Hesabım
    Boi
    Ortalama puan
    3,0
    1 Puanlama
    Boi hakkında görüşlerin ?

    1 Kullanıcı eleştirisi

    5
    0 Eleştiri
    4
    0 Eleştiri
    3
    1 Eleştiri
    2
    0 Eleştiri
    1
    0 Eleştiri
    0
    0 Eleştiri
    Sırala
    En yararlı eleştiriler En yeniler En çok eleştiri yazmış üyeler En çok takip edilen üyeler
    Turgay Buğdacigil
    Turgay Buğdacigil

    Takipçi 2.066 değerlendirmeler Takip Et!

    3,0
    19 Haziran 2021 tarihinde eklendi
    “Boi”, senaryosunu da yazan Katalan sinemacı Jorge M. Fontana’nın yönetmen koltuğunda oturduğu (debut) ilk uzun metrajlı sinema filmi…

    İ29 Mart 2019 tarihinde İspanya’da vizyona giren ve 26 Temmuz 2019 tarihinde de Netflix platformunda yayın akışına ilave edilen filmin, hâlihazırda IMDB, Rotten Tomatoes ve Metacritic gibi mecralarda ciddiye alınacak miktarda oydan oluşan bir izleyici ve yorumcu puanı ortalaması mevcut değil…

    O nedenle bizde bu filmi, her zamanki gibi önceliği oyuncu kadrosuna vermek suretiyle bizzat kendimiz mercek altına alarak incelemeye ardından da puanlamaya çalışacağız…

    Ancak, artık neredeyse yorumlarımızda geleneksel bir özellik halini aldığı üzere ayrıntılı incelemeye geçmeden önce yine filme ilişkin ilk tespitimizi, sonrasında da naçizane ilk önerimizi paylaşalım istiyoruz…

    Bu bağlamda da işe; karşımızdakinin, ana karakter Boi'nin adı da dâhil içinde “dark comedy” den yani “kara mizahtan” esinlenilen pek çok unsurun da bulunduğu oldukça farklı ve özgün bir hikâyenin “neo – noir” tarz ile harmanlanarak sunulduğu sıra dışı bir film olduğunu söyleyerek başlayabiliriz…

    Öyle ki, editörlüğünü de bizzat kendisi üstlenmiş olan Jorge M. Fontana için “Boi” gerçekten de müthiş bir “başlangıç filmi” olmuş…

    Tabii bu da, hoş bir sürpriz olarak aslında, sürekli takipte kalacağımız yeni bir Katalan sinemacımızın daha olduğu anlamına da geliyor biz nitelikli film izlemeyi kendine tarz edinen sinemaseverler için…

    Tekrar filme dönecek olursak…

    Gordon ve Michael isimli iki ilginç Çinli iş adamı ve onların şoförlüğünü yapan baba adayı genç Boi’nin, birlikte geçirdikleri üç güne odaklanan filmin hikâyesi, El Guincho’nun enfes müzikleri eşliğinde sizi “neo – noir” tarzın bütün özelliklerini taşıyan bir Barselona turuna çıkarıyor…

    Zira film için hazırlanan yağmurlu bir havanın hâkim olduğu kasvetli ve kısmen de ürkütücü bir atmosferde, içki, sigara, kadın, karanlık, suç ve yozlaşma gibi unsurların tamamı eksiksiz yerlerini almış durumda…

    Jorge M. Fontana’nın bu filmdeki en büyük şanslarından birisi, Bernat Quintana (Poi), Adrian Pang (Gordon) ve Andrew Lua (Michael) gibi rollerinin hakkını vererek oynayan aktörler ve çekimleri 35 mm film kamerası ile yapan kendisi gibi Katalan olan görüntü yönetmeni Nilo Zimmerman ile çalışması olmuş…

    Her şey bu kadar iyi ve yerli yerinde olunca da, Quentin Tarantino, Coen Biraderler, Martin Scorsese, Michael Mann, David Fincher, David Lynch ve Christopher Nolan gibi büyük sinema ustalarının üslubunu andırır bir film çıkmış ortaya…

    Elbette bütün bu sıraladığımız faktörlere rağmen eğer kara mizahla da süslenmiş bu tarza, bırakın yakınlığı birazcık olsun bir aşinalığınız yoksa hem filmi hem de karakterleri sıkıcı bulmanız ve hatta “Bu da ne ya?” yahut da artık basmakalıp (cliché) bir Netflix karalama deyimi halini almış olan son derece mesnetsiz, “Al sana bir Netflix filmi daha” diyerek filmi yarım bırakmanız da pekâlâ mümkün…

    O nedenle de, İspanyol sinema ve tiyatrosunun büyük üstatlarından José Sacristán’ın da Jefe de Boi karakteri için sesi ile konuk olduğu bu düşük bütçeli film, her bünyeye uygundur diyemiyor ve baştan uyarıyoruz:

    “Lütfen sizler biraz uzakta durun bu tarz filmlerden…

    Bakın orada, Avengers, Godzilla, Pokémon, Alita, Hellboy, Shazam! vs. gibi şeyler de var" biçiminde…

    Belki, yine klasik bir laf olacak ama diğer yorumlarımızda da olduğu gibi yazılmayanları yazmaya, anlatılmayanları anlatmaya, söylenilmeyenleri söylemeye çalıştığımız bu satırlar filme ilişkin ilk tespitimiz olsun…

    İlk önerimize gelince:

    O hakkımızı da bu kez; yine birer “noe – noir” olan “London Fields” (2018) ve “The Poison Rose” (2019) için yazdığımız yorumlarda da söylediğimiz gibi farklı lezzetlerin tadını çıkartmayı seven sinemasever dostlara, “Bu türden ezber bozan değişik filmleri de izleme listelerinizden eksik etmeyin” diye seslenerek kullanmak isteriz…

    Sonuç olarak, kendi değerlendirme sistemimiz içinde puan olarak 3 verdiğimiz bu film için önerimiz de, olumsuz puan ve yorumlara aldırmadan “bir şans da siz verin” şeklinde olacak…

    Keyifli seyirler,
    Daha Fazlasını Göster
    • En son Beyazperde eleştirileri
    • En İyi Filmler
    • Basın Puanlarına Göre En İyi Filmler
    Back to Top