“Hai Phuong / Furie”; senaryosunu da, Kay Nguyen ve Nguyen Truong Nhan ile birlikte yazan Vietnamlı sinemacı Lê Văn Kiệt’in yönetmen koltuğunda oturduğu bir aksiyon filmi…
22 Şubat 2019’da önce Vietnam’da, ardından 1 Mart 2019’da sınırlı salon gösterimi ile Amerika’da sonrasında da 21 Mayıs 2019 tarihinde Netflix platformunda yayın akışına dâhil edilerek vizyona sokulan filmin, hâlihazırda IMDB, Rotten Tomatoes ve Metacritic gibi mecralarda ciddiye alınacak miktarda oydan oluşan bir izleyici ve yorumcu puanı ortalaması mevcut değil…
O nedenle bizde, 92. Academy Ödüllerinin “En İyi Uluslararası Uzun Metrajlı Film” kategorisinde yarışmak üzere Vietnam’ın giriş adayı olan bu filmi, her zamanki gibi önceliği oyuncu kadrosuna vermek suretiyle bizzat kendimiz mercek altına alarak incelemeye ardından da puanlamaya çalışacağız…
Bunun için de, aksiyonun (uzak doğu) “dövüş sanatları” olarak tanımlanan bir alt kategorisinde kurgulanarak çekilmiş olan filme ilişkin ilk tespitimizi, sonrasında da naçizane ilk önerimizi paylaşalım istiyoruz…
Bu bağlamda da işe; karşımızdakinin, filme adını veren başkarakter Hai Phuong’u canlandıran, Vietnamlı şarkıcı, model ve aktris Veronica Ngô Thanh Vân’ın şovuna dönüşmüş olan bir film olduğunu söyleyerek başlayabiliriz…
İşin ilginç yanı ise, motosikletli takip ile bıçaklısından çekiçlisine, tornavidalısından beysbol sopalısına kadar yakın dövüşün her türlüsüne ve (ateşli) silahlı çatışma sahnelerinin bolluğuna rağmen filmin hak ettiği ilgi ve alakayı bir türlü görememiş olması…
Ki, üstelik bütün bu saydıklarımıza ek olarak adını güzellik yarışmaları ile duyurmuş olan başrol oyuncusu 1979 doğumlu Veronica Ngô Thanh Vân’ın kendisi de (halen) oldukça alımlı bir kadın…
Yani aşk meşk ve sevişme sahneleri dışında türün meraklılarının aradığı hemen her şey mevcut bu filmde… Ama gel ve gör ki, onların gözü galiba illa da Keanu Reeves ve Jason Statham gibi oyuncuların yer aldığı dev bütçeli Hollywood aksiyonlarını arıyor…
Doğrusunu isterseniz, “Hai Phuong / Furie”nin, aynı isimli başrol oyuncusunun uluslararası organ ve çocuk mafyası ile mücadelesinin merkeze oturtuldu hikâyesi de fena değil… En azından üçüncü sınıf bir Amerikan aksiyonu olan “Close” (2019) ile benzerlerinden çok daha iyi ve Veronica Ngô Thanh Vân’ın performansı da Noomi Rapace’den daha da düzgün bu filmde…
Ancak filmin, 92. Academy Ödülleri için Vietnam adına aday gösterilmiş olması da oldukça ilginç…
Zira çok büyük bir mucize olmazsa, giriş aşamasını geçerek 9 Şubat 2020 akşamı Los Angeles’ta yapılacak olan törende “En İyi Uluslararası Uzun Metrajlı Film” kategorisinde aday olarak yarışabileceğini kesinlikle düşünmüyoruz…
Yakın dövüş koreografilerinin Samuel Kefi Abrikh, aksiyon direktörlüklerinin de Yannick Ben ve Anh Tuan Nguyen tarafından üstlenildiği filmde, düşük bir bütçeyle kotarılmış olmasına rağmen Christopher Morgan Schmidt’in görüntülerinden Ngo Quyen’in kurgu masasındaki işçiliğine kadar teknik ekibin de yeterince başarılı olduğunu belirtebiliriz…
Belki, yine klasik bir laf olacak ama diğer yorumlarımızda olduğu gibi yaptığımız açıklamalar sonrasında meraka kapılarak filmi izlemeye karar vereceklerin ağzının tadını kaçırmış olmamak adına “spoiler vermeden” yazılmayanları yazmaya, anlatılmayanları anlatmaya, söylenilmeyenleri söylemeye çalıştığımız bu satırlar filme ilişkin ilk tespitimiz olsun…
İlk önerimize gelince:
O hakkımızı da bu kez; dünya sinemasından değişik örnekler izleyerek sinemaya dair ufuklarını genişletmeye çalışan sinemasever dostlara, “Ed Travis’in 5 Temmuz 2019 tarihli yorumunda ifade ettiği gibi ‘John Wick’ vari renklerle ışıklandırılmış olan bu Vietnam asıllı Netflix filmini de izleme listelerinize dâhil etmeyi unutmayın” diye seslenerek kullanmak isteriz…
Sonuç olarak, kendi değerlendirme sistemimiz içinde puan olarak 3 verdiğimiz bu film için önerimiz de, eğer iyi oyunculuk da barındıran bol aksiyonlu hikâyelere sahip uzak doğu filmleri ilginizi çekiyorsa olumsuz yorum ve puanlara aldırmadan “bir şans da siz verin” şeklinde olacak…
Keyifli seyirler,
Son bir not:
Tüm hakları bize ait olan bu yorumun orijinali; bir başka mecrada tarafımızca, 12 Ekim 2019 günü saat 03.46’da yazılarak paylaşılmıştır...