Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Evrensel
Yazar: Şenay Aydemir
Filmin izlerken tedirgin edici tarafları da var. Örneğin, Luisa ve Alfa’nın şiddet dozunu küçük küçük artırma taleplerini izlerken onları yargılamaya başlayacakmış ve “Bunların da onlardan farkı yok” diyecekmiş hissi geliyor bir anda. “Onlar ve biz” arasındaki farka dair etik tartışmalara girecekmiş gibi yapıp girmiyor bilerek yönetmen. Çünkü nihayetinde belli ki bu tartışmalar henüz yapılmamış, kararlar henüz verilmemiş. Öte yandan filmin en zayıf yanı kanımca, Luisa ve Alfa’nın öfkesinin kaynaklarını yeterince hissettirememiş olması. Alfa, radikal devrimci bir karakter olarak çizilirken bunun ideolojik bir formasyondan çok öfkeden kaynaklı olduğunu düşünüyoruz ama nedenine dair herhangi bir bilgi edinemiyoruz. Luisa ise belli ki içinden çıkıp geldiği sınıfa çok öfkeli. Çünkü O, soylu bir Alman aileden geliyor. Geleneksel Alman kıyafetleriyle hayvan avına çıkılan bir dünyada büyümüş. Yine belli ki geçmişte Nazileri iktidara getiren bu Alman geçmişinin suçluluk duygusunu ve öfkesini taşıyor. Ancak bu yorum, Almanya ve Naziler hakkında asgari bilgi sahibi olanlar tarafından yapılabilir. Belki Almanlar filmi izlediklerinde bu boşluğu tamamlayacaklardır. Fakat dünyanın geri kalanının Luisa’nın kontrol edilemez öfkesinin kaynağının ne olduğunu anlaması zor görünüyor.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Evrensel
Filmin izlerken tedirgin edici tarafları da var. Örneğin, Luisa ve Alfa’nın şiddet dozunu küçük küçük artırma taleplerini izlerken onları yargılamaya başlayacakmış ve “Bunların da onlardan farkı yok” diyecekmiş hissi geliyor bir anda. “Onlar ve biz” arasındaki farka dair etik tartışmalara girecekmiş gibi yapıp girmiyor bilerek yönetmen. Çünkü nihayetinde belli ki bu tartışmalar henüz yapılmamış, kararlar henüz verilmemiş. Öte yandan filmin en zayıf yanı kanımca, Luisa ve Alfa’nın öfkesinin kaynaklarını yeterince hissettirememiş olması. Alfa, radikal devrimci bir karakter olarak çizilirken bunun ideolojik bir formasyondan çok öfkeden kaynaklı olduğunu düşünüyoruz ama nedenine dair herhangi bir bilgi edinemiyoruz. Luisa ise belli ki içinden çıkıp geldiği sınıfa çok öfkeli. Çünkü O, soylu bir Alman aileden geliyor. Geleneksel Alman kıyafetleriyle hayvan avına çıkılan bir dünyada büyümüş. Yine belli ki geçmişte Nazileri iktidara getiren bu Alman geçmişinin suçluluk duygusunu ve öfkesini taşıyor. Ancak bu yorum, Almanya ve Naziler hakkında asgari bilgi sahibi olanlar tarafından yapılabilir. Belki Almanlar filmi izlediklerinde bu boşluğu tamamlayacaklardır. Fakat dünyanın geri kalanının Luisa’nın kontrol edilemez öfkesinin kaynağının ne olduğunu anlaması zor görünüyor.