Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Evrensel
Yazar: Şenay Aydemir
Filmin sıkıntısı, finale doğru hem karakterlerini hem kendisini bir kısır döngünün içine sokması. Hikayenin genişleyen hacminin durduğu noktada, karakterlerin (ve hikayenin) giderek kapana kısılan, kısıldıkça da daha saldırganlaşan bir içe kapanmaya doğru gideceği hissi uyanıyor ancak filmin bunu tam olarak karşıladığını söylemek zor. Hal böyle olunca üçte ikilik bölümde yarattığı etkiyi kaybetmeye başlayan film, umarsız bir şiddete, klişe bir aşka, suni gerilimlere meylediyor. Öngörülebilir hale geliyor.
Eleştirinin tamamı için: Evrensel
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Claudio Giovannesi imzalı yapım belki estetik ve üslup anlamında değil belki ama ruh ve beden olarak ‘Yeni gerçekçiliğin’ izlerinde, sularında dolaşıyor. Nicola ve çetesinin suç haritasındaki yerlerini belirleme çabasını ve dönüşümlerini anlatan bu filme kayıtsız kalmayın derim.
Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Film adına erkenden büyüyen gençlik diyebileceğimiz ve bizde de var olan bir kesimi ele alıyor. Aileleri biraz öteye iterek...Bu aslında tüm Akdeniz ülkeleri kadar tüm Orta-Doğu’da da varolan bir kesimdir. Çocuklukları bitmeden, filmde dendiği gibi ‘alemin kralı’ olmaya kalkışanlar... Ama ne de olsa orası İtalya’dır. Ve öyle bir kendine özgü kültürü vardır ki...Böylece Nicola en az kendisi kadar sempatik sevgilisi Letizia’yı ilk dışarı çıkarışında, bilin bakayım nereye götürür? Operaya götürür ve birlikte arya dinlerler!.. Milano’daki ünlü La Scala’yı andıran tarihsel bir yapıda....
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Evrensel
Filmin sıkıntısı, finale doğru hem karakterlerini hem kendisini bir kısır döngünün içine sokması. Hikayenin genişleyen hacminin durduğu noktada, karakterlerin (ve hikayenin) giderek kapana kısılan, kısıldıkça da daha saldırganlaşan bir içe kapanmaya doğru gideceği hissi uyanıyor ancak filmin bunu tam olarak karşıladığını söylemek zor. Hal böyle olunca üçte ikilik bölümde yarattığı etkiyi kaybetmeye başlayan film, umarsız bir şiddete, klişe bir aşka, suni gerilimlere meylediyor. Öngörülebilir hale geliyor.
Hurriyet
Claudio Giovannesi imzalı yapım belki estetik ve üslup anlamında değil belki ama ruh ve beden olarak ‘Yeni gerçekçiliğin’ izlerinde, sularında dolaşıyor. Nicola ve çetesinin suç haritasındaki yerlerini belirleme çabasını ve dönüşümlerini anlatan bu filme kayıtsız kalmayın derim.
T24
Film adına erkenden büyüyen gençlik diyebileceğimiz ve bizde de var olan bir kesimi ele alıyor. Aileleri biraz öteye iterek...Bu aslında tüm Akdeniz ülkeleri kadar tüm Orta-Doğu’da da varolan bir kesimdir. Çocuklukları bitmeden, filmde dendiği gibi ‘alemin kralı’ olmaya kalkışanlar... Ama ne de olsa orası İtalya’dır. Ve öyle bir kendine özgü kültürü vardır ki...Böylece Nicola en az kendisi kadar sempatik sevgilisi Letizia’yı ilk dışarı çıkarışında, bilin bakayım nereye götürür? Operaya götürür ve birlikte arya dinlerler!.. Milano’daki ünlü La Scala’yı andıran tarihsel bir yapıda....