Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Birgün
Yazar: Tuğçe Madayanti Şen
Filmin tonu ve ritmini dağıtan noktalar olduğunu düşünüyorum. Mesela oyuncuların oynadığı karakterlerde zorlama gelen haller vardı. Get Out filminde de izlediğimiz Daniel Kaluuya’nın buradaki deadpan performansı ve tek kelimelik cevaplar veren içe kapanık karakteri ile kız kardeşi rolündeki Keke Palmer’ın manik halleri arasındaki tuhaf uyumsuzluk ile baş etmeye çalışırken hikayeye dahil edilen teknisyen gencin konuya anlamlı bir şekilde dahil olmasında ciddi sıkıntı vardı.
Eleştirinin tamamı için: Birgün
Habertürk
Yazar: Mehmet Açar
Peele, başta eleştirmenler ve akademisyenler olmak üzere seyircilerin farklı bakış açılarıyla analiz edeceği ‘metinler arası’ denilen okuma ve değerlendirmelere olabildiğince açık bir film koyuyor önümüze.
Eleştirinin tamamı için: Habertürk
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
Jordan Peele’in, (sevenleri çok biliyorum ama) türlü göndermeler içeren ve ‘Ben çok farklıyım’vari bir kibri üzerinde taşıyan yapıtlarını kendime pek yakın bulmuyorum. Naçizane kendisi bende, “çok önemli şeyler söylemeye çalışıp bu çabasının üstesinden gelemeyen filmlerin ‘unutulabilir’ yönetmeni” türü bir iz bırakıyor. Ama ‘Hayır’ın, üzerinde en çok düşünülmeye değer çalışması olduğunu söyleyebilirim.
Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Film sonuç olarak belli motiflere ağırlık veren karışık bir yapı kuruyor: öncelikle bir western dekoru, atmosferi ve estetiği. Öylesine ki filmde zaman zaman gençlere "kovboy kızlar ve erkekler" diye sesleniliyor!.. Sonra atların oynadığı önemli rol. Ve de hepsinin içine karışan ve sonra üste çıkan bir fantastik duygusu; açıkça kendine özgü bir uzay fantastiği. Ama Yıldız Savaşları, 2001- Uzay Yolu Macerası, Marslı, Warcraft, Geliş gibi o ünlü filmlerin bence yanına pek yaklaşamayan...
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Birgün
Filmin tonu ve ritmini dağıtan noktalar olduğunu düşünüyorum. Mesela oyuncuların oynadığı karakterlerde zorlama gelen haller vardı. Get Out filminde de izlediğimiz Daniel Kaluuya’nın buradaki deadpan performansı ve tek kelimelik cevaplar veren içe kapanık karakteri ile kız kardeşi rolündeki Keke Palmer’ın manik halleri arasındaki tuhaf uyumsuzluk ile baş etmeye çalışırken hikayeye dahil edilen teknisyen gencin konuya anlamlı bir şekilde dahil olmasında ciddi sıkıntı vardı.
Habertürk
Peele, başta eleştirmenler ve akademisyenler olmak üzere seyircilerin farklı bakış açılarıyla analiz edeceği ‘metinler arası’ denilen okuma ve değerlendirmelere olabildiğince açık bir film koyuyor önümüze.
Hurriyet
Jordan Peele’in, (sevenleri çok biliyorum ama) türlü göndermeler içeren ve ‘Ben çok farklıyım’vari bir kibri üzerinde taşıyan yapıtlarını kendime pek yakın bulmuyorum. Naçizane kendisi bende, “çok önemli şeyler söylemeye çalışıp bu çabasının üstesinden gelemeyen filmlerin ‘unutulabilir’ yönetmeni” türü bir iz bırakıyor. Ama ‘Hayır’ın, üzerinde en çok düşünülmeye değer çalışması olduğunu söyleyebilirim.
T24
Film sonuç olarak belli motiflere ağırlık veren karışık bir yapı kuruyor: öncelikle bir western dekoru, atmosferi ve estetiği. Öylesine ki filmde zaman zaman gençlere "kovboy kızlar ve erkekler" diye sesleniliyor!.. Sonra atların oynadığı önemli rol. Ve de hepsinin içine karışan ve sonra üste çıkan bir fantastik duygusu; açıkça kendine özgü bir uzay fantastiği. Ama Yıldız Savaşları, 2001- Uzay Yolu Macerası, Marslı, Warcraft, Geliş gibi o ünlü filmlerin bence yanına pek yaklaşamayan...