bükük çiçeklerin de önemli rol oynadığı bu garip hikaye, daha önce de Lovely Rita, Lourdes, Amour Fou, Hotel gibi filmleriyle dikkat çekmiş olan Avusturyalı kadın yönetmen Jessica Hause'ın elinde yeterince değerlendiriliyor mu? Bu, filmin ilk gösterildiği Cannes 2019'dan beri tartışılıyor. Örneğin bir Fransız eleştirmeni hikâyenin bir David Lynch ya da David Cronenberg'in elinde çok daha etkili olabileceğini yazmış. Gizemin ve fantastiğin o iki büyük ustasına saygımızı biz de belirtelim. Yine de filmin kendine özgü bir çekiciliği olduğu kesin. Bir yandan Frankenstein'dan beri sinemanın gözdesi olan, o dehşet yüklü ve korkunç sonuçlara yol açan bilimsel araştırmalar temasının yeni ve farklı bir örneği. Öte yandan aile kurumunun, insan ilişkilerinin, iş ve özel yaşam ikileminin yeni kıvrımları. Az ilginç malzeme değil...
Eleştirinin tamamı için: T24
Milliyet
Yazar: Nil Kural
Film, mutsuz insanlarla dolu çağımız üzerine bir yorum mu, bir korku filmi mi, annelik üzerine bir metafor mu gibi konular arasında gidip geliyor; ne olmak istediğine bir türlü karar veremiyor. Filmin metniyle ilgili yorumları karakterlerin, özellikle de psikiyatr karakterin repliklerine yerleştiren Hausner, stilde gösterdiği özeni ve ne istediğini bilme halini hikayenin akışına taşıyamıyor.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
T24
Aslında ilginç bir kadro kadar o kah diri, kah boynu bükük çiçeklerin de önemli rol oynadığı bu garip hikaye, daha önce de Lovely Rita, Lourdes, Amour Fou, Hotel gibi filmleriyle dikkat çekmiş olan Avusturyalı kadın yönetmen Jessica Hause'ın elinde yeterince değerlendiriliyor mu? Bu, filmin ilk gösterildiği Cannes 2019'dan beri tartışılıyor. Örneğin bir Fransız eleştirmeni hikâyenin bir David Lynch ya da David Cronenberg'in elinde çok daha etkili olabileceğini yazmış. Gizemin ve fantastiğin o iki büyük ustasına saygımızı biz de belirtelim. Yine de filmin kendine özgü bir çekiciliği olduğu kesin. Bir yandan Frankenstein'dan beri sinemanın gözdesi olan, o dehşet yüklü ve korkunç sonuçlara yol açan bilimsel araştırmalar temasının yeni ve farklı bir örneği. Öte yandan aile kurumunun, insan ilişkilerinin, iş ve özel yaşam ikileminin yeni kıvrımları. Az ilginç malzeme değil...
Milliyet
Film, mutsuz insanlarla dolu çağımız üzerine bir yorum mu, bir korku filmi mi, annelik üzerine bir metafor mu gibi konular arasında gidip geliyor; ne olmak istediğine bir türlü karar veremiyor. Filmin metniyle ilgili yorumları karakterlerin, özellikle de psikiyatr karakterin repliklerine yerleştiren Hausner, stilde gösterdiği özeni ve ne istediğini bilme halini hikayenin akışına taşıyamıyor.