“The Hole in the Ground”, senaryosunu da Stephen Shields ile birlikte yazan Lee Cronin’in yönetmen olarak tek başına çektiği ilk uzun metrajlı (debut) sinema filmi…
Prömiyeri, 25 Ocak 2019’da Sundance Film Festivalinde yapılan ve 1 Mart 2019 tarihinde vizyona girmesi planlanan filmin, hâlihazırda IMDB, Rotten Tomatoes ve Metacritic gibi mecralarda ciddiye alınacak miktarda oydan oluşan bir izleyici ve yorumcu puanı ortalaması mevcut değil…
O nedenle bizde bu filmi, her zamanki gibi önceliği yine oyuncu kadrosuna vermek suretiyle bizzat kendimiz mercek altına alarak incelemeye ardından da puanlamaya çalışacağız…
Ancak, artık neredeyse yorumlarımızda geleneksel bir özellik haline geldiği üzere ayrıntılı incelemeye geçmeden önce “korku” türünde kategorize edilmiş olan bu filme ilişkin ilk tespitimizi paylaşalım:
Sanıyoruz bunun için de lafı çok da fazla döndürüp dolaştırmadan sadece, “Neresinde korkacaktık?” demiş olmamız dahi bu filme ilişkin gerçek meramımızı dile getirmemiz de yeterli olacaktır diye düşünüyoruz…
Evet, adından da anlaşılacağı gibi filmde, yerdeki çukurdan gelen “çok bilinmeyenli” bir tehlike anlatılıyor…
Ama bunun için illa da 90 dakikalık bir film çekmek de gerekmiyordu…
Bu hikâyede de Lee Cronin, daha önce yaptığı gibi filmografisine bir kısa film daha ilave etmekle de yetinebilirdi…
Ama o, BNP Paribas Fortis Bank ile Broadcasting Authority of Ireland ve Finnish Film Foundation gibi kuruluşlardan sağladığı fonlar sayesinde bir uzun metrajlı da diretmiş…
Şimdi diyebilirsiniz ki; “İyi de, o fonlara rağmen adamın bütçesi seni zıplatacak kadar korkunç bir film yapmaya yetmemiş olamaz mı?”
“Hayır canım, hiçbir alakası yok…”
Zira sinemada özel beceri gerektiren iki tür vardır: biri korku diğeri de komedi…
Eğer o beceriniz yoksa 100 milyon dolarlık bütçenizde olsa işe yaramaz…
Yani bu işin öyle bütçe ile doğrudan hiçbir bağlantısı yok…
İnanmayan yahut merak eden Jason Blum’un (Blumhouse Productions) prodüktörü olduğu işlere şöyle bir göz atabilir…
Bakında görün bakalım, adamlar hangi bütçelerle insanın yüreğini ağzına getiren ne tür işlere imzalar atmışlar...
Peki, bu filmde hiç mi iyi bir şey yoktu?
“Yoktu” dersek çarpılırız…
Anne ile oğlunu oynayan Seána Kerslake ve James Quinn Markey'in performansları hiç de fena değildi… Bu bir…
Görüntü yönetmeni Tom Comerford ile filmin müziklerini yapan Stephen McKeon’un da haklarını yemeyelim…
Onlarda iyi iş çıkartmışlar… Bu da iki olsun…
Fakat…
Maalesef sonuç olarak, 1 Mart 2019’da başlayan gişe serüveni de 3,3 milyon dolarlık bir hüsran ile neticelenen bu film için puanımız (aslında 2 ama biraz ittirmeyle) 2, 5 önerimiz ise ,“siz bilirsiniz” şeklinde olacak…
İzleyeceklere keyifli seyirler,