Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Evrensel
Yazar: Şenay Aydemir
“Saf”, ilk yarım saatlik bölümünde kimi aksamalara rağmen hem göçmenlerin Türkiye’deki iş süreçlerine katılımının sonuçlarını işverenlerin bu etnik çatışmadan nasıl yararlandıklarını, kentsel dönüşümün fırsat/ felaket sarmalında insanların hayatını nasıl değiştirdiğini anlatarak belli bir oranda ortaya koymayı başarıyor. Vatansever’in Fikirtepe’yi inşaat duvarlarıyla çevrilmiş bir hapishane gibi kurgulama planı Görüntü Yönetmeni Tudor Vladimir Panduru’nun işlevli kadrajlarıyla hayata geçiyor. Bitmek bilmeyen bir gürültünün filmin ses bandında akması da bu hissi güçlendiriyor. Sıkıntı, bütün bu hengamenin içinde her yerin betonlaşmasına inat küçük bir bahçeyi hayatta tutmaya çalışan, yerini aldığı işçinin hayatına bakıp ona yardım etme ihtiyacı hisseden ‘saf’ bir karakter olan Kamil’in dönüşümünde ortaya çıkıyor.
Eleştirinin tamamı için: Evrensel
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Oyunculuklara gelince Erol Afşin, Kâmil’in özellikle suskun kaldığı ve adeta vicdanını yansıttığı sahnelerde çok iyi. Nil Kural’ın Saadet Işıl Aksoy’la Milliyet Sanat’taki söyleşisinde, oyuncunun canlandırdığı Remziye’nin Dardenne Kardeşler karakterlerini hatırlattığı vurgusu yapılmış. Doğru bir saptama fakat Dardenne Kardeşler’in filmlerinde dönüşüm ve bir anlamda başkaldırının kendi içinde akıp giden bir matematiği var, ‘Saf’ta ise bu akış sanki fazla hızlı ve tempolu. Sonuç olarak ‘Saf’ daha iyi olabilirmiş ama yine de dertleri, hassasiyetleri ve oyuncu performanslarıyla ilgiyi hak ediyor.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Evrensel
“Saf”, ilk yarım saatlik bölümünde kimi aksamalara rağmen hem göçmenlerin Türkiye’deki iş süreçlerine katılımının sonuçlarını işverenlerin bu etnik çatışmadan nasıl yararlandıklarını, kentsel dönüşümün fırsat/ felaket sarmalında insanların hayatını nasıl değiştirdiğini anlatarak belli bir oranda ortaya koymayı başarıyor. Vatansever’in Fikirtepe’yi inşaat duvarlarıyla çevrilmiş bir hapishane gibi kurgulama planı Görüntü Yönetmeni Tudor Vladimir Panduru’nun işlevli kadrajlarıyla hayata geçiyor. Bitmek bilmeyen bir gürültünün filmin ses bandında akması da bu hissi güçlendiriyor. Sıkıntı, bütün bu hengamenin içinde her yerin betonlaşmasına inat küçük bir bahçeyi hayatta tutmaya çalışan, yerini aldığı işçinin hayatına bakıp ona yardım etme ihtiyacı hisseden ‘saf’ bir karakter olan Kamil’in dönüşümünde ortaya çıkıyor.
Hurriyet
Oyunculuklara gelince Erol Afşin, Kâmil’in özellikle suskun kaldığı ve adeta vicdanını yansıttığı sahnelerde çok iyi. Nil Kural’ın Saadet Işıl Aksoy’la Milliyet Sanat’taki söyleşisinde, oyuncunun canlandırdığı Remziye’nin Dardenne Kardeşler karakterlerini hatırlattığı vurgusu yapılmış. Doğru bir saptama fakat Dardenne Kardeşler’in filmlerinde dönüşüm ve bir anlamda başkaldırının kendi içinde akıp giden bir matematiği var, ‘Saf’ta ise bu akış sanki fazla hızlı ve tempolu. Sonuç olarak ‘Saf’ daha iyi olabilirmiş ama yine de dertleri, hassasiyetleri ve oyuncu performanslarıyla ilgiyi hak ediyor.