“Tiempo compartido / Time Share”, senaryosunu da Julio Chavezmontes ile birlikte yazan Meksikalı yönetmen Sebastián Hofmann’ın ikinci uzun metrajlı sinema filmi…
Prömiyeri, 20 Ocak 2018 tarihinde Sundance Film Festivalinin yarıştığı Dünya Sineması - Drama kategorisi (bu kategoride kazanan Tolga Karaçelik’in “Kelebekler” (2018) filmi oldu) bölümünde yapılan filmin, hâlihazırda IMDB, Rotten Tomatoes ve Metacritic gibi mecralarda ciddiye alınacak miktarda oydan oluşan bir izleyici ve yorumcu puan ortalaması mevcut değil…
O nedenle bizde, her zamanki gibi önceliği yine oyuncu kadrosuna vermek suretiyle 30 Kasım 2018 tarihinde Netflix tarafından yayın akışına dâhil edilerek vizyona sokulan bu filmi, bizzat kendimiz mercek altına alarak incelemeye ardından da puanlamaya çalışacağız…
Evet, “Tiempo compartido / Time Share”, gerçekten de ilk bakışta, absürt bir hikaye ve bu hikayeye renk katan uç karakterlerle kurgulanmış uçuk kaçık bir filmmiş gibi geliyor insana…
Ama elbette durum hiçte öyle değil…
Zira Meksika sinemasının yükselen değerlerinden Sebastián Hofmann’ın burada yapmaya çalıştığı şey, kara komedi dilini kullanarak olabildiğince sert bir biçimde kapitalizme yüklenmek…
Hatta neredeyse çullanmak…
Ki, gördüğümüz kadarıyla da bunu, filmdeki (kurgusal) uluslararası oteller /devre mülkler zincirinin, “ailenin bir parçası / üyesi” olarak gördüğünü söylediği müşterileri ve çalışanları aracılığı ile mükemmele yakın bir biçimde yapmış da…
Yoksa “ailenin bir parçası / üyesi” olma yalanını fark eden müşteri Pedro (Luis Gerardo Méndez) ile şirket çalışanı Andres’in (Miguel Rodarte) filmdeki çıldırma halleri başka türlü nasıl açıklanabilirdi ki zaten…
Tabii filmde oyuncu olarak sadece Luis Gerardo Méndez ve Miguel Rodarte yok… Rol gereği, uluslararası sermayenin bu oyununu fark edemeyen karakterleri canlandıran diğer oyuncuların yanı sıra uluslararası sermayeyi temsil eden “Breaking Bad” (2008 – 2013) in Walter White, Jr.’ı RJ Mitte’de var… Ve hepsi de, gerçekten çok iyi oynamışlar…
Sebastián Hofmann, bu filminde de, ilk filmi “Halley” (2012) de olduğu gibi görüntü yönetmeni olarak Matias Penachino ve kostüm tasarımcısı olarak da Brenda Gomez ile çalışmayı tercih edip editörlüğü de bizzat kendisi üstlenirken casting direktörlüğünü de benzer bir işi “Apocalypto” (2006), “Elysium” (2013) ve “Sicario: Day of the Soldado” (2018) gibi filmlerde de yapmış olan Alejandro Reza’ya teslim etmiş…
Sonuç olarak, oldukça sarsıcı bir anlatım diline sahip olan bu orijinal Netflix film için puanımız 3,5 önerimiz ise, “mutlaka izlenmeli” şeklinde olacak…
Keyifli seyirler,
Son bir not:
Tüm hakları bize ait olan bu yorumun orijinali; bir başka mecrada tarafımızca, 6 Aralık 2018 günü saat 00.09’da yazılarak paylaşılmıştır...