Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Üç kız kardeşte Cemre Ebüzziya, Ece Yüksel ve Helin Kandemir ‘trio’sunun performanslarıyla sürüklediği yapımda çoban Veysel’de Kayhan Açıkgöz sazı ele aldığı sahnelerde müthiş, hissiyatlı ama pragmatik baba Şevket’te Müfit Kayacan da çizgi üstü oynuyor. Keza doktor Necati’de Kubilay Tunçer sade ve sakin görünümlü karakterine hayat verirken etkileyici bir profil çiziyor. Sonuç itibariyle kara mizahla örülü bu çıkışsızlık hikâyesi yılın şu ana kadar gösterime giren en iyi yerli yapımı olmuş, ‘Kız Kardeşler’i kesinlikle kaçırmayın derim.
Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
Sabah
Yazar: Olkan Özyurt
Yönetmenin diğer filmlerine göre sinematografik olarak daha yalın duran Kız Kardeşler'de Alper, yönetmenlik tercihlerini, anlattığı hikayenin gücünü açığa çıkarmak için kullanıyor. Oyuncu yönetimi, atmosfer kurma konusunda gayet başarılı ama tercihlerinde hep hikayeye hizmet etme kıstası var... Hatta oyuncu performansları için de bu söylenebilir. (Müfit Kayacan, Cemre Ebuzziya, Ece Yüksel, Helin Kandemir, Kayhan Açıkgöz, Kubilay Tunçer çok iyiler.) Bu anlamda bu yılın en iyi Türk filmlerinden biri olan Kız Kardeşler, Emin Alper'in iyi bir hikaye anlatıcısı olduğunun tescillendiği bir film olarak görülebilir.
Eleştirinin tamamı için: Sabah
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Filme adını veren üç kız kardeşlerin bu karışık hikâyeden en güçlü olarak çıktıklarını da söyleyebiliriz. Sadece onları oynayan üçlünün büyük başarısı nedeniyle değil: Emre Ebuzziya, Ece Yüksel, Helin Kandemir...Çünkü erkek rolleri de çok iyi oynanmış: babada Müfit Kayacan, Veysel’de Kayhan Açıkgöz, Necati’de Kubilay Tuncer gerçekten çok inandırıcı. Ama erkekler yer yer ön planda gözükse de, bu sonunda sanırım bir kadın filmi. Ayrıca yönetmen Emin Alper’in o iki ‘eşkıya kılıklı’dan biri olarak gözüktüğünü de ekleyeyim. Emre Erkmen’in görüntülerini, Giorgos- Nikos Papaioannu ikilisinin müziğini de çok düzeyli bulduğumuzu belirtelim. Ve bu bol ödüllü filmin yapımcı takımını da –son jeneriklerde görebileceğiniz- böylesine zengin bir uluslararası katılım sağladığı için övelim.
Eleştirinin tamamı için: T24
Gazete Duvar
Yazar: Şenay Aydemir
“Kız Kardeşler”, hikayenin merkezinde (ev) ne kadar güçlüyse çevreye doğru açıldıkça (doğa) elini zayıflatıyor. Emin Alper, başta kız kardeşlerin kendi aralarındaki dinamik olmak üzere, baba, çoban Veysel gibi çok güçlü oyunculuklarla desteklenmiş karakterler yaratmayı başarmış. Bu karakterler arasındaki dinamik, aile içine dönüp geçmişle ve birbiriyle hesaplaşma anlarında sinemamızda eşine az rastlanır bir gücü yakalıyor. Ancak hikayenin yan unsurları hem bu merkezi parçalıyor hem de tıpkı estetikte olduğu gibi taşra anlatısının parodisini yapmaya kalkarken geleneksel anlatı kodlarına hapsolmaktan kurtulamıyor.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Hurriyet
Üç kız kardeşte Cemre Ebüzziya, Ece Yüksel ve Helin Kandemir ‘trio’sunun performanslarıyla sürüklediği yapımda çoban Veysel’de Kayhan Açıkgöz sazı ele aldığı sahnelerde müthiş, hissiyatlı ama pragmatik baba Şevket’te Müfit Kayacan da çizgi üstü oynuyor. Keza doktor Necati’de Kubilay Tunçer sade ve sakin görünümlü karakterine hayat verirken etkileyici bir profil çiziyor. Sonuç itibariyle kara mizahla örülü bu çıkışsızlık hikâyesi yılın şu ana kadar gösterime giren en iyi yerli yapımı olmuş, ‘Kız Kardeşler’i kesinlikle kaçırmayın derim.
Sabah
Yönetmenin diğer filmlerine göre sinematografik olarak daha yalın duran Kız Kardeşler'de Alper, yönetmenlik tercihlerini, anlattığı hikayenin gücünü açığa çıkarmak için kullanıyor. Oyuncu yönetimi, atmosfer kurma konusunda gayet başarılı ama tercihlerinde hep hikayeye hizmet etme kıstası var... Hatta oyuncu performansları için de bu söylenebilir. (Müfit Kayacan, Cemre Ebuzziya, Ece Yüksel, Helin Kandemir, Kayhan Açıkgöz, Kubilay Tunçer çok iyiler.) Bu anlamda bu yılın en iyi Türk filmlerinden biri olan Kız Kardeşler, Emin Alper'in iyi bir hikaye anlatıcısı olduğunun tescillendiği bir film olarak görülebilir.
T24
Filme adını veren üç kız kardeşlerin bu karışık hikâyeden en güçlü olarak çıktıklarını da söyleyebiliriz. Sadece onları oynayan üçlünün büyük başarısı nedeniyle değil: Emre Ebuzziya, Ece Yüksel, Helin Kandemir...Çünkü erkek rolleri de çok iyi oynanmış: babada Müfit Kayacan, Veysel’de Kayhan Açıkgöz, Necati’de Kubilay Tuncer gerçekten çok inandırıcı. Ama erkekler yer yer ön planda gözükse de, bu sonunda sanırım bir kadın filmi. Ayrıca yönetmen Emin Alper’in o iki ‘eşkıya kılıklı’dan biri olarak gözüktüğünü de ekleyeyim. Emre Erkmen’in görüntülerini, Giorgos- Nikos Papaioannu ikilisinin müziğini de çok düzeyli bulduğumuzu belirtelim. Ve bu bol ödüllü filmin yapımcı takımını da –son jeneriklerde görebileceğiniz- böylesine zengin bir uluslararası katılım sağladığı için övelim.
Gazete Duvar
“Kız Kardeşler”, hikayenin merkezinde (ev) ne kadar güçlüyse çevreye doğru açıldıkça (doğa) elini zayıflatıyor. Emin Alper, başta kız kardeşlerin kendi aralarındaki dinamik olmak üzere, baba, çoban Veysel gibi çok güçlü oyunculuklarla desteklenmiş karakterler yaratmayı başarmış. Bu karakterler arasındaki dinamik, aile içine dönüp geçmişle ve birbiriyle hesaplaşma anlarında sinemamızda eşine az rastlanır bir gücü yakalıyor. Ancak hikayenin yan unsurları hem bu merkezi parçalıyor hem de tıpkı estetikte olduğu gibi taşra anlatısının parodisini yapmaya kalkarken geleneksel anlatı kodlarına hapsolmaktan kurtulamıyor.