Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Kirill Serebrennikov, döneme ait (iktidarda Brejnev vardı) bütün ana ve ara arterlerin detaylarını yansıttığı ‘Yaz’da son derece dinamik bir anlatım ortaya koyuyor, zaman zaman klipvari bir üsluba göz kırpıyor, arada sahaya bir ‘aktarıcı’ (karakterin ismi ‘Pank’) sürüyor ve genel çizgileriyle çok başarılı bir filme imza atıyor. Mayk Naumenko rolünde gerçek bir müzisyen olan Roman Bilyk’i, Viktor Tsoy’da Teo Yoo’yu, Natasha’da da Irina Starshenbaum’u çizgi üstü performanslarıyla karşımıza getiren ‘Yaz’, bir döneme hüzünlü, melankolik bakış, sarsıcı bir ağıt sanki...
Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Filmde ünlü batılı rock’çıların hemen hepsi anılıyor. Bol bol da şarkı var: Ancak hepsi özgün Rus besteleri. Ama biraz fazla kaçtıkları da söylenebilir. Buna karşılık filmin çok özgün bir yanı daha var. Aslında siyah-beyaz olduğu halde kimi sahnelerin renkli olması değil sadece... Ama kimi bölümlerde işin içine birden grafik çizgiler, animasyon (canlandırma) bölümler ve başka görsel trükler giriyor. Ve filme kendine özgü bir çılgınlık katıyor.
Eleştirinin tamamı için: T24
Habertürk
Yazar: Mehmet Açar
Öte yandan hikâyesini ele alışı, anlatımı, karakterlerin psikolojisine uzaktan bakan mesafeli tavrı ve seyircilerin duygularını kendi haline bırakan yanıyla sıra dışı bir film olduğunu söylemeliyim. Bir müzisyen filmografisi olan “Bohemian Rhapsody”deki gibi güçlü duygu fırtınaları beklemiyor sizi. Bu filmi seyretmek, bir yaz gecesi uzaklardan gelen bir mandolin sesini dinlemek gibi... Dikkat kesilip, kendinizi vermeniz gerekiyor. “Yaz”ı sevdim. Umarım siz de seversiniz... Son olarak, filmin alışılmış standartlara göre daha dar bir panoramik formatta (2.76:1 ) çekildiğini belirtmek istiyorum. Görüntüye tam hâkim olabilmek için ön koltuklardan uzak durmanızı öneririm...
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Hurriyet
Kirill Serebrennikov, döneme ait (iktidarda Brejnev vardı) bütün ana ve ara arterlerin detaylarını yansıttığı ‘Yaz’da son derece dinamik bir anlatım ortaya koyuyor, zaman zaman klipvari bir üsluba göz kırpıyor, arada sahaya bir ‘aktarıcı’ (karakterin ismi ‘Pank’) sürüyor ve genel çizgileriyle çok başarılı bir filme imza atıyor. Mayk Naumenko rolünde gerçek bir müzisyen olan Roman Bilyk’i, Viktor Tsoy’da Teo Yoo’yu, Natasha’da da Irina Starshenbaum’u çizgi üstü performanslarıyla karşımıza getiren ‘Yaz’, bir döneme hüzünlü, melankolik bakış, sarsıcı bir ağıt sanki...
T24
Filmde ünlü batılı rock’çıların hemen hepsi anılıyor. Bol bol da şarkı var: Ancak hepsi özgün Rus besteleri. Ama biraz fazla kaçtıkları da söylenebilir. Buna karşılık filmin çok özgün bir yanı daha var. Aslında siyah-beyaz olduğu halde kimi sahnelerin renkli olması değil sadece... Ama kimi bölümlerde işin içine birden grafik çizgiler, animasyon (canlandırma) bölümler ve başka görsel trükler giriyor. Ve filme kendine özgü bir çılgınlık katıyor.
Habertürk
Öte yandan hikâyesini ele alışı, anlatımı, karakterlerin psikolojisine uzaktan bakan mesafeli tavrı ve seyircilerin duygularını kendi haline bırakan yanıyla sıra dışı bir film olduğunu söylemeliyim. Bir müzisyen filmografisi olan “Bohemian Rhapsody”deki gibi güçlü duygu fırtınaları beklemiyor sizi. Bu filmi seyretmek, bir yaz gecesi uzaklardan gelen bir mandolin sesini dinlemek gibi... Dikkat kesilip, kendinizi vermeniz gerekiyor. “Yaz”ı sevdim. Umarım siz de seversiniz... Son olarak, filmin alışılmış standartlara göre daha dar bir panoramik formatta (2.76:1 ) çekildiğini belirtmek istiyorum. Görüntüye tam hâkim olabilmek için ön koltuklardan uzak durmanızı öneririm...