Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Habertürk
Yazar: Mehmet Açar
Western janrı bazı filmlerin hikâyesine, bazı filmlerin ise görsel yapısına ilham verir. ‘Concrete Cowboy’da daha çok görsel bir etki söz konusu… Belki açık alanlar, ufuk çizgisi ve doğa yok ama detaylara indikçe hissedilen bir western duygusu var. Özellikle modern western filmlerinin çoğunda kullanılan bir gece aydınlatması vardır. Dönemin mum ve gaz lambası gibi yetersiz ışık kaynaklarını temel alan bu aydınlatma tarzı, sarı ışıkların titreştiği yarı karanlık bir görsel dünya sunar. Ricky Staub, görüntü yönetmeni Minka Farthing-Kohl ile Fletcher Sokağı’ndaki gece sahnelerinde zayıf sarı ışıkların egemen olduğu yarı karanlık bir western dünyası kuruyor. Fletcher Sokağı’nı western kasabasının ana caddesi gibi tasarlarken, ahırı ve karşısındaki geniş çayırı da Vahşi Batı çiftliği gibi yerleştiriyor filme.
Eleştirinin tamamı için: Habertürk
Gazete Duvar
Yazar: Şenay Aydemir
Greg Neri’nin “Ghetto Cowboy” isimli romanından, Ricky Staub tarafından sinemaya aktarılıp yönetilen bu Netflix yapımının en büyük sorunu, ne anlatacağına bir türlü karar verememesi. Belli ki roman, bir yandan siyah Amerikalıların kovboy kültürü içindeki yerine, bu kültürün bugünkü uzantılarına ve kayboluşuna dair saygı duruşu. Ama öte yandan da Cole’un babası ve çevresiyle kurduğu ilişkilerle birlikte büyüme hikayesi. Hangisini merkeze koyacağını, odağına aldıklarını da nasıl anlatacağını bir türlü kestiremeyen bir yapım olmuş “Kent Kovboyları”. Siyahların, Western kültürü içindeki yerlerine dair edinebildiğimiz izlenim, ateş başında mahallelinin yaptığı muhabbetten ibaret kalıyor. Bu da “beyazlar bizi görmezden geldi” muhabbetinin ötesine geçemiyor açıkçası.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Habertürk
Western janrı bazı filmlerin hikâyesine, bazı filmlerin ise görsel yapısına ilham verir. ‘Concrete Cowboy’da daha çok görsel bir etki söz konusu… Belki açık alanlar, ufuk çizgisi ve doğa yok ama detaylara indikçe hissedilen bir western duygusu var. Özellikle modern western filmlerinin çoğunda kullanılan bir gece aydınlatması vardır. Dönemin mum ve gaz lambası gibi yetersiz ışık kaynaklarını temel alan bu aydınlatma tarzı, sarı ışıkların titreştiği yarı karanlık bir görsel dünya sunar. Ricky Staub, görüntü yönetmeni Minka Farthing-Kohl ile Fletcher Sokağı’ndaki gece sahnelerinde zayıf sarı ışıkların egemen olduğu yarı karanlık bir western dünyası kuruyor. Fletcher Sokağı’nı western kasabasının ana caddesi gibi tasarlarken, ahırı ve karşısındaki geniş çayırı da Vahşi Batı çiftliği gibi yerleştiriyor filme.
Gazete Duvar
Greg Neri’nin “Ghetto Cowboy” isimli romanından, Ricky Staub tarafından sinemaya aktarılıp yönetilen bu Netflix yapımının en büyük sorunu, ne anlatacağına bir türlü karar verememesi. Belli ki roman, bir yandan siyah Amerikalıların kovboy kültürü içindeki yerine, bu kültürün bugünkü uzantılarına ve kayboluşuna dair saygı duruşu. Ama öte yandan da Cole’un babası ve çevresiyle kurduğu ilişkilerle birlikte büyüme hikayesi. Hangisini merkeze koyacağını, odağına aldıklarını da nasıl anlatacağını bir türlü kestiremeyen bir yapım olmuş “Kent Kovboyları”. Siyahların, Western kültürü içindeki yerlerine dair edinebildiğimiz izlenim, ateş başında mahallelinin yaptığı muhabbetten ibaret kalıyor. Bu da “beyazlar bizi görmezden geldi” muhabbetinin ötesine geçemiyor açıkçası.