Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Habertürk
Yazar: Mehmet Açar
Elya Süleyman, Ortadoğu sineması için çizilen sınırların dışına çıkmış bir yönetmen... "Burası Cennet Olmalı" da bu sınırların dışında gezinen bir film. Aslında önceki fimlerine oranla daha farklı bir yapıya sahip olduğu söylenebilir... Belirgin bir olay örgüsü yok. Bunun yerine, ES'in Filistin, Paris ve New York'taki günlerini anlatan, epizodik bir yapısı var.
Eleştirinin tamamı için: Habertürk
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Elia'nın film boyunca bir kez bile ağzını açıp konuşmaması, film için seçilen sessiz dönem güldürüsü tarzını daha da pekiştiriyor. Kimi eleştiriler bunu en çok Fransızların yine hiç konuşmadan güldüren ustası Jacques Tati'yle kıyaslıyor. Ayrıca Salvador Dali, Francis Goya, Jim Jarmusch, Gene Wilder gibi resim ve sinema ustalarını ananlar da var. Ama bence film ve de Elia Suleiman bunları aşıp sessiz sinemanın en büyüklerine yaklaşıyor. Buster Keaton, hatta Charlie Chaplin... Kendisiyse son jeneriklerde filmini Filistin'e, sonra da John Berger ve Humbert Balsan'a adamış. Artık hayatta olmayan bu iki isimden ilki ünlü İngiliz yazarı ve sanat eleştirmeni; ikincisiyse onun kimi filmlerini de finanse etmiş olan tanınmış Fransız yapımcısı. Türkiye'nin bu yapıma katılmış altı ülke arasında olması ise, bizim için bir onur sayılmalı.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Habertürk
Elya Süleyman, Ortadoğu sineması için çizilen sınırların dışına çıkmış bir yönetmen... "Burası Cennet Olmalı" da bu sınırların dışında gezinen bir film. Aslında önceki fimlerine oranla daha farklı bir yapıya sahip olduğu söylenebilir... Belirgin bir olay örgüsü yok. Bunun yerine, ES'in Filistin, Paris ve New York'taki günlerini anlatan, epizodik bir yapısı var.
T24
Elia'nın film boyunca bir kez bile ağzını açıp konuşmaması, film için seçilen sessiz dönem güldürüsü tarzını daha da pekiştiriyor. Kimi eleştiriler bunu en çok Fransızların yine hiç konuşmadan güldüren ustası Jacques Tati'yle kıyaslıyor. Ayrıca Salvador Dali, Francis Goya, Jim Jarmusch, Gene Wilder gibi resim ve sinema ustalarını ananlar da var. Ama bence film ve de Elia Suleiman bunları aşıp sessiz sinemanın en büyüklerine yaklaşıyor. Buster Keaton, hatta Charlie Chaplin... Kendisiyse son jeneriklerde filmini Filistin'e, sonra da John Berger ve Humbert Balsan'a adamış. Artık hayatta olmayan bu iki isimden ilki ünlü İngiliz yazarı ve sanat eleştirmeni; ikincisiyse onun kimi filmlerini de finanse etmiş olan tanınmış Fransız yapımcısı. Türkiye'nin bu yapıma katılmış altı ülke arasında olması ise, bizim için bir onur sayılmalı.