Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Ve özellikle finale doğru birbirinden unutulmaz sahneler. Sibel’in sessiz çığlığı; Ali’yı uzaktan çıplak yıkanırken izlemesi; babanın birden kuş diliyle kızını savunması; Narin kadının Sibel’e Ali’in akıbetini duyurması. Ve elbette final sahnesi. Oyuncu kadrosu rüya gibi. Damla Sönmez hiç konuşmadan, sadece ıslık çalarak (!) rolünü baştan sona inançla canlandırıyor. Erkan Kolçak Köstendil son derece inandırıcı. Meral Çetinkaya yine kusursuz. Emin Gürsoy, Elit İşcan ve tüm çevre halkı görevlerini gayet iyi yerine getirmiş. Filmin bu denli dünyayı dolaşıp ödüller toplamasına şaşmamalı. Mart’tan itibaren Fransa’da dağıtıma çıkacağını da duyurayım. Ve elbette anladınız: Bence mutlaka izleyin. Özellikle siz, hanımlar!..
Eleştirinin tamamı için: T24
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Oyunculuklara gelince... Damla Sönmez, öncelikle performansıyla toplum tarafından ısrarla görmezlikten gelinmeye çalışılan Sibel’i, görünür, hissedilir kılıyor. Genç kızın yavaş yavaş bir başkaldırıya dönüşen çabasını, kendi içindeki dönüşümünü altını kalın çizgilerle çizmeden yumuşak hamlelerle perdeye aksettiriyor. Kimi Batılı eleştirmenlerin bu film dolayısıyla tanıyıp yüzü itibariyle Emmanuelle Béart’a benzettikleri Sönmez, ‘Sibel’de kariyerinin en iyi işlerinden birine imza atıyor. Ben Sibel’in babası rolündeki Emin Gürsoy’u da oyunculuk açısından çok başarılı buldum; özellikle bazı sahnelerde karakterinin sessiz öfkesini çok iyi yansıtıyor. Keza kadronun diğer isimleri Erkan Kolçak Köstengil, Elit İşcan ve Meral Çetinkaya da gayet iyiler...
Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
Milliyet
Yazar: Nil Kural
Damla Sönmez’in topladığı ödülleri sonuna kadar hak eden adanmış performansı filmin büyük güçlerinden biri. Bir kadının değişimini ve isyanını gösterirken masallardan mitlere çeşitli kaynaklardan ilham alan senaryo ve filmin kurduğu güçlü atmosfer “Sibel”i özel bir yere koyuyor. Özetle “Sibel” hem ele aldığı konu hem de bunu özenle anlatış tarzıyla yılın öne çıkan yerli sinema filmlerinden biri.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
T24
Ve özellikle finale doğru birbirinden unutulmaz sahneler. Sibel’in sessiz çığlığı; Ali’yı uzaktan çıplak yıkanırken izlemesi; babanın birden kuş diliyle kızını savunması; Narin kadının Sibel’e Ali’in akıbetini duyurması. Ve elbette final sahnesi. Oyuncu kadrosu rüya gibi. Damla Sönmez hiç konuşmadan, sadece ıslık çalarak (!) rolünü baştan sona inançla canlandırıyor. Erkan Kolçak Köstendil son derece inandırıcı. Meral Çetinkaya yine kusursuz. Emin Gürsoy, Elit İşcan ve tüm çevre halkı görevlerini gayet iyi yerine getirmiş. Filmin bu denli dünyayı dolaşıp ödüller toplamasına şaşmamalı. Mart’tan itibaren Fransa’da dağıtıma çıkacağını da duyurayım. Ve elbette anladınız: Bence mutlaka izleyin. Özellikle siz, hanımlar!..
Hurriyet
Oyunculuklara gelince... Damla Sönmez, öncelikle performansıyla toplum tarafından ısrarla görmezlikten gelinmeye çalışılan Sibel’i, görünür, hissedilir kılıyor. Genç kızın yavaş yavaş bir başkaldırıya dönüşen çabasını, kendi içindeki dönüşümünü altını kalın çizgilerle çizmeden yumuşak hamlelerle perdeye aksettiriyor. Kimi Batılı eleştirmenlerin bu film dolayısıyla tanıyıp yüzü itibariyle Emmanuelle Béart’a benzettikleri Sönmez, ‘Sibel’de kariyerinin en iyi işlerinden birine imza atıyor. Ben Sibel’in babası rolündeki Emin Gürsoy’u da oyunculuk açısından çok başarılı buldum; özellikle bazı sahnelerde karakterinin sessiz öfkesini çok iyi yansıtıyor. Keza kadronun diğer isimleri Erkan Kolçak Köstengil, Elit İşcan ve Meral Çetinkaya da gayet iyiler...
Milliyet
Damla Sönmez’in topladığı ödülleri sonuna kadar hak eden adanmış performansı filmin büyük güçlerinden biri. Bir kadının değişimini ve isyanını gösterirken masallardan mitlere çeşitli kaynaklardan ilham alan senaryo ve filmin kurduğu güçlü atmosfer “Sibel”i özel bir yere koyuyor. Özetle “Sibel” hem ele aldığı konu hem de bunu özenle anlatış tarzıyla yılın öne çıkan yerli sinema filmlerinden biri.