Her dergi ve gazetenin puanlama sistemi farklı olduğu için, Beyazperde, puanları 0.5 - 5 yıldız üzerinden, kendi barometresine göre vermiştir.
Basın Eleştirisi
Sözcü
Yazar: Burak Göral
Son dönem komedi filmlerinin iyice yaslandığı ucuzluğa hiç teslim olmuyor senaryo. Belaltı esprilere sırtını dayamadan ve komediyi hiç kısmadan hikayenin duygusunu yüksek tutabiliyor Birsel. İnsan ilişkilerindeki önyargı meselesini de didaktik olmadan eleştiriyor. Ozan Açıktan'ın becerikli kamerası da bu cümbüşte etkin bir rol oynuyor. "Aila Arasında"nın tek sorunu bu kalabalık karakter ve sahnelerden hiç feragat edememesi. 125 dakika bu hikaye için fazla uzun bir süre. Nitekim hikayenin özellikle de Adana bölümü başladığında seyirci de bu uzunluğu hissetmeye başlıyor.
Eleştirinin tamamı için: Sözcü
T24
Yazar: Atilla Dorsay
Durum komedisinin en iyi halleri var filmde. Özellikle de Adana bölümlerinde...Bir rüya-şehir olarak gösterilmiş Adana (gerçi sahiden de öyledir!). Ama sinemanın büyüsü elbette başka. Ve bize İstanbul’un yanı sıra bu güney şehrimizi de sevdiriyor. Yon Thomas imzalı görüntü çalışmasının da katkısıyla... Düğün sahnelerindeyse film doruklara çıkıyor. Bir yandan ‘kaçmış’ koca ve erkeği kovmuş kadın geri dönüyorlar. Tüm çelişkiler, tüm yalanlar ortaya çıkıyor, tüm zıt değerler çatışmaya giriyor, tek sözcükle kıyamet kopuyor.
Eleştirinin tamamı için: T24
Habertürk
Yazar: Mehmet Açar
İkiyüzlü ahlak ve namus anlayışını eleştiren, baştan sona feminen enerjiyle dolu bir film seyrediyoruz... Kadınlarla arası iyi olan Fiko’nun erkek dünyasına yabancı halleri ve bazen sert erkeğe dönüşmesi gerçekten çok komik... Engin Günaydın iyi bir komedi oyuncusu olduğunu bir kez daha kanıtlıyor. Solmaz’ın kırılgan yanlarını incelikle vurgulayan yorumuyla Demet Evgar da filme duygusal bir sahicilik getiriyor. “Aile Arasında” bol bol gülerek seyrettiğim bir film oldu. Ama gereğinden fazla “komedi malzemesi” yle dolu olduğunu, bu yüzden çok dağıldığını ve yönetmen Ozan Açıktan’ın peş peşe gelen sahneleri toparlamakta zorlandığını düşünüyorum. Birsel yazar olarak komedide çok tecrübeli olsa da sinemada yeni...
Eleştirinin tamamı için: Habertürk
Hurriyet
Yazar: Uğur Vardan
İster istemez ‘Avrupa Yakası’ ve ‘Yalan Dünya’dan esintiler de sunan, uzaktan uzağa ‘The Birdcage’e de selam gönderen senaryo bazı yerlerde elini belli etse de genel çerçevede film güldürme işlevini yerine getiriyor. Zamanımız yerli komedilerinin en büyük problemi, filmlerin skeçler toplamı biçiminde çekilmesi ve sunulmasıdır. ‘Aile Arasında’da da aynı mantığa rastlıyoruz ama parçaların genel bir iskelete oturmasının üstesinden gelinmiş. Sonuç? Gülmek isteyenler, buyrun sizleri salona alalım...
Eleştirinin tamamı için: Hurriyet
Milliyet
Yazar: Nil Kural
Songül’ün kızının, kız istemesinde baba rolünü üstlenen Fikret, zorlandığı bu rolle Songül ve ailesinin hayatına gitgide daha fazla dahil olur. Başarılı oyunculuk performanslarına, özenli bir senaryo ve yönetmenliğin eşlik ettiği film bir süredir karşımıza çıkmayan kalburüstü bir ana akım komedi.
Eleştirinin tamamı için: Milliyet
Sabah
Yazar: Olkan Özyurt
Aile Arasında, konusu itibarıyla ilk elden Orhan Aksoy'un Neşeli Günler'i ve Mike Nichols'ın Kuş Kafesi'ni hatırlatan bir yapım. Ama maalesef onlar kadar etkileyici değil. Gülse Birsel'in sit-com yapaylığı içerisinde hedefi vuran mizah anlayışı, akıcı bir öykü içinde kendini çok da varedemiyor. Yani bir kan uyuşmazlığı var ortada. Bu durum yer yer oyuncu performansları ile tolore edilse de filmin elini zayıflatıyor. Ayrıca bu duruma bir de Silsile, Annemin Yarası gibi filmlerde belli bir dil ve atmosfer yarattığını gördüğümüz yönetmen Ozan Açıktan'ın vasat yönetimi eklenince Aile Arasında bekleneni veremeyen bir film olarak kalıyor elimizde.
Beyazperde.com'da gezintiye devam etmek istiyorsanız çerezleri kabul etmelisiniz. Sitemiz hizmet kalitesini artırmak için çerezleri kullanmaktadır.
Gizlilik sözleşmesini oku.
Sözcü
Son dönem komedi filmlerinin iyice yaslandığı ucuzluğa hiç teslim olmuyor senaryo. Belaltı esprilere sırtını dayamadan ve komediyi hiç kısmadan hikayenin duygusunu yüksek tutabiliyor Birsel. İnsan ilişkilerindeki önyargı meselesini de didaktik olmadan eleştiriyor. Ozan Açıktan'ın becerikli kamerası da bu cümbüşte etkin bir rol oynuyor. "Aila Arasında"nın tek sorunu bu kalabalık karakter ve sahnelerden hiç feragat edememesi. 125 dakika bu hikaye için fazla uzun bir süre. Nitekim hikayenin özellikle de Adana bölümü başladığında seyirci de bu uzunluğu hissetmeye başlıyor.
T24
Durum komedisinin en iyi halleri var filmde. Özellikle de Adana bölümlerinde...Bir rüya-şehir olarak gösterilmiş Adana (gerçi sahiden de öyledir!). Ama sinemanın büyüsü elbette başka. Ve bize İstanbul’un yanı sıra bu güney şehrimizi de sevdiriyor. Yon Thomas imzalı görüntü çalışmasının da katkısıyla... Düğün sahnelerindeyse film doruklara çıkıyor. Bir yandan ‘kaçmış’ koca ve erkeği kovmuş kadın geri dönüyorlar. Tüm çelişkiler, tüm yalanlar ortaya çıkıyor, tüm zıt değerler çatışmaya giriyor, tek sözcükle kıyamet kopuyor.
Habertürk
İkiyüzlü ahlak ve namus anlayışını eleştiren, baştan sona feminen enerjiyle dolu bir film seyrediyoruz... Kadınlarla arası iyi olan Fiko’nun erkek dünyasına yabancı halleri ve bazen sert erkeğe dönüşmesi gerçekten çok komik... Engin Günaydın iyi bir komedi oyuncusu olduğunu bir kez daha kanıtlıyor. Solmaz’ın kırılgan yanlarını incelikle vurgulayan yorumuyla Demet Evgar da filme duygusal bir sahicilik getiriyor. “Aile Arasında” bol bol gülerek seyrettiğim bir film oldu. Ama gereğinden fazla “komedi malzemesi” yle dolu olduğunu, bu yüzden çok dağıldığını ve yönetmen Ozan Açıktan’ın peş peşe gelen sahneleri toparlamakta zorlandığını düşünüyorum. Birsel yazar olarak komedide çok tecrübeli olsa da sinemada yeni...
Hurriyet
İster istemez ‘Avrupa Yakası’ ve ‘Yalan Dünya’dan esintiler de sunan, uzaktan uzağa ‘The Birdcage’e de selam gönderen senaryo bazı yerlerde elini belli etse de genel çerçevede film güldürme işlevini yerine getiriyor. Zamanımız yerli komedilerinin en büyük problemi, filmlerin skeçler toplamı biçiminde çekilmesi ve sunulmasıdır. ‘Aile Arasında’da da aynı mantığa rastlıyoruz ama parçaların genel bir iskelete oturmasının üstesinden gelinmiş. Sonuç? Gülmek isteyenler, buyrun sizleri salona alalım...
Milliyet
Songül’ün kızının, kız istemesinde baba rolünü üstlenen Fikret, zorlandığı bu rolle Songül ve ailesinin hayatına gitgide daha fazla dahil olur. Başarılı oyunculuk performanslarına, özenli bir senaryo ve yönetmenliğin eşlik ettiği film bir süredir karşımıza çıkmayan kalburüstü bir ana akım komedi.
Sabah
Aile Arasında, konusu itibarıyla ilk elden Orhan Aksoy'un Neşeli Günler'i ve Mike Nichols'ın Kuş Kafesi'ni hatırlatan bir yapım. Ama maalesef onlar kadar etkileyici değil. Gülse Birsel'in sit-com yapaylığı içerisinde hedefi vuran mizah anlayışı, akıcı bir öykü içinde kendini çok da varedemiyor. Yani bir kan uyuşmazlığı var ortada. Bu durum yer yer oyuncu performansları ile tolore edilse de filmin elini zayıflatıyor. Ayrıca bu duruma bir de Silsile, Annemin Yarası gibi filmlerde belli bir dil ve atmosfer yarattığını gördüğümüz yönetmen Ozan Açıktan'ın vasat yönetimi eklenince Aile Arasında bekleneni veremeyen bir film olarak kalıyor elimizde.